slangi/puhekieli - Ihmiset ja ilmiöt

Rahel

Oon kyllä törmännyt tohon menis-muotoonkin. Kummastelin aluks, kun mun korvaan tuo s-pääte kuulostaa enempi konditionaalilta eli et menisi ja sit selvis, että tää joku on jo konkreettisesti mennyt johonki eikä vaan aikeissa mennä.

Sivut

Kommentit (647)

Maikki85

mä olen ehkä siitä omituinen kun sukua löytyy monesta eristä paikkaa niin puhun vähän mitä murretta sattuu..
joku esim sanoo et oli huono päivä, niin kysyn aina no (eli miksi) sit kaik on aina et mitä no..
Sit et jos teen huvin vuoksi jotain sanon kuhan vasiten.. Kantavasta lumesta puhun kantohangesta tai hankikannosta.. sit ylensä tulee kui sä sin meet ja minkä tähren.. Mä puhun vähän seka sikiö kieltä.. Emännästä puhun jos naikkonen on jytevä, siis vähän niinkuin pekka ja pätkän justiina, semmonen tomera määrääjä.
en osaa käyttää sanoja minkä takia sen lyhennän kui tai kui varte tai miks, mitä lyhennän täh tai häh..
tällainen lyhentyy tämne..
Monet tuntemattomat on vähän menny hakoteille et mistäs päin oon ku käytän tomsii murresanoja..

Sattuuko joukosta löytymään muita sekamurteissii immeisii??

Jimmy KImmel
Lania
Oon kertonu jo mistä oon! Mut kertaus on opintojen äiti.. eli Tampereelta. Kolme ekaa vuotta tuli kyllä asuttua pikkukunnassa parisenkymmentä kilsaa etelään, muuten täällä, viime vuoden harhautunutta Rovaniemen keikkaa lukuunottamatta. Oon käsittääkseni vähän Jimmy sua nuorempi, mut oon kyllä kato henkisesti nii kypsä et samaa ikää periaatteessa ;):P

Onko muuten repsikka ihan yleinen nimitys sille kuskin vieressä istuvan paikalle?

Kyllä mä ton Tampereen jo tiesin, mutta tuo ensimmäinen etappisi oli hämäränpeitossa. Mutta eipä tuo enään haittaa, sillä Jimmy ei Tampereelta kulje etelään päin...

Repsikka on käytössä, mutta apukuski taitaa tutumpi olla...

Rakkaalla lapsella on monta nimeä... Eli millä nimellä olut kulkee?

Lizzie

Tämä ei varsinaisesti liity slangiin tms, mutta minulla ja miekkosellani on ollut kova vääntö siitä, onko krapulapäivänä otettava alkoholipitoinen juoma (jonka funktio on helpottaa oloa) tasoittava vai loiventava??
Minusta se on tasoittava ja muru nauraa että "ehei, sulla ei oo nyt alan sanasto hallussa, häh hähhää" mutta monesti kuulee muidenkin käyttävän tätä tasottava-sanaa, ja hän on joutunut nöyrtymään että molemmat on käytössä.

Sekin on herättänyt hilpeää vääntöä, että ainakin e-pohjanmaalla sanotaan, että jos joku on juoppokuskina, niin voi sanoa että "mä oon kuskissa tänään" ja tämäkös ärsyttää pohjoisen poikaa jonka mielestä toi inessiivimuoto on maailman huonoin ja tyhmin.

Jzzu
Silky
Jzzu

Uteliaisuus heräsi! :D
Saako udella tarkempaa sijaintia?

Noo, Mikkelissähän mie aika paljon pyörin :wink:

No ilimankos! Siellä varmaan aika sama "sanasto" käytössä kyllä. :D

Lizzie

Repsikka? Never heard. :shock:

(Litta on musta jotenki pervo, ku se on vähä ku klitoris, klitta. <--en kyl ite käytä tota sanaa mut sitä kuulee käytettävän.)
Hippaa sen olla pitää.

Maruchka
Lania
Onko muuten repsikka ihan yleinen nimitys sille kuskin vieressä istuvan paikalle?

Eiiih, se on ihan apukuskinpaikka tai sitten pelkääjänpaikka/-penkki :D

Lania
Jimmy KImmel
Ehdottomasti litta. Hipasta tulee mieleen hyvinkin neitimäisten homppeleiden pelailut, kun jahdataan toisiaan... :lol:

Housuissa on puntit.

Äiti on äiskä, mutsi, äitiliini tai mamma. Yleensä äiskä.

Mites, jos puhutaan mukaan ottamisesta? Följyyn? Joukkoon? Messiin? Megeen? Mukaan?

OT, mua häiritsee, kun en tiedä, että mistä Lania on lähtöisin... Samasta paikasta emme varmastikkaan ole, mutta vissiin hyvinkin samoilta suunnilta ja vissiin kutakuinkin samaa ikäluokkaa...

Rovaniemeläinen kaveri nauro kuollakseen kun sanoin että on puntti huonosti. Se on kuulemma lahje. Äiskä just oikein. Tai sit vaan äiti. Litta ei vissiin oo käytössä kun täälläpäin, mut pääasia et ite tietää mikä on oikein.

Lähe messii! Pari kaveria käyttää kyllä völjyäki, mut ei käy mun suuhun. Joskus hyvä käyttää LÄHE MEISSÖNIIN -tyylisiä fiksuja ilmasuja.

Oon kertonu jo mistä oon! Mut kertaus on opintojen äiti.. eli Tampereelta. Kolme ekaa vuotta tuli kyllä asuttua pikkukunnassa parisenkymmentä kilsaa etelään, muuten täällä, viime vuoden harhautunutta Rovaniemen keikkaa lukuunottamatta. Oon käsittääkseni vähän Jimmy sua nuorempi, mut oon kyllä kato henkisesti nii kypsä et samaa ikää periaatteessa ;):P

Maruchka
Jimmy KImmel
Hipasta tulee mieleen hyvinkin neitimäisten homppeleiden pelailut, kun jahdataan toisiaan... :lol:

Mites, jos puhutaan mukaan ottamisesta? Följyyn? Joukkoon? Messiin? Megeen? Mukaan?

Hippaa leikkivät lapset ja sitten hipoissa käyvät vähän isommat ihmiset :D
Ja kun mukaan otetaan, otetaan messiin tai völiin, tai sitten ihan mukaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat