huumeet - Ihmiset ja ilmiöt

Miffy

Toisaalta, nääkin jutut me nähdää tästä omasta perspektiivistä käsin, siis länsimaisten, eurooppalaisten arvosilmälasien läpi. En sano, etteikö Lizzien jutussa ole järkeä, vaan mietin vaan sitä, että subjektiivisia me ollaan väkisinkin, kun näitä mietitään.

Sivut

Kommentit (332)

blaah:)

Mä en itse ole ikinä kokeillut mitään huumeita enkä myöskään aio kokeilla. Suhtauun huumeisiin erittäin kielteisesti. Ne ovat muutaman tutun elämän pilanneet aiavn kokonaan ja samalla elämä on mennyt pilalle myös näiden ihmisten läheisillä.

En ymmärrä alkuunkaan sitä miksi joku edes kokeilee huumeita.

Tosin ymmärrän esim. syöpäsairaiden pilven polton, koska sitä poltetaan silloin lääkkeeksi kipua ja huonoa oloa vastaan. Joten lääkkeenä ehkä kyseistä ainetta itse voisin kokeilla, koska se parantaisi silloin elämänlaatua.

Pai25

En hyväksy ollenkaan...
En ole itsekkään kokeillut, enkä kokeile.
Huono keksintö koko huumeet... Niin monen ihmisen elämän ovat pilanneet... :(

molla

Itse koen itseni viihdekäyttäjäksi.
Eli en siis käytä "päivittäin" vaan esim. vkonloppuisin,ja ei se maailma nyt silleen kaadu vaikka ei mitään saisikaan.

Syyn huumeitten käytölleni koen ns. tylsyyden ja arjesta irtautumisen.Alkoholista ei saa muuta kuin darran ja/tai morkkiksen,mutta muista (laittomista) päihteistä saa sen tietyn hyvän olon ja fiiliksen mitä ei voi verrata mihinkään.

Kyllähän huumeet ovat pilanneet monen elämän,mutta niin on esim. myös alkoholi.Ymmärrän ihmisiä jotka eivät käytä MITÄÄN päihteitä,mutta on (anteeksi) tekopyhää mielestäni ettei kokeile huumeita koska ne ovat pilanneet niin monen elämän,ja silti käyttävät alkoholia.Onhan alkoholikin huume,johon voi jäädä yhtälailla koukkuun kuin noihin laittomiin.

Rixuliini

Olen kokeillut, mutta siihen jäi, nykyään lähinnä säälin ihmisiä jotka edes kokeilevat. Jo kokeilukin rinnastetaan niiin helposti huumeiden käyttöön. Ja siten sinut helposti leimataan narkkariksi.

En silti todellakaan kannata minkään huumeen laillistamista.

Kerrotaanhan tuon pilven polton olevan kivaa ja rentouttavaa, itselläni en huomannut juuri mitään alkoholin käyttöä ihmeellisempää vaikutusta, ihme hehkutusta mielestäni.

Vivian

Samaa mieltä kuin Miffy..eli kannabista poltan, mutta vain "luomutuotteita" eli tiedän mitä ja mistä se on peräisin...tosin aika harvoin poltan sitäkään...niin ja kyllä kannabikseenkin voi jäädä koukkuun, vaatii kyllä melkein päivittäistä polttelua

*Sandy*

Minä sanon jyrkän ein kaikille huumeille, oli se sitten kannabista tai heroiniia. En siis ole koskaan kokeillut ja toivottavasti en tule koskaan kokeilemaankaan.

Jzzu
molla
Ymmärrän ihmisiä jotka eivät käytä MITÄÄN päihteitä,mutta on (anteeksi) tekopyhää mielestäni ettei kokeile huumeita koska ne ovat pilanneet niin monen elämän,ja silti käyttävät alkoholia.Onhan alkoholikin huume,johon voi jäädä yhtälailla koukkuun kuin noihin laittomiin.

Mie en käytä alkoholiakaan.
Oon vaan tehnyt sellaisen huomion että missään päihteissä [size=9](viina, tupakka, huumeet)[/size] ei ole mitään mitä ilman en voisi olla, vaikkakaan noita huumeita en ole kokeillutkaan.
En usko jääneeni mistään paitsi, tarjottu on kyllä.

Sinsemilla

juu...itse miellän alkoholin yhdeksi pahimmista huumeista... luomutuotteet käy, vastustan kaikkia kemikaaleja (meikkiä kyllä käytän...heh heh. muuta siis päihtymistarkoituksessa ;))...ja miffyn kanssa samaa mieltä tuosta huumepolitiikkajutusta... mutta nyt sattuneesta syystä, en käytä minkään näköisiä päihteitä ainakaan pariin vuoteen... :D

Teresa_

Kai voisin luokitella itteni huumeitten viihdekäyttäjäks. Tällä tarkotan sitä että kun lähden viihteelle, tulee otettua välillä muuta ku alkoholia.. mutta käyn viihteellä todella harvoin, ehkä kerran kolmessa kuukaudessa... Alkoholista ei oo ollu muutakun haittaa ja en kestä niitä kauheita krapuloita. Huumeista krapulaa ei saa. Tää on sellanen aihe mistä voisin kirjottaa monta sivua, mutta en jaksa. No mut sen sanon kuitenkin että viina on se jolla pään saa kaikkein eniten SEKASIN. Huumeista saa HYVÄN OLON. Toiset osaavat niitä käyttää, toiset eivät ja jäävät koukkuun. Itselläni ei yksinkertaisesti voi tulla tilannetta että jäisin koukkuun tai mitään. Ekan kerran kokeilin vahvoja huumeita yli 2 vuotta sitten ja olen pysytellyt erittäin satunnaisessa viihdekäytössä, eikä mitään tarvetta huumeisiin ole sen useammin.

Sitten niille jotka luulee että kaikista huumeita SATUNNAISESTI käyttäneistä tulee narkkareita: Ei kaikista viinaa juoneistakaan tuu alkoholisteja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat