Yhteiskuntarauha ja turvallisuus - Ihmiset ja ilmiöt

Jimmy KImmel
Miffy
Joo, mutta jossain vaiheessa voi vesipyssyt ja v*ttuilu tulla mieleen, jos olet tutnikausia seissyt kylmissäsi Stadin keskustassa pienellä maapläntillä, tai vaikka jo puolikin tuntia ;)
Ei itseasiassa lainkaa paskempi idea vesipyssyt ja v*ttuilut, jos seisoskelu kylmissään alkoi potuttamaan. Noilla konsteillahan pääsi aika kätevästi sinne lämpimään linja-autoon istumaan... :wink:

Edelleen näkisin asian niin, että poliisille kettuilemalla ja vesipyssyllä ruiskimalla ei omia olojaan saa varmastikkaan parannettua... :roll: Saatika sitten niitä Kiinalaisten maanviljelijöiden oloja. :? Ja minkä h*lvetin takia kukaan tuo yleensäkkään vesipyssyn mielenosoitukseen? Kyllä siinä on varmaan melkolailla etukäteen suunniteltu sen käyttämistä, tuskinpa sitä pelkäksi koristeeksi on otettu. Ja jos joku on oikeasti niin tyhmä, että kokee pakottavaa tarvetta ruiskia poliisia vesipyssyllä, niin kärsiköön silloin seuraamukset! Ei kai sekään kenellekkään rastapäälle tule yllätyksenä, että kyseisestä teosta saattaa joutua putkaan? Jos se yllätyksenä tulee, niin sitten on yliopistossa opetettu jotakin muuta kuin maalaisjärkeä.

Miffy
Jimmy KImmel

Kuinka moni sivullinen sitten sai anarkistin pampusta?

Ei varmasti kukaan eikä myöskään poliisi pahemmin, jos ollenkaan ;)

Eli voimankäyttö ei ollut liioiteltua poliisilta, kun kukaan ei kerran loukkaantunut? Mun mielestä ne oli aika ilkeännäköisiä aseita, joita oli takavarikoitu hihhuleilta. En mielelläni niitä näkisi kenenkään kantavan, varsinkaan siinä yhteydessä, kun tarkoituksena on aiheuttaa "kauhua ja sekasortoa".

Miffy
Joo, vain pientä liioittelua olla poliisin ja ties minkä rajavartioston suunnalta :lol:
Aika harva tuntuu näin ajattelevan. Lisäksi nämäkin tuntuvat olevan aika suurilta osin rastapäitä, hippejä, kettutyttöjä ja muita vastaavia viherpiipertäjiä. :lol:

Miffy
Ja koittakaa jo ymmärtää, että vain hyvin pieni osa siellä riehui. Isompi osa poliiseja :lol:
Yksi näkemys tuokin on... Omasta mielestäni poliisit eivät riehuneet.

Miffy
No se nyt vaan sattuu olemaan niin, että usein osalla porukasta on erilaisissa miekkareissa jonkinnäkösiä "astaloita" mukana.
En tiedä mikä "astala" on, mutta pamppua en mukaani ottaisi minkäänlaiseen mielenilmaukseen (paitsi jos ilmaisisin mieltäni hihhuleita vastaan, silloin olisi ilmeisesti suojauduttava heidän pamppujaan vastaan :? ). Mielestäni ei ole mitään järkeä ottaa aseeksi luokiteltavaa vempainta mukaani, etenkin jos voi kuvitella paikalla olevan noin miljoona poliisia...

Miffy
Jimmy KImmel

Miffy
Ja siis muutenkin, kyllä polisiit aina käyttää tilaisuuden hyväkseen kun vaan pääsee pamppua heiluttamaan...
Mäkin kuulisin mielelläni sen, että mihin moinen väite perustuu... :roll:

No se on nähty useissa tilanteissa, en ainostaan mä, vaan myös mun kaverit

Just... Pitääkö sinne kettutarhoille yleensäkkään mennä? :wink: :lol:

Miffy
Mutta se mun täytyy kyllä myöntää, että jos mulle v*ttuillaan, niin mä kyllä v*ttuilen takaisin. Quite normal.
Se mun täytyy myöntää, että jos poliisi v*ttuilee mulle, niin kyllä mä älyän pitää turpani kiinni... Ei poliisilla ole kenellekkään oikeutta käydä kettuilemaan, mutta jos näin käy, niin ehkä ei kuitenkaan ole viisasta kettuilla takaisin. Maalaisjärkeä käsittääkseni. Armeija on myöskin yksi paikka, jossa on hyvä pitää turpansa kiinni, vaikka joku päätään aukoisikin. Mun mielestä ei ole paha juttu, että aikansa kun poliisille huutelee, niin pistetään putkaan miettimään hetkeksi. Mä tosin oon niitä, joiden mielestä poliisille ei edes kannata huudella. Quite normal.

Sivut

Kommentit (61)

Lania

Jepjep, enpä tienny oisko pitäny itkee vai nauraa, kun luin Suomen Kuvalehtee. Siinä joku valokuvaaja katkerana kerto kuinka se oli otettu kiinni... "Minut olisi päästetty pois, mutta halusin jäädä seuraamaan tilannetta", "Kun poliisi sanoi että nyt on viimeinen tilaisuus poistua, en suostunut lähtemään", "Muutamat muut lähtivät kun heitä pyydettiin poistumaan, mutta minä jäin sinnikkäästi paikalleni", jnejnejne "JA SITTEN MINUT OTETTIIN KIINNI MITÄ TÖRKEÄÄ VAPAUDENRIISTOA"

Just.

Miffy
Rahel

Tarkoitinkin nimenomaan poikkeustilanteissa. Mellakkavarusteissa pitäis olla muistaakseni kypärässä (?) numero...

Munkin mielestä siitä on jotain säädettykin.

zaza

Poliisinkin on suoritettava riskinarviointia ennen mielenosoitusta, sen aikana ja sen jälkeen. Perustuu varmaan usein aiempiin tapahtumiin ja vastaaviin tilaisuuksiin muualla maailmalla. Ei poliisi voi jäädä odottamaan, että mellakka kehkeytyy vaan niiden tarkoitus on estää mellakka. Jos paikalla on satoja ihmisiä (olkoon sitten sivullisia tai ei), ei riskinarviointia voi tehdä jokaisen kohdalla erikseen. JA kuten monet sanoi, en minäkään norkoilisi alueella, jossa kokoontuu tärkeitä herroja, huppupäisiä huivipäisiä nuoria/aikuisia sekä erkoisvarusteissa olevia poliiseja...

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä ja mielenosoitus on lain myöntämä oikeus. Nyt, ja aina vastaavanlaisissa tilanteissa, kritiikki kohdistuu virkamiehiin, koska he tekevät sitä työkseen... Monista mielenosoittajistakin voisi sanoa, että tekevät sitä työkseen. Kuuluu esim. järjestöihin, yhdistyksiin jne., harjoittaa ko. toimintaa säännöllisesti.

Vaikka poliisille huutaminen "natsisika, natsisika" onkin ihmisen mielipide, että poliisi on natsisika, ei se ole kuitenkaan lainsäädännön tarkoittama mielenosoitus.

Rahel
Laura
Rahel
Poliiseillahan pitäis olla aina vaatteissaan numero, josta heidät voi myöhemmin tunnistaa, jos jotain epäselvyyksiä poliisin toiminnasta on. Aika usein numerolaatat kuitenkin puuttuvat. Ja kun poliiseilla vielä on mellakkavarusteet, on aika hankala sanoa, kuka poliisi teki ja mitä.

Perus virkavaatteissa ei ole numeroita, en ole ainakaan koskaan nähnyt ja jonkin verran olen noita virkavaatteita katsellut. Sukunimi on paidoissa ja ulkovaatteissa.

Tarkoitinkin nimenomaan poikkeustilanteissa. Mellakkavarusteissa pitäis olla muistaakseni kypärässä (?) numero...

Laura
Rahel
Poliiseillahan pitäis olla aina vaatteissaan numero, josta heidät voi myöhemmin tunnistaa, jos jotain epäselvyyksiä poliisin toiminnasta on. Aika usein numerolaatat kuitenkin puuttuvat. Ja kun poliiseilla vielä on mellakkavarusteet, on aika hankala sanoa, kuka poliisi teki ja mitä.

Perus virkavaatteissa ei ole numeroita, en ole ainakaan koskaan nähnyt ja jonkin verran olen noita virkavaatteita katsellut. Sukunimi on paidoissa ja ulkovaatteissa.

agentti
Miffy
Ja heh, poliiseja ei ikinä näy mailla eikä halmeilla kun niitä oikeasi tarvittais...

OT mut tästä tuli mieleen.
Oltiin viime perjantaina Helsingin keskustan lähella Eerikinkadun ja jonkun toisen tien risteyksessä poikaysävän kanssa ja etsittiin parkkipaikkaa, mutta ei löydetty sellaista. No jätettiin auto sitten pokkana siihen, vaikka siihen ei sais ees pysähtyä! :lol:
Ajoi muuten 5 kyttäautoa ohi, eikä tehny mtään.

[size=9]Ja sen takia siellä siellä ol niitä poliiseja niin paljon, ku siel oli kokoukset.[/size]

Siel olis voinu tehdä melkein mitä tahansa, eikä kukaan ois välittänyt! :lol:

Rahel

Miffy
anzQu

Niin mutta on poliisit ihmisiäkin ja miksi heidän pitäisi kokea väkivaltaa..?

Liittyykö jotenkin siihen, että poliisi pitäisi mun mielestä siis (ja monien muidenkin mielestä) pystyä identifioimaan myös mellakkavarustuksen takaa?

anzQu

Ei poliisit niitä jumalauta hakkaa pampuillaa huvin vuoksi..

Poliisit jumalauta hakkaa joskus myös tarpeettomasti.

anzQu

Poliisit ovat meidän turvana ja meitä auttamassa...

Joskus sellaistakin on havaittu.

anzQu

omasta mielestä nämä mellkakoitsijat pitäisi saada kunnon rangaistus koska he kävivät valtion virkamiehen eli poliisin kimppuun ja hakkaamisesta ja potkimisesta

Ota ensin selvää mitä esim. Kiasmalla ja muualla tuona lauantaina tapahtui. Kuinka moni pullo lensi ja kuinka moni hakkasi tai potki poliisia ennen kuin poliisit saartoivat ihmiset tuntikausiksi jne?

anzQu
Miffy
Laura
Niin ja kaikilla mielenosottajilla ja mellakoitsijoilla voi olla kans aina nimi vaatteissa isolla, hillitsisi ehkä riehumishaluja ja helpottas poliisin työtä myös.

No mun mielestä mielenosoitukseen saapuneet ihmiset on vähän eri asia kuin valtion virkamies... (Vai onko poliisit sellasia?)

Niin mutta on poliisit ihmisiäkin ja miksi heidän pitäisi kokea väkivaltaa..?
Ei poliisit niitä jumalauta hakkaa pampuillaa huvin vuoksi.. Poliisit ovat meidän turvana ja meitä auttamassa...
omasta mielestä nämä mellkakoitsijat pitäisi saada kunnon rangaistus koska he kävivät valtion virkamiehen eli poliisin kimppuun ja hakkaamisesta ja potkimisesta

Miffy
Laura
Niin ja kaikilla mielenosottajilla ja mellakoitsijoilla voi olla kans aina nimi vaatteissa isolla, hillitsisi ehkä riehumishaluja ja helpottas poliisin työtä myös.

No mun mielestä mielenosoitukseen saapuneet ihmiset on vähän eri asia kuin valtion virkamies... (Vai onko poliisit sellasia?)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat