Sukupuoliroolijaot - Ihmiset ja ilmiöt

SunLion

meillä oli aina yhteinen liikunta-tunti poikien kanssa...toisaalta porukkaakin oli vähän :P

Sivut

Kommentit (38)

Miffy

Heh, niinpä, ei tosiaan mitään naisen omia tarpeita varten...

Siis mä en ole sitä mieltä, ettäkö kaikkien pitäisi olla aivan samanlaisia. Mutta siinä, mistä tää keskustelu lähti, on pointtia (Lizzien eka kirjoitus). Se on mun mielestä niin tärkee pointti, että sitä pitäisi opettaa ihmisille, jotka tulevat oelmaan lapsien kanssa tekemisissä.

Ja musta on aika inhaa, että jos poikalapsi leikkii barbilla, niin se on vähän niinkun "ähähää, yks leikkii tyttöjen leluil!" jne, mutta jos tyttölapsi leikkii poikien leluilla, se on vaan poikamainen, rempseä ja ihan chuul.

Samoin suurena loukkauksena miehelle voi sanoa, että "osta itelles hame!". Häh?! Siis tarkoitan, että tuosta varmaan suuri osa miehistä todella loukkaantuisi.

Rixuliini
figaro
Onhan nuo krakat sun muut, mitä naiset ovat alkaneet myös omia :D

Vai eipä viedä sepaluksella olevia kalsareita :lol:

Onhan naiseillekin niitä aukollisia pikkareita, mutta eiköhän nekin ole tehty ihan miehistä näkökulmaa ajatellen, ei niinkään naisten tarpeita.. :wink:

Lania
maaruli

Siinäkin muuten taas yks naisten rooli, noi hameet.. Eihän miehillä oo mitään vastaavaa miesten vaatetta.. :roll:

Ööh, entäs puvut ja krakat ja nää?

Maruchka
maaruli
Juu kyllä mustakin saa ihan olla sukupuolet siinä mielessä erillään, mutta olkoon tyttö tyttömäinen sitten vaaleansinisessä röyhelöhameessa... Tai siis että saa olla nainen mutta ei oo pakko olla stereotyyppisesti.

Mitähän mä oikein selitän, pitäis varmaan pikkuhiljaa hipsiä kisun viekkuun sänkyyn. :)

Joo saahan sen hameen värin valita ihan kaikista mahdollisista ja olla silti naisellinen...

Heh, mua taitaa kans väsyttää jo aikalailla :D

maaruli

Juu kyllä mustakin saa ihan olla sukupuolet siinä mielessä erillään, mutta olkoon tyttö tyttömäinen sitten vaaleansinisessä röyhelöhameessa... Tai siis että saa olla nainen mutta ei oo pakko olla stereotyyppisesti.

Mitähän mä oikein selitän, pitäis varmaan pikkuhiljaa hipsiä kisun viekkuun sänkyyn. :)

figaro
maaruli
Siinäkin muuten taas yks naisten rooli, noi hameet.. Eihän miehillä oo mitään vastaavaa miesten vaatetta.. :roll:

Mutta äläs! Onhan miehille tullut hameet! :D Muoti-ilmiö ;)

No joo, ---> homo. :lol:

Maruchka
maaruli

Mutta tuo vaatetus onkin vähän "naisten juttu" :wink:

figaro
maaruli

Mutta äläs! Onhan miehille tullut hameet! :D Muoti-ilmiö ;)

Maruchka

Minä taas olen aina ollut niin tyttömäinen ihan pikkusesta pitäen, että on hieman hankala ajatella erinäkökulmasta.
Pidän, että nainen on nainen ja mies mies, mutta kuitenkin haen tasa-arvoa työelämässä, esimerkiksi :?

maaruli

Tjooh, parempi olla vain se mikä on. Kyllä on aika epämukava ja epävarma olo kun joskus väkisin laittaa hameen ja korkkarit päälle :D Mun poikaystävä kyllä tykkäis että olisin naisellisempi, ja hame olis kuulemma niiiin kiva.

figaro

Minä jostain syystä sorruin yrittämään "naisellistumista" ja tämä lähinnä näkyi ulkoisessa olemuksessa. En todellakaan tuntenut oloani hyväksi.. Se jäi kokeiluksi :D

maaruli

Se johtuu kyllä enemmänkin mun luonteesta ku mistään muusta että en oo niin naisellinen. Haluaisin kyllä olla.. Sekin on muuten hassua että naiset voi "hehkuttaa" olevansa poikamaisia (tosin en ymmärrä mitä hienoa siinä on) mutta jos mies kehuis olevansa naismainen niin --> homo. Tietty jotkut pitää poikamaisia tyttöjä lesboina.. :roll:

Mun mielestä ei mitään leluja pidä luokitella, antaa lapsen leikkiä sillä millä haluaa.

Miffy

sepä siinä onkin, kun sukupuolet ei loppujen lopusk ole niin erilaisia. ihan hirmu iso osa siitä erilaisuudesta johtuu erilaisiin asioihin sosiaalistumisesta, jsut esim. siitä, miten tyttöjä ja poikia kohdellaan koulussa eri tavoin..

Lania

Mä oon kyllä ollu vissiin aina aika tyttömäinen tyttö, vaikka en pienenä niin paljo pelannuka helmien kanssa enkä siinä tietyssä vaiheessa tykänny hameista.

Tuntuu että se on joilleki oikein kunnia-asia hehkuttaa että "MÄ ainakin olin tosi poikamainen pienenä" :D

Toisaalta, kyllä meijänki isä kuulemma aina pienenä työnteli nukenvaunuja :D ja niin tekee kummipoikaki, tosin se heittää kärryistä nuket lattialle ja lataa jalkkikset ja korikset tilalle.

Ei se loppuviimeks mun maailmaani niin kaada vaikka lapset vähän eri leluilla leikkiikin. Onhan mies ja nainen kuitenki jo aivoiltaankin erilaiset, ni turha eri sukupuolia on väkisin työntää samaan muottiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat