Vauvakuume - Ihmiset ja ilmiöt

Maaria
bananab
Raskaana ollessa kahvia on turvallista juoda kolme kuppia päivässä :wink:
Jotain maksaa ja lohta ei sit saa syödä ollenkaan. Eikä homejuustoja.

Joo, ilmeisesti on joku määrä, joka on turvallista vielä :) Mulle vaan tulee heti huono omatunto, jos söisin tai joisin sellaista mitä ei pitäisi.. Saatan ehkä hermoilla turhasta (varsinkin, kun en edes ole vielä raskaana). Ehkä mä sitten sallin itselleni pienen kupin aamukahvia.. Ja pitää kysyä tuosta vielä sitten, kun OLEN raskaana, niin siellä neuvolassa :)

Sivut

Kommentit (619)

marimma
k87
mä oon kyllä kieltämättä aika järkyttyny joistakin "teini-äideistä". kulkeevat maha paljaana talvipakkasella pienellä takilla rööki huulessa ja viikonloppuisin baarissa. melkoisen itsekästä! sanon minä. luulis, että yheksän kuukautta jaksaa istua kotona ja ulos pukea vähän "epämuodikkaamman" luomuksen. onhan kyse sentään oman jälkeläisen kehityksestä :shock:

Joo tää on jo ilman tuota raskauttakin ihan hirveen näköstä ja oloista, saati sitten kun on mahaa. Hrh.

marimma

Maaria ja Mangusti
Joko on lykästänyt :) ?

--

Tais ukolle tulla pienen pieni vauvakuume kun oltiin kattomassa sen uutta pikkusiskoa kun se junamatkalla jo ehdotti oikeasti tosissaan lasten hankintaa armeijan jälkeen. Katsotaas kuinka käy ;)

Wenny

Välillä on vähän vauvakuumetta (murulla yleensä enemmän kuin mulla :shock:), mutta yleensä se menee järkeilemällä ohi. Saa sitten nähdä, että miten kauan järki menee edelle :D

Tsein

Tai sitten syksy on yleisestiottaen vilkkainta petipuuha-aikaa. Sillon yleensä onkin kyllä masentavaa ja täytyy kehittää jotain mieluisaa puuhaa. Uloskaan ei usein pääse kun vettä sataa, joten kotona, ehkä jopa peiton alla on kivempi olla. :lol: Puhumattakaan siitä, että jos aikoo välttää kesän ja kuumimman ajan ison mahan kanssa, kannattaa lapsi saattaa maailmaan ennen kesää.

mangusti

Jos talous huolestuttaa niin voi kyllä sanoa ettei tässä valtiossa voi nälkään kuolla.. kunhan vaan laittaa perheen menot tärkeysjärjestykseen ja jättää turhuudet pois. Noin meillä ainakin ajatellaan.. ja säästetäänkin jo ylimääräisiä tulevia menoja varten (ihanaa sekin tässä vauvakuumeilu- mielen tilassa :) )

antagonismi

Minullakin vauvakuumetta ilmassa, yhä edelleen :oops: Kuitenkin nyt alkaa enemmän tulla järki peliin, minullakin, joten varmaan ei lähivuosina vauvoja tule.. :roll:

Kepatäti

Mä seurustelen yhden vauvakuumeilevan miehen kanssa!

Ei se nyt ehkä mee sellaseks "ooh!" huuteluksi, kun lapsen näkee, mutta kyllä toi jaksaa viikottain höpötellä. Nyt se on vähän laantunu, mutta yhdessä vaiheessa se alkoi olla jo ahdistavaa kun toinen höpöttää vaan vauvoista ja ite ei oo hätäseen kerenny ku täysi-ikäseksi.

SunLion

eilen mietin hetken et mitä jos tekiski kaikki toisin ja rupeiski tästä vaan kotiäidiksi :D noei...ei ole kyl mun juttuni. Mutta voi...lapset on niiiin ihania!

Maaria

Itsekin olen tuota raha-asiaa miettinyt. Mieheni on koulussa vielä 3 vuotta, itse juuri valmistun syksyllä ja jos käy niin onnellisesti, että tulen raskaaksi, niin ei meistä kumpikaan sitten töissä ole. Olen ajatellut asian niin, että korkeintaan vuoden olen äitiyslomalla ja sitten menen töihin. Vuoden ikäisellä lapsella ei varmaankaan ole muita toiveita ja haluja kun rakkautta, ruokaa, turvaa jne. eli ei ole kinuamassa muotivaatteita, barbeja, pleikkareita tai muuta. Eli ne ovat vanhempien haluja, jos haluaa lapselleen kaikkea kallista ostaa, lapsi itse ei niitä kaipaa tai tarvitse.

Meillä on lisäksi suvussa tapana, että kaikki vaunut, hoitopöydät, turvaistuimet sun muut kiertää, koska jokainen tarvitsee niitä niin vähän aikaa. Noihinhan saa kyllä rahaa palamaan, vaikka ei niin luxusmallia ostaisikaan.

Olisi ihana, jos raha-asiat olisi kunnossa, molemmat töissä jne ennen kuin lapsia saadaan, mutta jostain on tingittävä, jos lapset haluaa edes suht nuorena. Vanhempana, kun talous on kunnossa, raskaaksitulo on entistä vaikeampaa. Tässä sitten pitää vaan jotenkin yrittää tasapainoilla :)

k87
Rasberry
Olen nyt kuullut kahdelta teiniäidiltä, jotka ovat koko raskausajan vetäneet röökiä posket lommolla, että "neuvolassa sanottiin ettei se haittaa!" joo, ei varmaan..
peejaskaa ovat puhuneet ne äitit!

tottakai se vaikuttaa esim. vauvan kokoon.

Ciz

Oiiiii, vauvat on niin ihania.<3

Vauvakuume on hieman nostanut päätään, kun olen käynyt katsomassa kullan veljen ensimmäistä vauvelia :)

Kyllä mä olen vähän miettiny omaa vauvaa ja leikilläni ehdotellut kullalle jos mä jätänki salaa pillerit pois xD

Kyl sen näkee et kultakin odottaa innolla aikoja kun meillä on oma nyytti. Onneks hän kuitenkin nyt himmailee vähän mun innostusta xD

Ollaan vielä nuoria. Alle 20, eikä omaa asuntoakaan vielä niin on turha vielä perustaa perhettä! =)

Mutta odotan kyllä aikoja kun meille tulee oma vaavi.<3

Rasberry

Olen nyt kuullut kahdelta teiniäidiltä, jotka ovat koko raskausajan vetäneet röökiä posket lommolla, että "neuvolassa sanottiin ettei se haittaa!" joo, ei varmaan..

bananab

Todennäköisesti saat neuvolasta sellasen lappusen mukaan jossa on kaikki kielletty, niin minä ainakin sain. ei niitä ruokia nyt edes niin kovin paljon olekaan mitä ei ollenkaan saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat