Miten ei anna ymmärtää, "antamatta ymmärtää"? ;) - Ihmiset ja ilmiöt

Jomppe_80

Olen siis mies. :wink:

Ei ole ollut aikoihin kamala haku päällä, on tuntunut mielekkäältä keskittyä muihin harrastuksiin ja sosiaalisiin kontakteihin. Hyviä ehdokkaita on kyllä tullut vastaan, mutta ei vain ole kipinä käynyt kaarnan kanssa yhteen molemminpuolisesti. Sinällään tyhmääkin, kun vastapuolella on ollut aika usein taipumusta vaikuttaa ihastuneelta kun itse pyrkisi vain olemaan tuttavallinen ja hankkia uusia ystäviä. Vai onko vika itsessäni, jos tietämättäni vaikutan yhtäkkiä liian etäiseltä ja vaikealta lähestyä?

Miten vaikuttaa kiinnostavalta tyypiltä mutta antaa samalla ymmärtää ettei ole ensisijaisesti seurusteluseuraa hakemassa? Kieltämättä tuoreet kaveruussuhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa kiinnostavat, mutta miten välttää korrektilla tavalla väärän mielikuvan antaminen? Olisiko vinkkejä, neuvoja, kokemuksia, yms?

[size=9][color=red]Korjasin otsikon Lanian ehdotuksen mukaan. figaro[/color][/size]

Sivut

Kommentit (21)

Shandy
Jomppe_80
Miten vaikuttaa kiinnostavalta tyypiltä mutta antaa samalla ymmärtää ettei ole ensisijaisesti seurusteluseuraa hakemassa? Kieltämättä tuoreet kaveruussuhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa kiinnostavat, mutta miten välttää korrektilla tavalla väärän mielikuvan antaminen? Olisiko vinkkejä, neuvoja, kokemuksia, yms?

Mulla on ollut miesten kanssa samoja ongelmia kuin sulla. :? Se on tosi kurjaa kun itse haluaisi vaan olla kaveri, ja toinen ihastuu ja alkaa kuvittelemaan jotain ihan muuta.

No kannattaa ehkä sanoa aika alkuvaiheessa suoraan, että haluaa vaan kaverisuhteen (jos se toinen osapuoli alkaa vaikuttaa siltä, että haluaisi enemmän). Itse en ole tähän mitään fiksumpaa tapaa keksinyt. Tai no joo, nykysin on niin helppo vaan sanoo heti ekojen lauseiden joukossa et "oon muuten kihloissa", siinä näkee heti haluaako se toinen olla vaan kaveri vai jotain enemmän. ;) Ne ketkä haluu vaan päästä sänkyyn tai on hankkimassa tyttökaveria, kaikkoaa kyllä aika nopeasti, ne kaverit vaan jää. ;)

Jimmy KImmel
Jomppe_80
Kieltämättä tuoreet kaveruussuhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa kiinnostavat, mutta miten välttää korrektilla tavalla väärän mielikuvan antaminen? Olisiko vinkkejä, neuvoja, kokemuksia, yms?

Selvennätkö vielä hieman sitä asiaa, että minkä takia haluat tyttöjä kaveriksi? Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta miksi?

Lania
Jimmy KImmel

Selvennätkö vielä hieman sitä asiaa, että minkä takia haluat tyttöjä kaveriksi? Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta miksi?

Samaa mäkin ihmettelin, siis miks nimenomaan pitää saada kaverityttöjä. Onks tässä niinku sama homma et tytöllä pitää olla yks pakollinen homokaveri :P

Vaikka toisaalta, on munkin mielestä usein pojat kivempia kavereita kun tytöt (sori vaan "kaikkierilaisiikaikkisamanarvosii", erojahan on). Mutta en mä yleensäkään lähe väkisin ettiin kavereita, ne vaan tulee. Mutta kai niitä voi ettiäkin, sitten vaan jättää pois ne vihjailevat hymyt ja kiinteet katseet, eli esim baaritiskillä jutteleen seuraten samalla tarjoilijaa katseella, ei koskettele ja käyttäytyy muutenki niinku.. kaveri.

ivoire
Lania
Ja eiks ton otsikon kuuluis olla "Miten ei anna ymmärtää, "antamatta ymmärtää";)" ?

No mä mietinkin, mitä tossa otsikossa oikein on outoa. :)

Shandy
Lania
Vaikka toisaalta, on munkin mielestä usein pojat kivempia kavereita kun tytöt (sori vaan "kaikkierilaisiikaikkisamanarvosii", erojahan on).

Musta kans pojat on kivampia kavereita yleensä kun tytöt. No, paras kaveri on tyttö ja koulussa on paljon tyttökavereita, mut on niitä poikakavereitakin paljon. Poikien kanssa asiat on jotenkin mutkattomampia ja helpompia, en tiedä miksi. Oon vaan aina tullut poikien kans toimeen, ja mun mielestä poikiin on helpompi tutustua. Tytöillä on usein niin tiiviit kaveriporukat, et sinne väliin ei oo kovin helppo sulautua, mut poikaporukkaan pääseen helpommin sisään, ainakin omien kokemusten perusteella.

Jimmy KImmel
Shandy
Lania
Vaikka toisaalta, on munkin mielestä usein pojat kivempia kavereita kun tytöt (sori vaan "kaikkierilaisiikaikkisamanarvosii", erojahan on).

Musta kans pojat on kivampia kavereita yleensä kun tytöt.

Näin päin asia tuntuu jotenkin luontevammalta.

Rahel
Shandy
Lania

Musta kans pojat on kivampia kavereita yleensä kun tytöt.

Samma här. Kaverimiesten kanssa voi rupatella autoista ihan niin paljon kun lystää.. Mites, jos ettisit sellasia kaverityttöjä, jotka ei myöskään ole hakemassa seuraa? Varmaan niitäkin löytyy jostain...

Shandy
Rahel
Samma här. Kaverimiesten kanssa voi rupatella autoista ihan niin paljon kun lystää.. .

Aivan! :lol: ..vaik en mä niin niistä autoista ymmärräkään niin on niistä kiva höpötellä. ;) Ja muutenkin, on ne poikien jutut erilaisia kun tyttöjen jutut. Mut kyllä mä silti tykkään niistä "tyttöjen jutuistakin". :D

Lizzie

Mä monesti mietin et pitäskö mun olla jotenkin enemmän tyttömäinen kun oon murun ja sen kavereiden kanssa.. Röyhtäilen (tarpeeksi pienessä seurassa) ja puhun yhtä aivottomia kun ne.
Joskus huomaa, että ne yllättyy kun heittää jonkun aika äijämäisen jutun. Esim. ku oltiin sunnuntaina syömässä, ne mietti et miten yks niiden tuttu oli laihtunu, ja se oli kuulemma sanonu et "ryyppäämällä".
Nauroin että "nii varmaa, kuiteski laskee Painonvartijoiden pisteillä ihan niinku muukki.. Helppohan se on sanoo jotain et `joo laihduin nussimalla ja ryyppäämällä` ettei vaikuta niin homolta". :shock: Tosi lady.
No ok, oon muuten kyl aika lady.

Mun mielestä kysyjän ei kannattais stressata tuommoisesta, helpostihan sen saa ujutettua lauseisiin että on varattu, puhumalla että "me"- jotain, "siis minä ja mun kihlattu", tai sit jos on sinkku mut ei halua löytää ketään, että "no tässä elämäntilanteesa kun ei halua mitään seurustelujuttuja" tms.

Jomppe_80

Kiitoksia vastauksista, tämähän tuntuu mukavalta foorumilta!

Jimmy KImmel

Vaikka pidänkin miesseurasta, niin naisten kesken tulee keskusteltua erilaisista asioista ja naisnäkökulmasta. Molemminpuolisen ymmärtämisen laajentaminen siis kiinnostaa sekä jutteluseura, halu vaihtaa näkemyksiä ja mielipiteitä. Maailmankuva ja jokin tunneäly siinä kai myös kehittyy. :wink:

Taustalla on myös sellainen juttu, että useimmat hyvät naistuttavani jo seurustelevat eikä sosiaalinen kanssakäyminen ole enää yhtä yleistä ja avointa kuin ennen. En myöskään kiellä sitä, että myös jonkinlainen sukupuolinen lataus tekee tällaisen suhteen erilaiseksi. Tarkoitukseni ei silti ole leikitellä kenenkään tunteilla.

Lania
Ja eiks ton otsikon kuuluis olla "Miten ei anna ymmärtää, "antamatta ymmärtää";)" ?

Tuo kuulostaa tosiaan paremmalta. :)

Jimmy KImmel
Jomppe_80
Vaikka pidänkin miesseurasta, niin naisten kesken tulee keskusteltua erilaisista asioista ja naisnäkökulmasta. Molemminpuolisen ymmärtämisen laajentaminen siis kiinnostaa sekä jutteluseura, halu vaihtaa näkemyksiä ja mielipiteitä. Maailmankuva ja jokin tunneäly siinä kai myös kehittyy. :wink:

En sitä ääneen haluaisi sanoa, mutta sanonpa silti, ihan vaan Miffyn riemuksi:

Kuulostipa homolta... :wink: :lol: :lol:

Vitsi, vitsi. :D Ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan, hommaat täältä foorumilta kaverit. :wink: Mukavia tyttöjä pilvin pimein!

Tervetuloa joukkoon.

Miffy
Jimmy KImmel
Jomppe_80

En sitä ääneen haluaisi sanoa, mutta sanonpa silti, ihan vaan Miffyn riemuksi:

Kuulostipa homolta... :wink: :lol: :lol:

Eipäs kun kivalta ja sellaiselta mieheltä, jonka mäkin saattaisin kelpuuttaa kaveriksi.

Jimmy KImmel

No sittenhän Jompella on jo peli auki! Eka kaveri tuli jo pelkästään fiksulla viestillä! :D

[size=9][color=red]Eihän aloiteta OT-keskustelua, eihän? figaro[/color][/size]

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat