Jouluvalot - Ihmiset ja ilmiöt

IituRusina

Kyllä mun mielestä valot on asiallista viritellä siihen aikaan vuodesta, kun alkaa olla pimeää. Ja nythän jo vuoden pimeinaika, kun ei vielä ole lumi vaalentamassa maisemia :)

Sivut

Kommentit (104)

Aimée

Meilläkin on just sellanen punainen valokaapeli, joka näyttää hyvältä kun se on menee tyyliin jossain verolaudan takana tai lattialla sohvan alla niin että se valo näkyy sieltä siististi ja kivasti. Kaapeli itsessään on aika.. ruma :lol:

marimma

Mä haluaisin vaan kynttilöitä kasan joka nurkkaan. Ei mitään "tekovaloja" vaan oikeita kynttilöitä. Huono juttu siinä systeemissä on se että pitäis olla siistiä, kissat leikkii niillä, ne lämmittää liikaa kämppää, ne varastaa hapen. Joten uah.. on siis pakko polttaa vaan paria kynttilää siellä täällä ja minä en tykkää yhtään :?

mä en oo oikein sähkövalo ihmisiä, joten mielummin kyhjöttäisin päivästä toiseen vaan kynttilän valossa, mutta ukko aina valittaa että on liian pimeetä, ja kun tätäkään ei näe ja mitä vielä :?

Mutta joskus joulusin on ihmisillä ihan tajuttoman nättejä valoja pihalla, tai siis nätisti laitettuna :) Mä inhoan värillisiä, joten ne keltaset/kirkkaat on ihan kamalan nättejä aina pihoilla ja sisätiloissa :)

tiikeli

Huomasin mäkin eilen että naapuritalossa on parvekkeella sellainen valojen 'verkko'. En mä ite laittais vielä. Mutta lyhty palaa nytkin parvekkeella, ja se on kiva laittaa aina syksyllä heti kun on vähänkin pimeää. 8)

Mä omistan kyllä valokaapelin kun joskus sellaisen väkisin halusin :lol: mutta en tosiaan keksi mihin sen laittais kun se on violetin värinen. Enkä oo uskaltanut sitä porukoilta vielä raahata tänne meidän kämppään...

Tunnelmavaloja meillä on sellaiset sydämenmalliset punaiset valot lasimaljakossa eteisessä, mut ne on päällä lähinnä vaan sillon kun käy vieraita. Yksikseni mä en muista niitä laittaa päälle koskaan.

Ainiin, ja Valoviikoista tykkään kyllä, varsinkin kun tänä vuonna keskustasta otettiin pois just ne riemunkirjavat sairaan rumat kaapelikuviot ja vietiin kai johonkin lentokentän lähelle. :roll:

Zuzannah

eilen kun pyöräilin kullan luo illalla, niin huomasin että yhen vanhusten hoitokodin pihalla on kuusissa ihanat siniset jouluvalot :) tuli ihan jouluinen fiilis ja melkein rupesin hyräilemään joululaulujakin :shock:

nakymaton_ninni
Mariel
saikki
Jouluhömpötys alkaa kyllä liian aikaisin... en ymmärrä miks joulunavaus pitää järjestää kaupungilla jo marraskuun puolessa välissä? ihan älytöntä.

ettei marraskuu masentaisi :lol: tonttukulkueet ym ovat jo liikaa, mutta valot vain piristävät :) ja ensimmäinen adventtisunnuntaikin on yleensä marraskuun puolella :wink:

Se kauppojen jouluralli on kyllä ihan kauheata katsottavaa ja kuultavaa, mutta mun mielestä on ihan kiva alkaa marraskuun lopulla "lämmittelemään" joulua varten. Eli joka viikko tekee jotain pientä valmistelua ja lisäilee vähitellen niitä erilaisten valohärpäkkeiden määrää. Kaupassa käyntiä pitää vain vältellä joulukuussa mahdollisimman paljon. Lahjanostohysteria on kans yksi mitä en tajua, meidän perheessä on perinteisesti ostettu yksi tai kaksi tarpeellista lahjaa.

Sofia K
dani
Siis just hyi, VALOKAAPELI taitaa olla se sana. Kirosana siis.

Hah, joo! Ne on oikeasti aivan karseita ja niitä näkyy jouluisin tosi monella. Huoh, missä on ihmisten tyylitaju! :lol: :lol: :lol:

Mariel
saikki
Jouluhömpötys alkaa kyllä liian aikaisin... en ymmärrä miks joulunavaus pitää järjestää kaupungilla jo marraskuun puolessa välissä? ihan älytöntä.

ettei marraskuu masentaisi :lol: tonttukulkueet ym ovat jo liikaa, mutta valot vain piristävät :) ja ensimmäinen adventtisunnuntaikin on yleensä marraskuun puolella :wink:

Shandy

Meil oli kerran pihassa semmonen sininen valokaapeli, se oli ihan hauskannäkönen kun se oli kiedottu puun ympäri, mut ei se kyl mitenkään jouluinen ollut.

Zuzannah

noi valokaapelit on lisäks hirveitä sähkösyöppöjä, kuulemma :shock: varsinki ne vilkkuvat. en mäkään sellasia tahtois, ihan normaalit perinteiset jouluvalot on ihania :)

dani

Siis just hyi, VALOKAAPELI taitaa olla se sana. Kirosana siis. Yöks, meillä oli yks joulu semmonen myrkynvihreä pihalla kun isäpuolella ei oikein tuota makua ole, ja mua ällötti se aina kun tulin kotiin. Se myös oli ripustettu ihan miten sattuu. :x

Sofia K

Semmoset "joulukadut", mitä yleensä kaupungeissa näkyy on ihan hienoja, koska niistä yleensä puuttuu ne karseet neonvärit. Mut mä en oikeesti voi ymmärtää et miten kukaan haluu tunkee parvekkeelleen niitä karseita "köynnösvaloja" (tai mitä lie). Ensinnäkin, ne yleensä on jollain tapaa epäsymmetrisesti kiedottu siihen (siis välit ei oo yhtä suuret ym) ja ne väritkin on just jotain sinistä ym. Hyi v*ttu. Tai sama esim. joulukuusen kanssa. Ei tulisi pieneen mieleenikään kietoa joulukuusen ympärille jotain sinistä, liilaa, pinkkiä tai vastaavia värejä. Mä tunnen yhenkin tyypin, joka käyttää joulukoristeluissa pelkkiä neonvärejä, eikä se ees näytä enää joululta vaan lähinnä joltain halvalta jenkkimotellilta.

nakymaton_ninni

Mä tykkään kyllä erilaisista valoista, itellä on ympäri vuoden katossa semmonen pikkulamppuköynnös, himmeensinisenä hohtavat. Nykysessä asunnossa ei oo parveketta, mutta entisessä polttelin aina partsilla lyhdyssä kynttilää. Aina hämärtäessä laitoin sen sinne, ja oli tosi mukava kun aina välillä katsoi ikkunasta ulos ja siellä se tuikku vain loisti.

Vanhempien luona kotikylässä on taas sitten semmoinen sirkus menossa aina kun isä vähän innostuu noitten kaapeleiden ja muiden kanssa. Melko mautonta, mutta... Mua nyt vaan oksettaa semmonen amerikkalaistyylinen houhotus et laitetaan joku muovinen minijoulupukki pihalle räppimään. :-#

dani

Joo ku jouluvalot ekan kerran tulee (mä näin tänään ekat), niin on semmonen "iiih ihanaa Joulu!"-olo, mut sit ku se joulu oikeesti tulee niin on jo niiiiiiiin kyllästyny niihin valoihin ja koristeisiin. Mulla tulee sit jo joulupäivänä semmonen olo että "nyt nuo jouluvalot saa mennä kaappiin ja ens viikolla meen ostaan uusia bikineitä ku kesä tulee wuhuu. \:D/ "

piiku
Zuzannah

melkein rupesin hyräilemään joululaulujakin :shock:

Voi hitto! joululaulutki alkaa kohta soimaan kaupoissa :evil:
Kyllä mä joulusta tykkään mut mun mielestä on liian aikasta marraskuus
jo alata vouhottaan, ei jaksa innostus pysyä aattoon asti.

Lizzie

Sellaset vilkkuvat neonvalot on hirveitä joulunakin, oikeestaan kaikki värivalot on ihan pyllystä. Mutta joulun aikaan ne perusvalot on kauniit, ja Tampereen valoviikot, oih ja voih!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat