Joulun värit - Ihmiset ja ilmiöt

Morrigan

Kuuluuko jouluun mielestänne jotkut tietyt värit vai onko se yhdentekevää?

Itse olen perinteinen siinä suhteessa että ehdottomat jouluvärit ovat mielestäni punainen ja vihreä :D Muutamia sisustuslehtiä lukeneena en ymmärrä tätä kun joulutrendinä on tullut esim. kokonaan valkoinen tai pinkki ja lime :shock: Yhdessä lehdessä oli jouluasetelmissa pajunkissoja sekä tulppaaneja.. kutsukaa minua vanhanaikaiseksi mutta perinteinen on minusta parempaa ja tunnelmallisempaa :)

Kertokaa omat mielipiteenne!

Sivut

Kommentit (49)

PinkPanther

Punainen ja vihreä ne joulun tekkee!!! Ei mitkään pinkit ja muut muotirimpulaväritykset... hyh... eihän pinkkiä tai limen väristä joulussa ole mikään! vai onko? :D Mie oon kyl niin perinteistä joulua rakastava, että en voi sietää mitään muotipöpöyksiä, jostain modernista joulusta.. pöh.. :roll:

chardonnay

samoilla linjoilla olen! punainen, vihreä ja valkoinen oat joulun värit!!
ei joulu ole enää sama asia jos mukaan sekoittaa turkoosia, pinkkiä tai mitä lie värejä!!
onneksi pian on jo joulu!! mikään ei ole mukavampaa aikaa vuodessa!! <3

taruu

kylläpä ne munkin mielestä on noi punanen, vihraa ja kulta.. kuusenkoristeissa hopeekin on ihan ok.. Jos on kauheesti eri värejä ni se on vaan semmonen levoton ja sekava, mikä ei meillä ainakaan oo joulun tarkotus.. yksinkertasta, lämmintä ja rauhallista sen olla pitää!

figaro

Punainen ja vihreä toki. Meillä tosin on jo vuosia ollut perinteenä koristella kuusi sinisin ja hopeisin palloin sekä samanvärisin nauhoin :)

Lania

Samoilla linjoilla mennään. Joulukuuseen pitää kyllä saada nimenomaan myös sinisiä ja hopeisia juttuja. Punanen, vihree ja kulta muuten. Valkonenkin, jossain määrin myös harmaa.

Joulukuusi meillä on kyllä sellanen härpäke, että siinä monen visuaalinen silmä kärsii :D ennen oli aina taistelua millä tyylillä se koristellaan ("pelkkää punasta ja vihreetä!" "eipäs kun hopeeta ja kultaa!" "punasta ja puun väriä!"), ja nyt ollaan tultu siihen tulokseen että kaikki koristelee niinkun haluaa. Joten siinä sitten tosiaan on kaikki mahdolliset koristeet, pehmeenvärisistä palloista kimaltavien krumeluurien kautta ala-asteella tehtyihin pahviläpysköihin asti :P

ivoire
Lania
Samoilla linjoilla mennään. Joulukuuseen pitää kyllä saada nimenomaan myös sinisiä ja hopeisia juttuja. Punanen, vihree ja kulta muuten. Valkonenkin, jossain määrin myös harmaa.

Joulukuusi meillä on kyllä sellanen härpäke, että siinä monen visuaalinen silmä kärsii :D ennen oli aina taistelua millä tyylillä se koristellaan ("pelkkää punasta ja vihreetä!" "eipäs kun hopeeta ja kultaa!" "punasta ja puun väriä!"), ja nyt ollaan tultu siihen tulokseen että kaikki koristelee niinkun haluaa. Joten siinä sitten tosiaan on kaikki mahdolliset koristeet, pehmeenvärisistä palloista kimaltavien krumeluurien kautta ala-asteella tehtyihin pahviläpysköihin asti :P

Meillä on ihan sama juttu, että kuusi on ihan täynnä erilaisia ja -värisiä koristeita. Jokainen haluaa vaan laittaa ne omat suosikkikoristeet kuuseen, eikä se lopputulos hirveesti kiinnosta. :)

PinkPanther
ivoire
Mun mielestä vihreen ja punasen lisäks pieni määrä kultaista tekee joulun. Oi olispa jo joulu! :D

Joo, kultaiset korostukset jossain määrin kans jees, ihanan juhlavaa ja romanttistakin :) Miten pääsikin unohtumaan... Ja sitten tietysti myös jossain määrin valkoinen PÖRRÖINEN materiaali esim tonttulakin reunassa.. se on se lumi :wink:

taaaaas valkeeeaaataaa jouuuuuluuuaaaaaaa.... *hoilottaa epävireisesti..*

viipula

Joulu, ihanaaaaaaaa! En malta oottaa sunnuntaita, että saa laittaa kyntteliköt sun muut esille. En niinkään perusta joululahjoista tms. vaan siitä kodin tunnelmasta! Keittiössä meillä on aina jouluverhot ja punaiset liinat yms. Siellä on sellainen vanhanajan joulun tunnelma. Joulukuusessa sitten vaikka mitä värejä ja mitä moninaisempia koristeita :lol:

Tuli vielä mieleen, että mikä on teidän lempijoulukoristeenne? Minun taitaa olla se perinteinen puinen kynttelikkö ikkunalla. Siitä tulee jo niin jouluinen tunnelma. Ja tottakai ikkunatähti, ja ehdottomasti paperinen semmoinen.

Shandy
Lania
Joulukuusi meillä on kyllä sellanen härpäke, että siinä monen visuaalinen silmä kärsii :D

Samoin meidän kuusi. Tungetaan se aivan täyteen koristeita, niin ettei sitä kuusta juuri näy ollenkaan. :D Kaikki vaan mitä kotoa löytyy, ja niitä ihania nauhoja PALJON! Toiset tykkää, toiset ei ;)

SunLion

Jeps..kuten moni muukin sanoi, "joulunpunainen", havunvihreä, lumenvalkoinen...

perjaatteessa kulta ja hopeakin..mutta hillityissä määrin!!

hitsi tässähän tulee joulu-kuume :D

Lania

mun mielestä tuo kuuluukin jouluun ;) tai ainakin meidän jouluun..kiva kun on edes jtn joka pysyy samana vuodesta toiseen..itse en kyllä yhtään arvosta vuosittaisia teemoja yms..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat