kaveri ajautuu hunningolle - Ihmiset ja ilmiöt

H

eksällä tää meni niin päin, että kaverit alkoi polttelemaan pilveä, ja hän tutustui koulussa oikeeseen ryyppyjengiin ja hän sitten kavereiden kautta "oppi" uusille tavoilleen. :?

sillon kun vielä seukattiin, oli minun komennoillani sen verra valtaa, että pilvenpolton sain kiellettyä kun en sitä voinut sietää. mut nyt kun ollaan erottu, ei enää minun mielipiteet kiinnosta. (vaikka tunnen hänet varmaan parhaiten kaikista hänen ystävistään. minua kyllä kiinnostaisi eksän mielipiteet juuri sen takia, että tuntee minut niin hyvin ja tiedän, ettei minulle mitään pahaa haluaisi.)

eksä itse myönsi, että jos minä eläisin niinkuin hän, häntä huolettaisi. mutta silti hänen touhuamanaan nuo ovat muka vaan tavallista nuoruuden rellestystä ja hän sanoo niiden TOIVOTTAVASTI loppuvan myöhemmin. :?

Kommentit (9)

*Sandy*

Mua on kanssa alkunut vähän huolestuttaan yks mun kaveri. Se juo nykyään joka ikinen vloppu ja aina ihan perseet. Eikä se enää nykyään vaan riitä, vaan se on alkanut poltella pilveä siinä samalla. Sillä menee huonosti sen poikaystävän kanssa ja mua vähän jänskättää mihin suuntaan sen elämä tästä lähtee.. Onneksi se on kuitenki nyt kesän erossa koulukavereistaan (niiltä se oppi pilvenpolton) joten täytyy toivoo että se vähän ryhdistäytyisi tässä. Surullisia nää tälläset asiat :(

miima

Ei pilven poltto automaattisesti tarkoita sitä että joskus alkaisi piikittämään itseään.
Ehkä he ovat vain kyllästyneitä elämäänsä?
Hakevat hohtoa jostain muusta kuin koulusta tai normaalista.

Kaikista paras apu on se, että tuotte sitä hohtoaniiden elämään muutenki, näytätte että muutenki voi pitää hauskaa.
Eikä missään nimessä esim. HOLLANTIIN. tai amsterdamiin tai mihinkää mistä saa helposti pilvee, se on niiden unelmapaikka :D

Mut ei se pilven poltto nyt niin pahaasia oo, tottakai seki voi riistäytyä hallinnasta, ja silloin pitääki näytää kyseiselle henkilölle mitä muutakin hyvää elämässä voi olla.
Ja luulenpa että tuokin on vain ohimenevä vaihe.
Tosin persesstä sit huomata et tekee paskapalkalla paskaduunia jossai lääväs.. mut kyllähän sen voi vielä muuttaa.

sopuli

Mä seukkasin joskus vähän aikaa yhden pojan kanssa. Se oli aluksi ihana, lämmin ja muut huomioonottava ihminen... No, elimme kaukosuhteessa ja jokakerta, kun näimme oli tilanne menny pahemmaksi. Tiesin kyllä, että hän juo, kun olimme omilla paikkakunnillamme, mutta pikkuhiljaa tilanne meni siihen, ettei hän kyennyt edes olla sitä muutamaa pvää selvinpäin, kun näimme! Itse taas olisi halunnut ottaa niistä yhteisistä hetkistä kaikki irti...

Myös luonne häneltä muuttui aivan täysin... Siitä lämpimästä ihmisestä tuli kylmä ja ilkeä tyyppi. Hän ei ottanut mua milläänlailla huomioon, vittuili ja oli todella ilkeä. Viimeinen tikki suhteeseen oli se, että hän oikeastaan raiskasi minut tai ainakin sitä voisi yritykseksi sanoa. Vieläpä omien kavereittensa edessä...

Nykysin en hänestä paljonkaan tiedä. Toivon, että on kunnossa (kaikesta huolimatta) ja on lopettanut ryyppäämisen ennen, kun työpaikka menee alta. Ja ettei olis sotkeutunut vahvempiin aineisiin, mutta enpä tiedä. Yhdessä vaiheessa hänellä ei ainakaan vakituista asuntoa ollut...

Itsekin kuulin häneltä muutamaan kertaan lauseen: "oot ku meijän mutsi!". Toista on tosi vaikea auttaa, mikäli hän ei itse sitä halua. Surullista, mutta totta.

Miffy

Seura monasti oikeestikin tekee kaltasekseen tai ainakin edesauttaa "huonoille teille" joutumista. Se on ikävä tosiseikka :( Ja sitten jos kaikki kaverit on sekopäitä, voi olla ees vaikeeta irrottautua vaikka haluis, jollei oikein ole muita kavereita...

H
Miffy
H

kuvottaa. eivät ne kaverit kyllä oikeita ystäviä ole jos houkuttelevat kamaliin ryyppyputkiin yms. ne kun menee aina yli... ja aina sitä pilveä pitää vetää ja olla idiootti. :x

Tollasia mä oon kans mietitnyt muutamien omien kavereitteni kohdalla, että onko niitten jotkut ystävät ystäviä ollenkaan, kun houkuttelevat toista juomaan ja sekoilemaan, vaikka se ei selvästikään tälle oo hyväksi...

niinpä.. ja sitten kun eksälläkin on monta sellaista kaveria/kaveriporukkaa, joiden kanssa rellestää... :| ei jää pelkästään yhteen.

Miffy
H

kuvottaa. eivät ne kaverit kyllä oikeita ystäviä ole jos houkuttelevat kamaliin ryyppyputkiin yms. ne kun menee aina yli... ja aina sitä pilveä pitää vetää ja olla idiootti. :x

Tollasia mä oon kans mietitnyt muutamien omien kavereitteni kohdalla, että onko niitten jotkut ystävät ystäviä ollenkaan, kun houkuttelevat toista juomaan ja sekoilemaan, vaikka se ei selvästikään tälle oo hyväksi...

H

musta tuntuu, että on pakko yrittää antaa eksän puuhata omia tyhmyyksiään ja koittaa olla vaivaamatta niillä päätään. aniharvoin varmaan tuun ees olemaan mukana kun eksä ryyppää ja tekee tyhmiä, joten toivonmukaan ei tuu sitten huolehdittuakaan liikaa..

kaipa minä oon itse parhaani tehnyt kun olen asiasta puhunut, kertonut, että hän on muuttunut ja kehottanut miettimään? jotenkin vaan ihmetyttää sekin, että kukaan muu ei ole huomannut mitään outoa. kaikki hänen kaverinsa ovat kai liian samanlaisia ja pitävät häntä nyt vaan hauskempana tyyppinä. :? ja vanhemmat eivät touhuista taatusti tiedä..

H

mitä mielestänne olisi parasta tehdä kun tuttu näyttää pistävänsä elämänsä aivan hunningolle?

eksäni (silloin vielä poikaystäväni) alkoi keväällä ryyppäämään huomattavasti enemmän kuin ennen. alkoi tulemaan monen päivän putkia, hän joi kerralla suuria määriä.
hän en varmaankaan edes pysty jättämään juomista pieneen määrään, aina on pakko vetää lärvit.
hän on itse sanonut pitävänsä ryyppyputkista. myös kuulemma krapularyypyt maistuvat sillointällöin, ja juomista on tullut salailtua. nyt eromme jälkeen myös pilvenpoltto on astunut kuvioihin. lähes aina ryyppäilyn yhteydessä hän polttaa pilveä.
pari päivää sitten kuulin, että hän aikoo ehkä aloittaa tupakanpolton. siis ihan noin vaan. ei ole koukussa tms, haluaa vaan aloittaa.

kun yritän kysellä, miksi hän on muuttunut niin paljon, miksi pitää polttaa ja ryypätä jatkuvasti, kaikkeen on vastaus "se on kivaa" tai "tekee vaan mieli."

olen huolissani, voitte kuvitella. hän on muuttunut järkevästä, luotettavasta ja mukavasta ihmisestä ilkeäksi ja epäluotettavaksi. siis okei, välillä hän on kuin ennen, mukava oma itsensä. mutta kännissä aivan kamala.

pitääkö tässä nyt sitten vaan odotella, että mitä hänelle käy. :? ärsyttää ettei hänellä ole ollenkaan omaa järkeä päässä. kuka aloittaa tupakanpolton ihan muutenvaan? naurettavaa! ja vielä muutama kuukaus sitten hän oli täysin polttamista vastaan, inhosi tupakan hajua yms.

en ymmärrä! samanlaisia kokemuksia kenelläkään?

Kellis

Minulla oli muutama vuosi sitten kova putki. Join muutaman kaverin kanssa joka viikonloppu ja välillä viikollakin. Olin silloin alaikäinen ja lukiossa. Eihän sellainen oikein hyväksi ollut sosiaaliselle elämälle eikä koulullekaan. Ensin osa kavereista yritti sanoa, että on huolissaan ja ei kannattais. Niille sanoin vain että olen isotyttö ja kyllä pärjään, vaikka tosi asia oli se, että purin sitä kauheaa pahaa oloa hyväksi käytöstä ja raiskauksesta juomiseen.

Jälkeenpäin ajateltuna se meno oli aivan kauheaa enkä edes ymmärrä miten fyysisesti jaksoin sitä.. :| Kyllä sitä jossain vaiheessa ymmärsi että ei tämä voi jatkua, varsinki kun eräänä sunnuntaina lähdin taas baanalle ja seuraavana päivänä kouluun krapulassa, bilevaatteissa ja pikkulaukussa samalta reissulta. :shock: Mutta ei itsellä ollut voimia siihen, että olisi pystynyt lopettamaan.

Kunnes tapasin nykyisen kultani. Siitä alkoi terapeuttiset keskustelut, tuhannet kyyneleet ja lopulta pystyn elämään niiden tapahtumien kanssa. Kulta opetti taas arvostamaan itseäni. Nykyään on paljon kivempaa ilman alkoholia ja jos sitä nautin otan niin ettei se mene enää "kunnolla" päähän. Enää ei tarvitse pelätä edese repsahtamista, kun olen oppinut arvsotamaan itseä kunnolla. Siitä saan kiittää kultaa, joka avasi silmäni.

Jos vaan jaksatte auttakaa, mutta se on vaikeaa ennen kuin ryyppääjät itse sen ymmärtää!! Ehkä vastaukseni meni ohi aiheen, mutta toivottavasti se auttaa joitakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat