Muhammedin pilapiirrokset - Ihmiset ja ilmiöt

Pirpana

Mitä olette mieltä tästä kaikesta kohusta mitä ne ovat saaneet aikaan?

Minusta nuo muslimit oikein etsimällä etsivät mellakan aiheita. Aivan oikein ettei Tanskan hallitus ryhtynyt nöyristelemään ja pyytelemään anteeksi. Tuskin ne ählämit siitä rauhoittuisivat. Ja miksi niiden täytyy joka paikkaan tunkea niitä pommiuhkia? En ymmärrä. Vai ei islam ole väkivaltainen uskonto..?

Aina jokin asia on loukannut ja tulee loukkaamaan jotakuta, eihän täällä muuten voisi elää ollenkaan.

Sivut

Kommentit (60)

Miffy

Islam ei ole väkivaltainen uskonto. Vain hyvin pieni osa muslimeista on terroristeja tms.

Minusta tuollaiset pilakuvat ovat erittäin halventavia. Ja täten turhia.

Ihme yleistämistä!

blaah:)

Mutta ei mielestäni kenenkään tarvitse alkaa mitään mellakoimaan yhden pilapiirroksen takia :? Ja ilamilaiset pilkkaavat koko ajan kristittyjä ja juutalaisia.. Ja sananvapaus pitää myös mielestäni sallia myös tässä tapauksessa.

Muutenkaan en oikein kamalasti arvosta muslimimaailman arvoja.. Mutta tietenkin vain pieni osa tuosta väestöstä ovat noita ns. kiihkomielisiä..

sopuli

No, minusta on typerää julkaista mitään tiettyä ihmisryhmää loukkaavia kuvia, aivan turhaa. Mutta, väkivallalla uhkailu menee mielestäni myöskin liian pitkälle.

Annie the Pooh

En oikein tiedä että mitä mieltä olisin, siis hirmu paljonhan heitä, siis muslimeita (haluaisin sanoa ählämeitä, mutta se saattaisi loukata jonkun pikku-nenää, sopisi paremmin mun suuhun), halvennetaan ja kohdellaan huonosti, vrt. Usa. Ja siis jos heistä se on loukkaavaa, että heidän jumalastaan näytetään kuvia, niin kunnioituksesta heitä kohtaan, pitäisi olla näyttämättä. Sama koskee siis myös heitä, ei nekään saa pilkata meitä sitten!

Mutta ehdottomasti menee liian pitkälle toisen maan lipun polttamiset ja sen päällä käveleminen ja käyttäminen kenkien pyyhkimiseen tai nyt tämä uusin, suurlähetystön polttaminen :arrow: tuohan se auttaa heidän asiaansa, hyvä hyvä pojat, saakaa aikaan kolmas maailmansota! Dillet!

Toivonpa vain että suomalaiset lehdet ei saa päähänsä näyttää sitä, onneksi eivät tietääkseni vielä ole.

Tania

perustan sanan vapauteen hyvän maun rajoissa.
eli kuka länsi tanskalainen jakso enään iltapäivälä muistaa aamulla kahtoneensa muhametin kuvaa? ei se veinaa länsi maille mitään ja koko kuvat ois jo unohtunut jos ne riitelyn haluset "teinipojat" ei ois alkanu uhkailla skandinaveja????

samperi että ottaa aivoo itsemyrha pommittajat ja muut kiihkomielisit pikkusieluset hullu, kunnon vanhan aikasen selkäsauna sietäsvät saaha eli housut kinttuu ja nuhkavyöllä tai nokkosella piksettäs ni muistas vähä aikaa!!!
ja toine jutty mitä oon pohtinu että jos noissa islamivaltioissa ois puolet vuodesta lunta ja 20 astetta pakkasta ni tuskinne jaksas noin kovasti riehuu:
se on miun mielipide! tiiän että loukkaan jonkun herkkää sielia ku toitottelen asioita (muuallakkin kun täällä) mutta se on jokkaisen oma asia.

Annie the Pooh
Tania
ja toine jutty mitä oon pohtinu että jos noissa islamivaltioissa ois puolet vuodesta lunta ja 20 astetta pakkasta ni tuskinne jaksas noin kovasti riehuu

Eikös Israelista ole ollut nyt jotain vääntöä? Pistetään ne kaikki rättipäät Siperiaan pariksi vuosikymmeneksi, katotaan jaksaako ne sitten riehua enää... Annie on taas tuhma... :twisted:

Tania

kannatan rättipäitten siperiaan laittoa mutta pitäskö paikallisikta kysyy kuitenkin ensin halluuko ne niitä sitte riehumaa???
tai tois aalta eiköhä siperialaiset ottas parin kymmenen vyoden loman lämpimää jos ne vaihtas paikkoja :?

pahus et miula on paljo kirjotusvirheitä :oops:

Rahel
Tania
kannatan rättipäitten siperiaan laittoa mutta pitäskö paikallisikta kysyy kuitenkin ensin halluuko ne niitä sitte riehumaa???
tai tois aalta eiköhä siperialaiset ottas parin kymmenen vyoden loman lämpimää jos ne vaihtas paikkoja :?

pahus et miula on paljo kirjotusvirheitä :oops:

Osa noista "rättipäistä" jo siellä Siperiassa asuu. Tshetshenian asukkaista suurin osa on muslimeja. Ja kannattaa ottaa huomioon, että islamilaisuudessa Jumalan kuva on suurin mahdollinen loukkaus, pyhäinhäiväistys.

Maruchka
Miffy
Islam ei ole väkivaltainen uskonto. Vain hyvin pieni osa muslimeista on terroristeja tms.

Kaikista uskonnoista löytyy näitä ääripäitä ja hulluja. Itse olen henk.koht. sitä mieltä, että maailma olisi parempi paikka ilman mitään jumalien palvontoja, ei tulisi loukattua eri uskontojen kannattajia ja näin olisi vähemmän terrorisointia ja mellakointia...

Rahel
Maruchka
Miffy

Kaikista uskonnoista löytyy näitä ääripäitä ja hulluja. Itse olen henk.koht. sitä mieltä, että maailma olisi parempi paikka ilman mitään jumalien palvontoja, ei tulisi loukattua eri uskontojen kannattajia ja näin olisi vähemmän terrorisointia ja mellakointia...

Mä olen osittain samaa mieltä, uskonnot ja ismit on kautta historian tappaneet ihmisiä. Toisaalta uskonnosta ja Jumalasta/Jumalista on joillekin ihmisille paljon tukea ja lohdutusta. Uskonnot ovat myös pelastaneet esim. monia alkoholisteja, narkomaaneja ym. Kaikissa uskonnoissa (okei, en laske S*atananpalvontaa ja S*tanismia näihin) on jossain pohjalla sanoma rauhasta ja läheisten rakastamisesta, jotka on hyviä periaatteita ja moraalisia ohjenuoria. Vasta kun otetaan sellainen "minun uskontoni on ainoa oikea" -asenne, mennään metsään.

Miffy

Sepä tässä onkin, että länsimaissa ajatellaan, ett ätämä meno täällä on jotenkin sellaista, "miten asioiden pitääkin olla". Ei näin ole!

islamissa on ongelmia, esim naisen asemna, mutta kenenkään pilapiirtäjän on minusta aika turhaa silti alkaa sorkkia toisten uskontoa/uskoa!

Olsii jo aika länsimaissakin tajuta se, että täkäläinen elämänmeno ei ole ainoa mahdollisuus!

Dubyamoa
Rahel

Ja kannattaa ottaa huomioon, että islamilaisuudessa Jumalan kuva on suurin mahdollinen loukkaus, pyhäinhäiväistys.

Tämähän tässä mättääkin. Todella monet länsimaalaiset ovat pohjimmiltaan aivan tietämättömiä muunlaisista kulttuureista ja ovat sitä mieltä, että meidän tapa on paras. Kannattaa oikeasti muistaa että se mikä ei sulle merkitse mitään, voi merkitä toiselle todella paljon. Ja kuten myös se, mikä sulle merkitsee paljon, ei kiinnosta kaikkia. Tämä pitäisi ottaa huomioon ennen kuin alkaa tuomitsemaan mitään puolin tai toisin- eivät kaikki ympäri maailmaa ole niinkuin me, eikä kaikkien minun mielestä pitäisikiään olla. Jospa siis katselisimme täältä omista ylivertaisista mielipiteistämme, tavoistamme ja asenteistamme vähän uudella tavalla, niin ei tarvis täälläkään kenenkään puhua "rättipäistä".

Mutta myös monet heistä eivät kunnioita meidän kulttuuriamme :roll:

Joo ei ole, totta... Mutta en jaksais vain aina olla niin kamalan ymmärtäväinen sen suhteen jos joku heittelee mua kivillä sen takia että olen länsimaalainen tai eräs ystävä ei voi kotimaassaan käydä ulkona ollenkaan jatkuvien pommiuhkien takia..

Dubyamoa
Niin, näitä typeryksiä nyt löytyy jokaisesta kulttuurista. Mutta se ei ainakaan auta, että mekin heittäydymme sellaisiksi sen varjolla, kun nekin on!

Totta. loppuu pian hiekkalaatikolla lelut kesken :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat