Painajaisunet - Ihmiset ja ilmiöt

Claudia

Olen nyt neljänä päivänä peräkkäin herännyt itkien ihan tuhottomasti :cry: sama uni toistuu toistuu ja toistuu. Unessani näen että mieheni kertoo jättävänsä minut ja että hänellä on toinen. Uni tuntuu niin todelliselta että koko päivän olen ihan sekaisin. Kerroin miehelleni näistä ja hän otti minut kainaloon ja kertoi ettei todellakaan ole jättämässä minua, ei ikinä. minä pelkäsin niiden olevan enneunia :lol:
miten ihmeessä pääsen noista eroon, eihän tässä uskalla mennä nukkumaan kohta ollenkaan.

Sivut

Kommentit (63)

SooZ

voi kun tuollaisista unista pääsiskin eroon. :(
itse näen vieläkin, vuoden jälkeen exästäni painajaisia. aika harvoin tosin, onneksi. Pari yötä sitten nukuin taas huonosti kun exän piti vuoden näkymättömyyden jälkeen tulla kaupungilla vastaan. :evil:

mutta eiköhän se puhuminen varmaan ainakin auttaa. Stressiä? Alitajuisia juttujahan nuo unet yleensä taitaa olla :)

Shandy

Itsekin joskus näen sellaisia unia missä mies on pettänyt tai jättämässä. Inhottavaa herätä omaan itkuunsa :? Ja vielä yksin yleensä, kun poikakaverin kanssa nähdään vain viikonloppuisin (ja nyt syksyllä ei silloinkaan kun se on ulkomailla). Kun ottaiskin joku kainaloon pahan unen jälkeen :(

Näen myös painajaisia kauhuelokuvista (esimerkiksi Kaunan sitä poikaa näen todella usein unissani), ja jotenkin niissä unissa olen niin paniikissa että herään omaan huutoni/itkuuni.

Miffy

Voi kamala... Mä en oo nähnyt kunnon painajaista moneen vuoteen... Ehkä mulla sit on kaikki ongelmat ja ahdistuksenaiheet niin elävästi läsnä ihan valvemaailmassakin :mrgreen: Ehkä auttais jos juttelisitte kumppaneittenne kanssa... Se saattaisi vähentää noita pelkoja. Alitajunnastahan nuo unet kumpuavat ja saattavat tuoda esille tärkeitäkin viestejä ja tietoa itsestä.

*Sandy*

Painajaiset on todella inhottavia, niistä menee usein koko päivä ihan sekasin, kun ei osaa ajatella muuta! Itse olen kokeillut lukea kaikkea kevyttä ennen nukkumaanmenoa, ei mitään pelottavia leffoja tai kirjoja. Se useimmiten toimii minulla :)

Tunnetko Claudia kenties jotain epävarmuutta suhteessanne? Jos se jotenkin heijastuisi uniisi? Luulenpa kuitenki että ne ovat vain jotain tilapäisiä unia, kyllä se siitä sitten

flame86

Mä näen kanssa lähes joka yö painajaisia.. Itelläni ei oo exiä, mutta rakkaan existä tulee niitä painajaisia.. ku kuulenki puhuttavan niistä tai näen niitä, alan usein itkemään tai menen jotenki ihan shokkiin.. Sit öisin näen unia että rakkaani on niiden kanssa.. .. Ja usein näen kanssa unia että joku satuttaa rakastani tai että hän kuolee.. .. :cry: Herään usein siihen että itken aivan paniikissa.. sit en pysty enää olemaan turvallisin mielin, vaan kääntyilen hädissäni sängyssä ja oon varma että jotain on tapahtunu tai että joku muu on mun kanssa samassa huoneessa.. Ne unet ei johdu mistään sellasesta, ettenkö luottais kultaani.. ne tulee siitä että pelkään kuollakseni että hänelle sattuu jotain ja että menetän hänet. koko mun elämäni on kiinni meidän suhteesta ja rakkaastani!!! Itseasiassa en välttämättä olis elossakaan ellen olis tutustunu kultaani ja aloittanu hänen kanssa suhdetta (olin ennen meidän suhdetta itsetuhoinen ja rakas sitten sai sen loppumaan). Nyt kulta on mulle se syy miks jaksan elää!!! Kultani on mun henki ja elämä ja teen mitä tahansa että hänellä on aina kaikki hyvin!!!!

SooZ
flame86
Mä näen kanssa lähes joka yö painajaisia.. Itelläni ei oo exiä, mutta rakkaan existä tulee niitä painajaisia.. ku kuulenki puhuttavan niistä tai näen niitä, alan usein itkemään tai menen jotenki ihan shokkiin.. Sit öisin näen unia että rakkaani on niiden kanssa.. .. Ja usein näen kanssa unia että joku satuttaa rakastani tai että hän kuolee.. .. :cry:

Hui kauhea. Onneksi en itse tuollaisia näe. Mun painajaiset menee yleensä niin että törmään exääni jossakin missä en pääse häntä pakoon. Yleensä unessani yritän olla vain todella huomaamaton jottei hän huomaa minua. Kerran näin sellaista painajaista että olin exäni vankina jossain, ja hän ei päästänyt minua pakoon lukuisista yrityksistä huolimatta ja unessa itse asiassa raiskasi minut. Heräsin tähän ja varmaa oli etten enää saanut kunnolla unta sinä yönä. :( onneksi yleensä nuo painajaiset kuitenkin pysyvät tuolla edellä mainitulla linjalla, että hän ei minua huomaa ja minä koitan vain piilotella.

Fansku

Minä näin vielä joitain kuukausia sitten jatkuvasti samaa unta, vain silloin kun avomies ei ollut kotona. Tämä varmaan siksi, että minulla on paljon turvallisempi olo nukkua jos avomies on kotona. Näin jatkuvasti TODELLA ahdistavaa unta, jossa kuulen, että kotonamme on joku, vaikka ketään ei pitäisi olla. Kuulen kuinka se joku kilistelee astioita jne. Sitten se joku tulee viereeni ja yritän uutaa avomiestäni, jotta hän vastaisi ja saisin tietää että onko se avomieheni vai joku muu. Unessa ajatelen koko ajan, että minun on pakko saada silmät auki, mutta en millään pysty avaamaan niitä ja se ahdistaa ja pelottaa aivan järkyttävän paljon.

Tätä jatkui varmaan mutaman kuukauden ajan, aina kun torkahdin sohvalle ollessani yksin tai jos avomies oli jo aamulla lähtenyt töihin. Puhuin tästä siskolleni ja äidilleni epätoivoissani, koska minäkään en halunnut enää nukkua kun pelkäsin niin paljon, että nään tätä unta. Kerran tapahtui sitten aivan ihmeellinen asia: näin taas tätä samaa unta, siinä vaiheessa kun se joku tuli viereeni, huusin taas avomiestäni nimeltä, mutta hän ei vastannut. Sitten päätin käydä sen jonkun kimppuun ja revin häntä kasvoista. Silloin sain silmät auki ja sen jälkeen en ole tätä unta nähnyt!

Minusta on käsittämätöntä, että sain unissani käytyä sen jonkun kimppuun ja sillä sain torjuttua pahan unen. Toivottavasti en enää IKINÄ nää sitä unta.

Jzzu

Mie näen harvoin painajaisia -onneksi- mutta yhteenaikaan näin unia että äidille sattuisi jotain.
Äitini sairastaa nivelreumaa ja on välillä todella sairas ja häneen koskee, pelkään että hänelle sattuisi jotain.
Nähnyt mm. unta että hän kertoo kuolevansa ja että häntä ammutaan, molempina kertoina herännyt omaan itkuuni. :cry:
Pitkään aikaan en ole tuollaisia unia nähnyt, voin vaan kuvitella miten raskasta on nähdä painajaisia jatkuvasti. :(

SunLion

Mä näen unia jossa mua ajetaan takaa ja koitetaan tappaa..se on aivan kamalaa. Näen näitä unia varsinkin stressaantuneena. Hormooneistahan tuo on kiinni..kunpa osaisin olla stressaamatta :(

pinni

]

Claudia
Olen nyt neljänä päivänä peräkkäin herännyt itkien ihan tuhottomasti :cry: sama uni toistuu toistuu ja toistuu. Unessani näen että mieheni kertoo jättävänsä minut ja että hänellä on toinen. Uni tuntuu niin todelliselta että koko päivän olen ihan sekaisin. Kerroin miehelleni näistä ja hän otti minut kainaloon ja kertoi ettei todellakaan ole jättämässä minua, ei ikinä. minä pelkäsin niiden olevan enneunia :lol:
miten ihmeessä pääsen noista eroon, eihän tässä uskalla mennä nukkumaan kohta ollenkaan.

mulla on samaa :(
ne on vissiin jtn semmosta, et alitajuntaisesti pälkäät tätä ja sit sen takia se esiintyy sulla unissa.

piiku

Mulla oli sellanen vaihe et tykkäsin painajaisista ja kattoin tosi paljo kauhuleffoja, mut nyt se vaihe on menny ohi.
Tällä viikolla näin painajaista ja tiesin jo siinä unessa et tää ei hyvään lopu, oon nähny sen painajaisen jo ennenki ja yritin itteeni herättää,
hoin et herää, herää, aukase silmät, sit yritin tosiaan saada silmiä auki ja oli niin vaikee saada niitä auki, aukasin silmiä monta kertaa ennenku sain ne pysymään auki ja herään kunnolla
Oli vähä ahdistava olo :roll:

-Maya-

Mä kirjotin tän eka tonne itkuherkkyyteen, mut tää on ehkä parempi paikka:
mä heräsin tänä aamuna siihen, että itkin ihan vuolaasti..miun mummo kuoli n.1,5kk sitten ni näin sit unta, että äiti soitti mulle, että pappa on kuollut..se oli kuulema niin masentunu mummon kuolemasta, että toivo itekin lähtöö ja se sit tuli..miä itkin siinä unessa et ei voi olla totta, miä olin suunnitellu et meen käymään sen luona ja kaikkee.. :cry: Se on ihan hirveetä herätä tollaseen uneen kun ei tiiä et onks se totta vai ei, tietää vaan et kyyneliä valuu eikä sille maha mitään..
Muutenki oon tosi herkkä itkemään, eikä tollanen herääminen ollu eka kerta, oon heränny sillei usein.. :(

-Maya-
*Sandy*
kutikuti
Yritän huutaa apua mutta en saa ääntä, ei pihaustakaan.

Mulla on kans näin. Ja joka painajaises. Sit herään siihen että yritän tosiaan huutaa mut kurkusta tulee vaan sellanen kähee säälittävä huuto. Mistähän toikin johtuu?

Mä oon huomannu saman..sillon aina yrittää unessa huutaa apua tai jotain sen tyylistä..ja sit herää siihen et tulee joku naurettava pihaus eikä mikään huuto..hassua.. :)

Jinda

viime yönä näin painajaista että olin paaaljon nuorempi,yksin jossain kerrostalo asunnossa ja postiluukku avautui ja joku hirveä kiimanen äijä työnsi luukusta kätensä ja yritti saada ovea auki. samalla se puhui mulle kaikkea pervoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat