Pitkä nainen - Ihmiset ja ilmiöt

Lania

Mä en ihan aina kyllä niele sellasta "oon pitkä ja ylpee siitä!!!" -hokemista, musta se kuulostaa sellaselta vakuuttelulta ja (itelleen) uskottelulta että homma on oikeesti ok!!

Mäkin oon "tosi pitkä", 175cm. Nykyään se on ihan ok, välillä on kätevää ja hyvä ja kiva kun on pitkä, välillä olisin mieluusti lyhyempi, useimmiten en ees ajattele asiaa.

Tosin joskus ala-asteen lopulla ja yläasteen lopulla kun olin vähintään puoli päätä oikeestaan kaikkia pidempi, pään useita, niin sillon se häiritsi. Ryhti on kyllä aina pysyny hyvänä enkä oo vetäny itteeni kasaan (onneks, kyyryssä kulkeva ihminen näyttää tosi karulta eikä luo minkäänlaista positiivista lyhyyskuvitelmaa), mutta sellanen huono homma siinä sitten oli että koska olin muita pitempi, ajattelin automaattisesti olevani myös muutenkin kaikin puolin isompi. Jotenka, koko yläasteen ja jonkun aikaa ennen sitä ja sen jälkeen kuvittelin olevani tosi paksukainen ja järkälemäinen amatsooni, vaikka nyt myöhemmin valokuvista huomaa että oon ollu suhteessa hoikempi kun jotkut lyhyemmät kaverit. On se kuvitelma jääny osittain vieläkin että jos oon jotain pitempi, oon automaattisesti myös sitä paksumpi.

Jossain vaiheessa myös todella rasittavaa oli vanhojen ihmisten OOTPA SÄ PITKÄ KUINKA KAUHEEN PITKÄ SÄ OIKEIN OOT HERRANJESTAS -lausahdukset :? nykyään niille vaan naureskelee jos vielä kuulee, yhelle mummelille kyllä kerran tokasin takas että "sä ootki sitte vastapainoks tosi lyhyt", eikä sekään tainnu siitä oikein tykätä :lol: onhan noita muitaki hyviä, "ootpa sä pitkä, sä varmaan pelaat koripalloo?" "no en, sä varmaan pelaat minigolfia" :P

Sivut

Kommentit (84)

Cadillac

Olkaa vaan onnellisia senteistänne! :) Itse tällaisena kääpiönä (160cm) vähän v*tuttaa, kun jokaikisiä housuja on pakko lyhyentää 15cm, eikä kauppojen ym. ylähyllyille yletä. "Hei vartijasetä, viittisitkö antaa tuon Pringlestuubin tuolta ylähyllyltä, kun mä en yletä" :wink: :lol: (siis noin on käynyt... :oops: )

PinkPanther

hih, hassu sanonta. Mut en ite käyttäis kuitenkaan :D
Lania, mie oon saanu käsityksen että oot lyhyempi :shock: Mut ootkin saman pitunen ku minä! :D

Joo, miul on kans pitkät raajat, kädet sellaset gorillan kädet, ja sit tosiaan keskivartalosta oon minäkin mallia pötkö... jalat on kapeet, lantio levee, pylly sellanen normilevee ja vyötärö jatkaa samaa pötkölinjaa... Eli sama ongelma ku amalialla... :roll:

tiikeli
korpikaisla
Miespuolinen
...mutta kyllä moni lyhyt nainen lienee kateellinen pituudestasi sinulle.

Tää nyt ei varsinaisesti rohkase leenalainee, mutta en mä ainakaan oo yhtään kateellinen. Mä oon oikein mieluusti tämmönen keskipitunen, enkä haluaisi olla senttiäkään pidempi. Mut en mä pitkiä naisia mitenkään kieroon katso. Yksi entinen työkaveri oli kanssa jotain yli 185 cm, ja lukiossa oli pari tyttöö, siskokset, jotka oli kanssa reilut 180 cm, että et sä ainoo oo :)

Kyllä mä ainakin tykkäisin olla vähän pitempi, oon n.165cm. :mrgreen: Mutta silti olen ihan tyytyväinen tähänkin... Joskus jos haluun näyttää pitemmältä käytän korkeita korkoja, tosin niillä on hiukka vaikee kävellä joten usein tyydyn vaan tennareihin. :lol:

dani

Oottepas te pitkiä. :shock: Mä haluisin olla semmonen 170-173 senttinen, vaikka nytkin tunnen oloni tosi pitkäksi ja tosi hoikaksi kun laitan korkkarit jalkaan. Olen siis 167cm. :lol: Kuitenkin, pitkät naiset on mun mielestä kauniita kunhan ovat ryhdikkäitä eivätkä kävele selkä lysyssä.

Lania

Eiks tää kuitenki oo enemmän vaikka IHMISIÄ ja ilmiöitä kun Kauneutta ja muotia :P tai sit vielä enemmän Ihmisiä ja ILMIÖITÄ :lol:

Jos vaikka kuvailen jotain vierasta tyyppiä, niin mulle "aika pitkä" on ehkis jotain 170-180 ja "pitkä" on sit siitä eteenpäin. Tosin kyllä se vaihtelee melkein aina sen mukaan kenen kanssa puhuu, kun ne suhteuttaa toisen puheisiin.

Hennu

Mä oon kans pitkä, 180 cm. Aina ysille saakka oon ollu luokan pisin, nuorempana häiritsi enemmän että on näin pitkä, mutta nykyään oon ihan sujut. Ehkäpä kun enää ei ole aina joukon pisin vaan monet miehet on jo pitempiä ja naisetki keskiverroin 170 cm:n paikkeilla niin ei siinä ole eroa kuin kymmenisen senttiä. Joskus kyllä huvittaa ku vaikka näkee ittensä ja jonku 160 senttisen kaverin kanssa vierekkäin vaikka ikkunasta heijastuvan..

Ite kuitenkin taidan olla vielä aika vanhanaikainen miesten suhteen, että haluan miehen olevan mua pidempi tai samanpituinen - jotenki vaan tuntuu oudolta jos mies on joku tappi. Vaikkakaan kaikki miehet ei kyllä selvästikkään aattele näin 'vanhoillisesti', iskemään on tullu joskus alle 170 cm pitkii miehii.. :roll:

PinkPanther

Minuu kans häiritsee, kun korkokengissä on monissa niin PALJON korkoa, että sit oma pituuskin menee yli 180.. ei sinänsä mikään huono juttu, mutta kun kivempi on kävellä matalammilla koroilla, ja niitä viiden sentin korkoja on niin harvassa, ainakin savonlinnassa. On miula kahdet viiden sentin korot ja kolmet kahdeksan sentin korot, ja nuo viitoset on niitä joita eniten käytän.. harmi vaan että kengätkään eivät ole ikuisia. :?

Fanni

kerranki löydän pitempiä ihmisiä kuin itse! oon noin 173 :) ja varsinkin kaveripiirissä kuulun niihin pisimpiin. Oon kyllä ihan tyytyväinen, kun saisin vielä pari kiloa pois olisin just enkä melkeen!

Maruchka

Joo, mä kuulun kans niihin, joiden raajat on ihan eriparia muun kropan kanssa :lol: Enkä mä ole edes mitenkään erityisen pitkä (170 cm) ja silti kärsin kauheista vaateongelmista. Puhumattakaan siitä, että tunnen itteni liika pitkäks jo nyt, kun käytän aina korkokenkiä :shock: Tai ehkäpä muut ovat vain liian lyhyitä :P
Heh, kaverillani, joka on noin 182 cm pitkä, on tapana aina sanoa ettei lyhyitä ihmisiä voi ottaa vakavasti :lol:

Amalia
*Sandy*
Amalia

Hmm, jos meillä 166-senttisilläkin on ongelmia löytää tarpeeks pitkiä lahkeita, miten kivaa vielä pidemmillä mahtaa olla :roll: .
Tosin mulla on myös hihahankaluuksia, melkein kaikkien paitojen hihat on noin kymmenen senttiä liian lyhyitä. Ilmeisesti mä oon sitten aika apina näiden raajojeni kanssa :D

No jopas on, kellekkä ne farkut sitten sopii? Mä oon 160 cm ja todellakin joudun lyhentään kaikki housut. Onkohan ne farkut mitoitettu sitten 163,5 cm pitkille :D

Mä oon tullut siihen tulokseen, että sopivien farkkujen löytäminen ei oo kiinni jalkojen pituudesta vaan siitä, että jalat ja perse on eri paria. Mä olen mallia pötkö, eli riukujalkoihin on jostain syystä kiinnitetty normi hanuri yhdistettynä tasapaksuun vyötäröön.
Kaikkea muuta ku hyvä yhdistelmä, jos ei sitten tyydy a) farkkuihin, jotka katkasee verenkierron perseestä mutta istuu reisistä tai b) farkkuihin, jotka istuu oikein kauniisti jos ei välitä siitä, että lahkeisiin menis vaikka molemmat koivet samaan... :roll:

*Sandy*
Amalia

Hmm, jos meillä 166-senttisilläkin on ongelmia löytää tarpeeks pitkiä lahkeita, miten kivaa vielä pidemmillä mahtaa olla :roll: .
Tosin mulla on myös hihahankaluuksia, melkein kaikkien paitojen hihat on noin kymmenen senttiä liian lyhyitä. Ilmeisesti mä oon sitten aika apina näiden raajojeni kanssa :D

No jopas on, kellekkä ne farkut sitten sopii? Mä oon 160 cm ja todellakin joudun lyhentään kaikki housut. Onkohan ne farkut mitoitettu sitten 163,5 cm pitkille :D

Mä oon kyl aina toivonu olevani pidempi. Joudun kans pyyteleen joitan vieraita ihmisiä antaan mull tavaroita ylähyllyltä, kun en itse yletä. Musta ainaski pitkät naiset on tosi näyttäviä ja kauniita :) Varsinkin jos ovat ylpeitä varrestaan ja kantavat sen kauniisti!

Zuzannah

yks mun kaveri on jotain 185 senttiä pitkä, ja silläkin on usein ongelmia löytää sopivankokosia vaatteita, etenkin housuja. ei se pituus kai muuten haittaa, joskus on hassun näköstä kun se mun pitkä kaveri ja yks toinen kaveri joka on jotain 150 ja risat pitkä, kävelee vierekkäin :lol: eikä sitä mun tietääkseni pojat karttele...

Amalia
PinkPanther
Miekin pitkänä joudun aina raapimana päätäni housukaupassa, kun ei meinaa sopivaa pituutta löytyä... kun tuo pituus on eniten jaloissa, selkä miul on lyhykäisempi. Pituutta siis 175. Kullan veljen vaimo on 185 pitkä(noin..) ja hänellä myös tuo vaateongelma.

Lizzie

Tuokin on varmaa makuasia, että mistä miehet pitää :) Just eilen puhuttiin pituuksista, (muru on 186cm ja mä 163cm) ja hän sanoi, että olen juuri sopivan pituinen eikä haluaisi, että olisin mikään hongankolistaja.
Taas mun veli on aina pitänyt pitkistä naisista, itsekin on pitkä, ja taitaa käly olla jotain 180cm.

Suuntaan tai toiseen tehdyt "miehet pitää tällaisista ;););)"-päätelmät on aika hassuja, koska on ihan selvää, että miehet pitävät eri pituisista naisista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat