Naiset armeijassa - Ihmiset ja ilmiöt

corazon

Zara

Intin suhteen ei vielä suurempia suunnitelmia. Siis mihin alokas-ajan jälkeen meinaan pyrkiä. Intti tulee kuitenkin olemaan minulle "missä tahansa muodossa" vain hyväksi, koska haluan poliisiksi

Sivut

Kommentit (247)

tata
looran
itse ainakin odotan suurella innolla tammikuuta, jolloin pitäisi palvelukseen astua, vaikka se luultavasti onkin välillä hieman (köh) p***aa hommaa.

Mihin soot menossa jos saa udella? :)

Darvi
tata
Mille pullamössönaisille? Kai sitä ite tietää et pärjääkö siellä vai ei. Ja naisillahan on se oikeus päättää siinä alussa kun siellä ovat olleet, että haluavatko jatkaa. Ja miehetkin saavat vapautuksia terveydellisistä syistä. Ja sitä paitti, miks ei vois mennä ja koittaa? Siellähän se kunto kasvaa joten jaksaa sit kans kantaa niitä romppeita siellä. Sama intti se on olit sitten nainen tai mies siellä eikös?

Niille pullamössönaisille, jotka eivät ole vuosia treenanneet ennen inttiä tai tehneet mitään oikeasti fyysistä työtä. Joo, vapautuksia saa intissä, jos jotain ongelmaa on ja menee valittamaan. Älä minulta kysy, miksei vois mennä kokeilemaan. Siitä vain minun puolestani, kunhan yrittää kunnolla. Tuo asenne, että kyllä se kunto kasvaa siellä intissä johtaa luultavasti siihen, että ollaan sitten niitä vapautuksia hakemassa. Nainen on luontaisesti heikompi fyysisesti, joten naisen pitää harjoitella ennen inttiä enemmän kuin miehen.

Darvi
Kepatäti
[color=olive]Stoppi orjuus-keskustelulle kun aiheena on NAISET ARMEIJASSA

- Kepis[/color]

Ja silloin ei voi puhua siitä, että minkälainen se armeija on, missä ne naiset ovat? Ei varmaan voi myöskään puhua siitä, että minkälaiset naiset sinne armeijaan ovat menossa? Eikös sillekin pitäisi sinun linjasi mukaan laittaa stoppi? Missä tässä enää voi keskustella? Taisi olla moderaattorin homma kutsumystyö. Missä muuten pääsisi mielivaltaisesti ilman mitään johdonmukaisuutta kieltämään keskustelua.

papu

mä kävin intin 2003. vuoden olin. käskyttämiseen tottuu kyllä kun on oikea asenne. ja niistä vaatteista..naisilla on omat alusvaatteet mut siitä eteenpäin kaikki on samoja kamppeita. pitkät kalsarit jne. erotiikantappajathan ne on kenen päällä tahansa:) mut eiköhän se käytännöllisyys kuitenkin tärkeempää ole.

Torspo
Darvi
Voi hyvä luoja. :shock:

En o-le väit-tä-nyt, et-tä int-ti o-li-si kuin pa-ri-suhde! Lue, ymmärrä ja sisäistä. Turha lienee toistaa, mitä ehdotin, kun olen sen jo kahdesti ymmärrettävällä ja yksinkertaisella kielellä kertonut, muttei silti mene jakeluun.

Sinä kyllä niin kuulut armeijaan, kun sinulle on selvää, että auktoriteettia kunnioitetaan ja tarvitset kuria, ettet vätjystelis (kai se on sana). Toivottavasti jäät sinne eikä syty sotaa.

Eikun just sä et hiffaa. Sanoit että ryhdy miehelles orjaksi. Mä sanoin etten ryhdy koska parisuhteessa olen tasa-arvoinen. Normaalissa parisuhteessa ei ole ketään ketä totella tai komentaa. Kun taas jos menisin armeijaan, ymmärtäisin täysin komentamisen ja kurin pidon, koska sielä on ne jotka pitää ryhmän kasassa yms yms.
Vähän niin kuin luokassa opettaja. Siispä lue, ymmärrä ja sisäistä :wink:

Siis mitä sä mouhoot tosta auktoriteetista? Työpaikalla on pomo, koulussa opettaja, hoidossa hoitotäti, kotona vanhemmat tms, ja niissä kaikissa on ylempi auktoriteetti jota edes jollain lailla tulisi kunnioittaa... Mitä et ymmärrä? Miksi se on niin kova paikka tajuta että on joku joka voi komentaa jossain ja se on ihan hyväksyttävää??

Vätjystellä on sana. Sen tietää ainakin kaikki meillä päin.
Kato en oo mikään stadin gimma, snaijaatsä?

Jimmy KImmel

[color=red]Siirsin tämän tuolta Gallup-puolelta (aiheen Nautintoaineet alta) uudeksi keskusteluksi.. Mitä siis ajattelette naisista armeijassa? Millaista on ollut olla naisena armeijassa? Miten koit miehenä naiset armeijassa? Mitä eroavaisuuksia varusteissa, toimintaperiaatteissa jne.? ;) figaro[/color]

Rahel
Ja tuli mieleen vielä tämäkin: mites sitten armeijaa käyvät naiset? Pitääkö niittenkin käyttää armeijakalsareita? Vai onkohan niille ihan omat maasto-pikkarit?

Meillä oli samassa komppaniassa naisiakin ja muistaakseni he saivat käyttää omia alusvaatteitaan. En tosin ole aivan 100% varma. Ei noilla alusvaatteisillaan siellä missään julkisesti liikuttu, ne oli lähinnä tupakäyttöön. Käytävillä ja vastaavissa tiloissa piti aina olla "asianmukaisesti" pukeutunut, joten näköhavainnot noista naistaistelijoiden kalsareista jäivät nollaan.

Enkä ainakaan ole kuullut, että intillä olisi esim. rintaliivejä tai naisten pikkuhousuja. Kaikki näkemäni kalsarit olivat sellaisia ihonmyötäisiä boksereita.

Shandy
Jimmy KImmel
Kaikki näkemäni kalsarit olivat sellaisia ihonmyötäisiä boksereita.

Ihonmyötäisiä?! Olikohan exäni jotenkin erityisen ruipelo kun sillä ne boxerit oli semmoset lököttävät jotka hädin tuskin pysyivät ylhäällä. :lol:

Tuosta naisista ja armeijasta.. Itse en lähtisi armeijaan. Joskus pikkutyttönä sinne olisin mukamuka halunnut, mutta kyllä minä mieluummin kotona/koulussa/töissä olen kuin jonkun käskytettävänä. En ole oikein tottunut ottamaan käskyjä vastaan keneltäkään.. :roll: TOSIN, olisihan siinä se hyvä juttu että mahdollisesti voisi itsekin päästä komentelemaan alokkaita, ja erityisesti miesten komentelussa olen toosi hyvä. ;) :lol:

figaro

Itsekin olin armeijaan menossa lukion jälkeen, mutta selkävika sai kääntämään pään. Ei olisi ollut mitään järkeä mennä ja tulla maitojunalla takaisin :(

Rahel

Itse oon miettinyt rauhanturvajoukkoja. Voisi olla ihan antoisa kokemus. Tuo armeija kuitenkin mietityttää. En tykkää olla käskytettävänä niin ettei saa omia aivojaan käyttää lainkaan. Enkä kyllä haluais opetella tappamaankaan...

Miffy

Enpä minäkään. En kinä menis. Onneks ei ole tarviskaan miettiä asiaa, kun kerran olen nainen ;) Jos olisin mies, niin totaalikieltäytyjäksi luultavasti rupeaisin.

Jimmy KImmel
Shandy
Jimmy KImmel
Kaikki näkemäni kalsarit olivat sellaisia ihonmyötäisiä boksereita.

Ihonmyötäisiä?! Olikohan exäni jotenkin erityisen ruipelo kun sillä ne boxerit oli semmoset lököttävät jotka hädin tuskin pysyivät ylhäällä. :lol:

Tarkennan... Ei ne nyt siis aivan sellaisia "pyöräilysortsi" mallisia olleet, mutta ennemmin tyköistyviä kuin perinteisiä löysiä poksereita... Malliltaan olivat kieltämättä hieman sellaisia, että jos valitsi koon pikkasen alakanttiin, niin olivat lähes ihonmyötäiset ja hieman yläkanttiin valittuna taas lököttivät.

Jimmy KImmel

Mua muuten v*tutti olla armeijassa... :twisted: Ei ollut alkuunkaan Jimmyn laitos. Ei sillä ettenkö kestäisi komentelua ja kuria, jos se tehtäisiin järjellisten tarkoitusperien eteen, mutta armeijan touhu oli 90% täysin turhaa pelleilyä. Lausahdus "hirvee kiire jonottaan" kuvaa mun mielestä hyvin sitä paikkaa.

Ei mua harmita, että armeijan kävin, mutta ei siellä kivaa ollut... :lol:

Rahel
Dubyamoa
Jos mies olisin, menisin varmasti. Mutta onneks olen nainen niin ei tarvi! :D Mutta jos naistenkin olis pakollista mennä niin menisin.

Oon kyllä monesti miettinyt että miksei ns. tasa-arvon nimissä voisi pakottaa naiset johonkin ns "Lottakouluun", jossa opetettais sitte kaikkea hyödyllistä sotatilaa varten. Nää lotathan toimi silloin esim kenttä- ja sotasairaaloissa, sairasjunissa, kaatuneiden evakuointikeskuksissa, eläinlääkinnässä, muonitustehtävissä, lottakanttiineissa, toimistoissa ja viestinnän, ilmavalvonnan ja sääpalvelun tehtävissä. Sitte ois organisoitua nääkin hommat jos sotatila tulis ja kaikista olis jotain hyötyä:)

Tai sitten voitas vaan Suomeenkin perustaa palkka-armeija ja lakkauttaa pakollinen asevelvollisuus. Kun nuo uhatkaan eivät enää ole perinteisiä sotilasuhkia, vaan enemmän ympäristökatastrofin ja terrorismin uhkia, ja niitä ei tavanomaisella armeijalla torjuta.

figaro

Tämän päivän armeijassa en sulata sitä, että terveitä miehiä viedään sellaisiin olosuhteisiin, että takaisin tullaan palentunein (seuraus jopa amputointi) varpain ja sormin.. :( Saati nämä simputustapaukset. Niissä ei ole mitään järkeä. Saakohan naiset saman kohtelun simputuksen muodossa kuin miehet?!
Myös turvallisuuskysymykset ovat tällä hetkellä pinnassa. Ylempi taho antaa määräyksiä, jonka perusteella alemmat toimivat ja saattavat päästä jopa hengestään. Rovan tapauksessa mm. vilauteltiin esille sitä, että kranaatteja olisi viilailtu sääntöjen vastaisesti, ylemmän tahon käskystä.. :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat