Varas perheenjäsenenä - Ihmiset ja ilmiöt

KataTheBlondi

Nii-in. Vaikea tilanne siis :( Toivottavasti nyt jotain keksisitte tai joku täällä keksisi jotain mitä vois vielä kokeilla. Psykiatria??

Kommentit (14)

des

En tajua. En tajua varastamista yleensäkkään, mutta että joku ihan häikäilemättömästi varastaa perheenjäseniltäänkin.

Mä oon semmonen kuumakalle et kiehuisin joka ikinen kerta kun huomaisin jonkun mun tavaran kadonneen. Ensin yrittäisin puhua ihan vakavasti että tuommoisen täytyy loppua. Tää on ehkä maailman huonoin neuvo, mutta jos puhe ei auta niin pitäis ryhtyä väkivaltaiseksi. Rökittäisin sen niin, ettei enää koskaan uskaltais katsoakkaan mun tavaroihin päin :twisted:

Jään odottelemaan sitä että joku tulee sanomaan "En tajua väkivaltaa, enkä varsinkaan jos sitä käyttää perheenjäseneen" :lol: Mut joskus vaan pitää puolustaa rajojaan, mä en rupeais omassa kodissani pitämään tavaroita lukkojen takana.

bahi

väkivaltaiseksi en ole ruvennyt, mutta voin kertoa, että olen myös hyvin tempperamenttinen luonne, ja varsinkin mitä vaatteisiini tulee, inhoan jos niihin on koskettu! Olen koittanut puhua "normaalisti", olen koittanut huutamista ja raivoamista, ei tunnu tehoavan. Täytyy sanoa että hyvin rasittavaa on!

bahi

kyllä ovat hekin vaikka mitä kokeilleet. Niin, ainoa vain että eipä taitaisi oikein todistus aineisto riittää.. kun ei ole tällä hetkellä mitään konkreettisia todisteita asiasta.

KataTheBlondi

soita poliisille? jos ei muu auta niin totta helv... soittaisin. Alkais nimittäin epäilyttää että mukana olis muutakin, kuten huumeet jos omalta siskoltaan pitäis varastaa.
Anteeksi vain, mutta ei toi voi mitenkään päin olla normaalia. Oot kertonut vanhemmillesi mutta ovatko he tehneet mitään?

bahi

Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen, minulla on pikkusisko joka on iältään noin 16 vuotias. Hän ei ole minun "oikea sisareni" biologisesti, nimittäin hän on kasvattilapsi. Asun vielä toistaiseksi ainakin vuoden kotona, samassa paikassa missä siskopuoleni asuu. Mutta meillä on kotona erittäin "turvatonta" jos voisi sanoa. Minulla on vaatehuoneen ovessa munalukko, sen takia että sisareni varastaa minun omilla rahoillani ostettuja vaatteita. Se että hän vain lainaisi niitä, olisi edes jotenkin ymmärrettävää, mutta hän vie vaatteeni, ja piilottaa/myy tai hävittää ne jollain tapaa. Hän ei ota vaatteitani sen takia että hän haluaisi lainata niitä. Kun huomaan jonkin vaatteen kadonneen, kysyn häneltä missä se on tai onko hän nähnyt kyseistä vaatetta, hän ei tiedä mistään mitään. Olen aivan varma että itse en ole niitä hukannut minnekkään ja kukaan muu niitä ei voisi viedä, ja en voi luottaa siskooni koska hän on pienestä asti tehnyt samaa, vaikka kuinka monta kertaa on jäänyt kiinni itse teostakin. Olen kertonut vanhemmilleni ja mikään ei tunnu auttavan. Nyt vaatteet kun häviävät jo pyykkinarulta tai pyykkikorista. Senpä takia halusinkin kirjoittaa tänne ja kysyä teidän mielipidettänne asiasta, mitä te tekisisitte?

kiitos jo etukäteen!

blondie^
bahi
kyllä ovat hekin vaikka mitä kokeilleet. Niin, ainoa vain että eipä taitaisi oikein todistus aineisto riittää.. kun ei ole tällä hetkellä mitään konkreettisia todisteita asiasta.

Kuvaa kaikki vaatteet mitä sulla nyt ja tee sama viikon ajan joka päivä. Kun ostat uuden vaatteet, ota kuva ja nimeä kuitissa olevan "nimen" ja päiväyksen mukaan, lisää mahdollisesti vielä kuitin numero tietoihin. Ei mikään pikkujuttu tehdä, mutta sulla on ainakin tarkat tiedot vaatteistas. Suosittelen myös nimikointia, vaikka se typerältä kuulostaakin.

Twilight

TOSI törkeää ja inhottavaa! Erittäin hankala tilanne kun perheessä on noin häikäilemätön varas...Jollainhan se on saatava kuriin! Kumma juttu kun ei löydy mitään kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan. Ja varmasti nyppii vielä kahta kauheammin kun oot kaiken ostanut itse, omalla työllä tienatuilla rahoilla...Onhan se nyt pitemmän päälle sulleki tosi rankkaa vahtia koko ajan niitä vaatteita, ja varsinki jos ne katoaa jopa pyykkikorista :roll: Jos muu ei kerta auta, niin ainahan voit(te) uhata poliisilla tai vaikka "kasvatuslaitokseen" lähettämisellä :twisted:

Pidän peukkuja että asiaan tulee parannus ja että sun siskopuoli tajuais miten typerää sen toiminta on!!!

bahi

kovempia otteita ei voisi enään ottaa käyttöön, koska lähes kaikkea on kokeiltu. Nyt lähtee siskon rahoista minulle, tuskinpa tuokaan auttaa asiaa.. joo täytyypi googlettaa asiasta tietoa!

Dj-XCosmo^

"minulla on pikkusisko joka on iältään noin 16 vuotias."'

siis toihan on vielä teini...puhut järkeä, laitat vanhempasi puhumaan!! kovempaa kasvatusta!! jos ei auta niin suoraan vaan remmiä perseeseen...

itse tiesi kun tuli nuorena tehtyä tyhmyyksiä, niin kyllä piti itse käydä hakea koivun oksa metsästä.. (siinä oppisi vähän tietämään millanen oksa kannattaa ottaa)

SunLion

häh, en meinaa uskoa tätä todeksi.... :shock: miten tuo on mahdollista? Johan on...

pistä vanhempasi koville..uhkaa että teet rikosilmoituksen josseivat he tee mitään asialle. Eihän tuossa ole mitään järkeä!

gollum

Kleptomaniaa mäkin epäilisin... Mut en kyl harmi kyllä osaa auttaa, en tiiä aiheesta oikeen mitään. Mut sinuna googlettelisin tosta aiheesta. Ja pitäisin sen munalukon ovessa... :?

bahi

Eivät pidä yhtään sen enempää kumpaakaan. Minä olen siitä päivästä lähtien kun töissä aloin käymään niin ostanut joka ikisen asian (paitsi ruuan yms perusjutun) itse, omilla vähäisillä tuloilla mitä kesä ja viikonloppu töistä tulee. Mikä tekee asian vielä entistä enemmän ärsyttävämmäksi, koska sisareni itse saa omalta biologiselta äidiltään rahaa ja vaikka jos mitä ikinä haluaakin, niin sen lisäksi tarvitsee vielä viedä minulta, mitkä olen itse kustantánut!

des

Mulla tuli vielä semmonenkin mieleen, että pitävätkö sun vanhemmat sua jotenkin suosikkina koska olet heidän biologinen lapsensa? Ostavatko vaikka sulle enemmän vaatteita tms. josta tämä sisko voisi tulla kateelliseksi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat