Mitä antaisit lapsillesi nimeksi? - Ihmiset ja ilmiöt

*Sandy*

Saman tyylinen olisi nimi Jani Tapani -> Janita pani..
Kaikkea sitä sitten kuuleekin..

Sivut

Kommentit (691)

Skye

Mä olen aina halunnut tulevien lapsieni nimiksi aika erikoisia nimiä. En sen takia että kaikki kiinnittäis vaan huomiota siihen nimeen vaan ihan sen takii että ne on mun mielestä kauniita nimiä :)

Esimerkiksi Blue olisi aivan ihana nimi pojalle :P

Rixuliini

Makuasioita.

Mun mielestä jokaisella on oikeus antaa lapselleen millainen nimi tahansa jos se hänen mielestään kuvaa lasta parhaiten.

Enkä noilla kansainvälisillä nimillä tarkoittanut välttämättä nimenomaan englantilaisia.

Lizzie
Rixuliini
Kyllähän nuo nimet menevät ihan hyvin suomalaisenkin sukunimen kanssa, mitä väliä sillä on vaikka vähän korvaan kuulostaisi oudolta.. :)

Luulenpa että tulevaisuudessa suomalaien sukunimi+kansainvälinen etunimi on aika tavallinen yhdistelmä.

Kansainvälisiä etunimiä on paljon, jotka ovat myös suomalaisia nimiä,
Laura, Hanna, Maria, Li(i)sa, E(e)va, Ella, Aurora, Ida, Heidi jne jne.
Mun mielestä ei vaan ole järkevää -puhun nyt suoraan, pahoittelen-
antaa supisuomalaiselle lapselle nimeksi joku selkeästi enkunkielinen nimi, lapsikin siitä kärsii.
Enkunkieliset nimet kuitenkin
äännetään sitten suomalaisittain.

Esim "Jennifer" pitäisi lausua dzenifer, mutta jenniferiksi se menee (josta sitten Jenniksi.)
"Josh" taas sisältää sen suomalaisille vaikean suhuässän, eli siitä tulee kaikkien suussa "jos"

Eri asia on tottakai silloin jos vanhemmat ovat monikulttuurisia tai on sellaiset työt, että lapsetkin asuvat ulkomailla ja muuttavat paljon.

Jos haluaa erikoisen nimen, mun mielestä olis parasta antaa joku erikoinen suomalainen nimi, tai sitten vaan toiseksi nimeksi joku vieraperäinen..

VagabondA

Rakastan ulkomaalaisia nimiä, mutta en kuitenkaan haluaisi mitään über erikoisia, jota Suomessa aina lausuttaisiin väärin :D kansainväliset nimet ovat myös hyviä. Olen ihan rakastunut Frida nimeen, todella kaunis! Myös Cecilia ja Daniel ovat hyviä nimivaihtoehtoja. Uskon että mielipiteeni saattavat vielä vaihtua, ennen kuin lastenhankkiminen tulee ajankohtaiseksi. :)

Lauryn

Joskus teini-iässä ihailin sellaisia nimiä kuin Jessica ja Cecilia, esimerkiksi. Nyt päälle parikymppisenä olen kuitenkin vannoutunut suominimien suosija. Tällä hetkellä kivalta kuulostaisivat esimerkiksi Meriruusu, (yhdysnimi) Suvi tai Riina.

Lania
Miffy
Mutta saattaa teitty olla, että kohta joku Angelika Alexandra Cassandra Möttönen ei enää kuulosta naurettavalta hienostelulta.

Nii, kuulostaa enää pelkästään naurettavalta.

Miffy

Jooh. Toisaalta nykyään on vahvistumassa sellainen trendi, joka suosii vanhoja nimiä, sellaisia, jotka on tässä välillä jo melkein unohdettukin. Mutta saattaa teitty olla, että kohta joku Angelika Alexandra Cassandra Möttönen ei enää kuulosta naurettavalta hienostelulta.

Elma
Rixuliini
Kyllähän nuo nimet menevät ihan hyvin suomalaisenkin sukunimen kanssa, mitä väliä sillä on vaikka vähän korvaan kuulostaisi oudolta.. :)

Luulenpa että tulevaisuudessa suomalaien sukunimi+kansainvälinen etunimi on aika tavallinen yhdistelmä.

Mulle sillä ainakin on kovasti väliä, koska Suomi ja suomalainen kulttuuri on pieniä ja Amerikka ja muu englanninkielinen maailma ihan tarpeeksi suuri.

Ja uskokaa tai älkää, englannin kielessä ei oikeasti ole mitään sen hienompaa kuin missään muussakaan kielessä.

Sinsemilla
Zuzannah
Sinsemilla
Hahaa...paljastuksia... meidän tytystä tuli ****... :D

ihana nimi! **** ei oo mikään kovin yleinen nimi :)

juu, kolmellatoista naisella tuo nimi ennen meidän tyttöä... :D
Saatetaan kutsua tyttöä kyllä ihan vaan Helmiksi tai Inkaksi... tai sen näkee sitten kunhan tuota nimeä alkaa käyttää, että mikä kuulostaa parhaalle... :D

Rixuliini

mimme
Lizzie
mimme
Minä antaisin tytölle nimeksi Jennifer Audria
ja Pojalle Josh Christian

..vitsi, kun on kauhee vauvakuume päällänsä.
:D

Toivottavasti sulla on ulkomainen sukunimi! :D

Ikävä kyllä ei mielestäni niin kovin ulkomainen,tosin, tyhmältähän se kuulostaisi lapsella tuollainen nimi, ja ihan perinteinen suomalainen sukunimi.. :D
Jotenkin vain ihastuttaa enemmän nuo ulkomaiset nimet kuin supisuomalaiset. :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat