Yörytmi.. ? - Ihmiset ja ilmiöt

Neppis_

Elikkäs siis mites meijän kansalaiset käy nukkumaan .. ja heräilee . .?
Työssä/koulussa/tytön ?

Itse täl hetkel työtön, mitä nyt pari ammatillist koulua tullut käytyä (..ei kyl ihan loppuun asti :lol: )

Eli meen nukkuu tyyliin 24-02 ja sit heräilee (varsinkin talvis aikaan..) 11-14 aikaan, eh .. . . :P

Sivut

Kommentit (79)

shanti

täällä sekä opiskellaan että käydään töissä. jos on aamuvuoro, niin herätys siinä klo 6-7 ja nukkumaan meen yleensä puolen yön pintaan.

ja pikkuhiljaa tuosta karttuu univelkaa, joka aina jossain vaiheessa kostautuu puolikuolemalla aamuisin. höh.

SooZ

nukkumaan käyn yleensä tossa klo 23 ja jos koulu aamu on niin herään n klo 7. Viikonloppuna saattaakin sitten nää unirytmit mennä ihan miten sattuu :)

chardonnay

yleensä meen nukkumaan 22-23 mais illalla jos on koulua ja herään klo:7.

viikonloppuisin nukkumaan menen yleensän. 23-01 mais ja nukun 10-11 asti.

Lucky Lady

Menen töihin kuudeksi aamulla, joten herätysaikakin on sen mukainen: yleensä herään klo 4.30 että ehdin kunnon aamiaisen väsätä, hoitaa eläinkunnan ja puuhata eväät. Inhoan kiireisiä aamuja! Epäinhimillisen herätyksen vuoksi yritän mennä nukkumaan kahdeksan tai yhdeksän maissa illalla, tosin yleensä venähtää vähän pitempään kun ei päivässä tunnit riitä. Kerran viikossa (yleensä keskiviikkona) menen kuitenkin heti Salkkareiden jälkeen nukkumaan. Näin saan vähän nollattua tilannetta ja jaksan loppuviikon.

Täytyy sanoa että kyllä välillä tympii tämä unirytmini, olis kiva valvoa pitempään, mutta minä tarvitsen reilut yöunet jaksaakseni. Mutta viikonloppuna sitten valvoskellaan. :)

zizi

Mä meen nukkuun yleensä joskus yhentoista jälkeen jos oon kotona ja heräilen 7-9 aikoihin riippuen kouluun menosta. Viikonloppusin voi mennä myöhempäänkin ja jos töissä on, niin sitten pitää luonnollisesti herätä aikasemmin. Näin talvella tarvin kyllä paljon enemmän unta kuin kesäsin!

Ritu

Mä yleensä nukahdan siinä puolen yön molemmin puolin ja heräilen aamulla 7-10 välillä, riippuen monelta on kouluun tai töihin meno. Viikonloppuisin sitten myöhempään, jos sattuu viihteellä käymään..

Jzzu

Miulla on unirytmi ihan sekaisin, ollut jo varmaan jonkun kuukauden.
käyn nukkumaan aikaisintaan kolmelta yöllä ja aika tavallista on selviytyä unille vasta viiden maissa.

Eikä tuo rytmi ole muuttunut miksikään vaikka harrastan uintia ja salilla käyntiä ja vaikka miten aikaisin herään.
Yleensä herään kymmenen aikoihin mutta jos mihinkään ei tarvitse mennä saatan jäädä pötköttelemään mutta yleensä ennen puolta päivää nousen aina.

Toivottavasti tuohon unitilanteeseeen tulisi muutos kun huomenna aloitan työharjoittelun.
Jos ei niin pitää taas varata omalle lääkärille aikaa että kirjoittaa unilääkkeet. :roll:

tanjazuzanne

Nyt on tullut semmonen jakso, ettei uni tunnu tulevan millään..
24 aikaan yritän saada unen kiinni ja 05.00 on herätys, että ei siinä hirveesti nuku.. Sitten koulussa yritetään pysyä hereillä, mikä on toisinaan tosi hankalaa. :?

tessa

Menen nukkumaan siinä yhdentoista jälkeen, miten nyt nukuttaa. Muutama kuukausi sitten jaksoin valvoa ihan helposti yhteen tai kahteen asti, mutta nyt rupeaa nukuttamaan jo siinä puoli yhdeltätoista.

Heräilen miten milloinkin sattuu. Jos pitää johonkin mennä niin kahdeksalta ja jos ei niin kymmenen tai yhdentoista aikoihin. 13 tunnin yöunet eivät ole mikään hämmästys tässä talossa.

Carrie

Mullakin on tuo rytmi tällä hetkellä aika huono, ennen yhtä en oikeastaan ikinä pääse nukkumaan. ja kun aina pitää ennen kuutta saada ittensä sängystä ylös, niin jää yöt vähän lyhyiksi :?

PinkPanther

oon opiskelija, ja käyn nukkumaan kklo 22-24, ja aamulla herään klo 7-9... ja tuntuu ettei unet riitä. Viikonloppuisin nukkumaan klo 23-04 välisenä aikana ja aina tulee nukuttua n. klo 11 asti.. Mie oon sellanen, että nukkuisin kyllä aina :) Usein nukun koulun jälkeenkin parin tunnin päikkärit.. :D

Neppis_

:) .. Ei kun itseäni hirvittää edes ajatus, jos tässä viel työelämään ja kouluihin meinaa pyrkii ja mennä. Mitähän sit siit tulee.. oon "harrastanu" tällast turhan päiväst nukkumis menoja varmaan 1,5 vuotta. että eipä varmaan ole niin helppoo sit yhtäkkiä muuttaa aikoja ihan toiste päin.

Mulla oli jo nuorena (ylä asteel) ja amikseski vaikeet aamu heräämiset, kuinhan monta kertaa busseistakin myöhästelin.
Uni/nukkuminen vain on yks mukava tapa rentoutua ja "olla poissa" täst arjen murheist ja huolist. . :P

ei silti, seukkaan ja mul on myös hauskaa kavereiden kans, mut pitkään nukkumisesta en vaan pääse irti :roll:

Lania

Tällä hetkellä työt alkaa aina vasta klo 12-13, joten nukkuun meen yleensä klo 23-01 ja herään 10-11 aikaan. Viikonloppusin nukkumaanmeno on joskus 04-06, joskus vasta ihan aamusella. Herääminen sitten sillon kun herää, klo 12-16. Sunnuntai-iltasin kyllä nukahtaa helposti vaikka jo kaheksalta, jos vaan on mahkut.

mariella

oho, onpas joillakin siskoilla pitkiä iltoja.. :) no, mä meen nukkumaan yleensä klo. 23 maissa.Jos on jotain opiskelujuttui tehtävänä, niin sitten saattaa mennä tuonne 01-02 asti, koska yöllä saan parheiten tehtyä. Aamulla herään yleensä yhdeksän maissa. Joskus kyllä nukuttaa pidempäänkin. Jos on luentoja tms. niin sitten herään tietysti niille. Töihin ei oo onneks tarvinnu viime aikoina herätä.

Jos yöunet jää alle 7 tuntiin, muutaman tunnin unista puhumattakaan niin sillon väsyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat