e-pillerit ja agressiivisuus - Ehkäisy

Essie

on paljon aiheita pillereiden sivuvaikutuksista mutta olisi kiva saada tänne kokemuksia jos joillakin on selvästi pillerit aiheuttaneet agressiivisuutta ja muutenkin äkäistä käytöstä.
Itselläni pillerit aiheuttivat "heikkohermoisuutta" ja se oli todella outoa koska olen muuten todella rauhallinen ja "hermovastainen".
Onko muita joilla pillerit vaikutti näin?
Löin jopa ihmistä kerran selkään kun käytin pillereitä, olin aivan järkyttynyt tapahtuneen jälkeen. No sen jälkeen loppu pillerien syönti ja siihen loppu myös ihme käytös. Onneksi. Olen varma että pillerit sen tekivät. en ole väkivaltainen tai agressiivinen muuten..

Sivut

Kommentit (26)

lunacracker

En ole koskaan kuullut moisesta, eikä itselläni tullut muita ongelmia kuin painonnousu ja ensimmäisten kuukausien aikana olin aika herkkä ja tunteellinen..
Se voi olla, että sortti oli vaa väärä sinulle? Sinuna menisin lääkärille ja koittaisin toista merkkiä esim.

Essie
lunacracker
En ole koskaan kuullut moisesta, eikä itselläni tullut muita ongelmia kuin painonnousu ja ensimmäisten kuukausien aikana olin aika herkkä ja tunteellinen..
Se voi olla, että sortti oli vaa väärä sinulle? Sinuna menisin lääkärille ja koittaisin toista merkkiä esim.

ton jälkeen ajattelin että en ikinä enää syö yhtäkää pilleriä..
mutta nyt oon ruvennu miettii jos alottais ku se ois tarpeen.. tarvitsisin ehkäsyn mutta pelottaa jos rupean taas käyttäytymään noin ja lyön poikaystävääni :o tosin en viimeksi silloin kauan sitten lujaa lyönyt, läpsäsin selkään mutta silti!

lunacracker

Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mitä sivuvaikutuksia tulee tai kuinka pahaksi ne kokee (siis kuinka kovaa lyö), pillereitä pitäisi pystyä syömään ilman, että tuntisi, että ne vaikuttaa elämään ja elämänlaatuun negatiivisesti :)

Tsein

Niinku jo kerran tästä samasta asiasta sanoin, niin pillerit eivät nosta ja heilauta kenenkään kättä väkisin toisen naamaan tai muuhunkaan ruumiinosaan. Itse olet päättänyt lyödä ja itse olet siitä vastuussa. Pillereitä on ihan turha syyttää lyömisestä, vaikka ne aggressiivista (sanassa on muuten edelleenkin kaksi g-kirjainta) käyttäytymistä voivatkin aiheuttaa erityisesti alkoholiin yhdistettynä.

Essie
Tsein
Niinku jo kerran tästä samasta asiasta sanoin, niin pillerit eivät nosta ja heilauta kenenkään kättä väkisin toisen naamaan tai muuhunkaan ruumiinosaan. Itse olet päättänyt lyödä ja itse olet siitä vastuussa. Pillereitä on ihan turha syyttää lyömisestä, vaikka ne aggressiivista (sanassa on muuten edelleenkin kaksi g-kirjainta) käyttäytymistä voivatkin aiheuttaa erityisesti alkoholiin yhdistettynä.

No siis Jos ihminen on aggressiivinen (kahdella g:llä :lol: ) niin eikö silloin ole riski että se pamauttaa? mm.. vai onko kaikki ihmiset joskus aggressiivisia muttei lyö. itse yhdistän Aggressiivisuuden väkivaltaan.

Saa nyt nähä uskallanko alkaa syömään pillereitä.. haluaisin kyllä kovasti.

marimma

Kannattaa kokeilla eri pillerimerkkiä eikä syödä sitä samaa jolla on tullut aggressiiviseksi. Jos ne nyt edes pillereistä on johtuneet.

Essie
marimma
Kannattaa kokeilla eri pillerimerkkiä eikä syödä sitä samaa jolla on tullut aggressiiviseksi. Jos ne nyt edes pillereistä on johtuneet.

en uskalla kokeilla koska pelkään jos käy niin. Ja mistä muusta ois tullu ku pillereistä? oon muuten lauhkea kun lammas ja väkivallanvastainen.

lunacracker

Pillerit eivät kyllä luo ihmiseen mitään mitä siellä ei jo ole, että.. En sitten tiedä, ehkä sulla oli jonkinlaista patoutunutta vihaa ja se sitten vaan tuli esille.
Meinaan vaan, ettei se kyl oo ihan niin, että rauhallinen ihminen syö pillerin ja rupeaa ihan sekopää hirviöksi. Mutta hormoonitasothan siellä menee vähän sekaisin, että ihan mahdollista, että sen takia se mieliala vaihtelee. Aggressiivisuus saattaa lisääntyä mutta se lyöminen on kyllä tietoinen teko.

Mitä jos kertoisit lääkärille, että viimeksi kävi näin, ja varoitat vielä miestäsi/poikaystävääsi, että nyt saattaa tulla vähän mielialavaihteluja taas, jos koitat uusii pillereit.

marimma

1+1 = 2
Sitähän se vaan on.
Ottaen huomioon noi sun hermojen kiristykset ja sen, ettet selkeestikään oo asioita saanut käsiteltyä, niin siinä on jo ihan tarpeellinen soppa siihen läpsimiseen kun päässä vaan sanoo jännitteet, että poks.

Mielialat tarvii tiettyjä hormooneja nekin. Toiset oikeat pillerit löydettyään on ihan oikeasti tasapainosempia. Toki sitten pitää ottaa huomioon ne muutkin hormonit joita pillereistä ei sitten tule.

Essie
marimma
1+1 = 2
Sitähän se vaan on.
Ottaen huomioon noi sun hermojen kiristykset ja sen, ettet selkeestikään oo asioita saanut käsiteltyä, niin siinä on jo ihan tarpeellinen soppa siihen läpsimiseen kun päässä vaan sanoo jännitteet, että poks.

Mielialat tarvii tiettyjä hormooneja nekin. Toiset oikeat pillerit löydettyään on ihan oikeasti tasapainosempia. Toki sitten pitää ottaa huomioon ne muutkin hormonit joita pillereistä ei sitten tule.

Ottaen huomioon hermojen kiristykset? siis mikä tää oli? ei mulla oo ollu hermot kireellä tuolloin.. se oli ihan normaali kränä jossa läppäsin selkään. ja siis mitään paineitakaan ei ollut (muutako sopimattomista pillereistä)
ja mitä sä meinaat tolla "et oo saanu asioita käsiteltyä" kaipaan selvennystä.
sunko mielestä se läpsäsy oli oikein?

marimma

Ihan sen perusteella mitä sä olet teidän elämästä muissa ketjuissa puhunut, tein tuon johtopäätöksen, että asioita on varmasti ollu käsittelemättä tuollonkin kun aggressiivisuutta esiinty.

Essie
marimma
Ihan sen perusteella mitä sä olet teidän elämästä muissa ketjuissa puhunut, tein tuon johtopäätöksen, että asioita on varmasti ollu käsittelemättä tuollonkin kun aggressiivisuutta esiinty.

okei? no siis koskaan ei oo ollu kyse siitä että asioita ei oo käsitelty kaksin vaan pikemminki asiat saattaa jäädä kummittelemaan mun mieleen vaikka ne pitäis itsekkin sisäistää. Tai ehkä juuri tarkoitit juuri minun huonoa itsenäistä käsittelyä? anteeksi en oikeen ymmärtänyt viestiäsi :)
no mutta en tiedä, meillä kuitenkin meni tuolloin tosi hyvin kun käyttäydyin sen yhden kerran noin ja olin itse aivan järkyttynyt. No eipä tuo mies siihen mitään. nousi ylös ja huusi täysillä :"ai v'ttu ja meni takaisin istumaan"että niin. mutta harmittaa tosi paljon ja en voi ymmärtää mikä muhun meni en voi ymmärtää.. no tästä on tosiaan jo reilusti yli vuosi jopa kaksi, sen jälkeen söin melianeja.. niistä tulikin sitten pääkipua ja itkuisuutta. Nyt ajattelin kuitenkin kokeilla uusiks noita melianeja. Pelkään vaan jotenki jos tulisin taas helpommin hermostuvaksi? koska oikeasti, en koskaan huuda karju saati lyö ketään :o olen hirveän rauhallinen persoona, kova itkemään ja ylireagoimaan mutta rauhallinen.
Mitä mieltä ootte, pitäskö uskaltaa vaa alottaa uusiks pillerit? mitä oikeasti jos taas käyttäytyisin niin? suhteessa on tällähetkellä kaikki tosi hyvin ja en haluais pilata tätä kaikkea. Sillon viimeksikin kaikki oli tosi hyvin.

Mirve

Ai, tuosta tapahtumasta on jo noin kauan.

Kuten sanottu, pillerit eivät pistä ketään käyttäytymään aggressiivisesti, eli kehtaan epäillä että se ei johtunut niistä, jos kyse oli vaan yhdestä kerrasta, etkä oon muuten aggressiviinen? Kyllä se jostakin muusta sitte johtu.

Mikset vaan keskustele lääkärin kanssa? Kiusaat itteäs pyörittelemällä (noinkin vanhaa) asiaa päässäsi!
Ja jos noi pillerit noin paljon mietityttää nii mikset kokeilis vaikka rengasta, siinähän ei tuu mitään hormoni "piikkejä" vaan se erittyy tasaisesti.

Essie
Mirve
Ai, tuosta tapahtumasta on jo noin kauan.

Kuten sanottu, pillerit eivät pistä ketään käyttäytymään aggressiivisesti, eli kehtaan epäillä että se ei johtunut niistä, jos kyse oli vaan yhdestä kerrasta, etkä oon muuten aggressiviinen? Kyllä se jostakin muusta sitte johtu.

Mikset vaan keskustele lääkärin kanssa? Kiusaat itteäs pyörittelemällä (noinkin vanhaa) asiaa päässäsi!
Ja jos noi pillerit noin paljon mietityttää nii mikset kokeilis vaikka rengasta, siinähän ei tuu mitään hormoni "piikkejä" vaan se erittyy tasaisesti.

Joo ei emmä pyörittele päässä, mietin vaan että kuhan ei tapahtus uudelleen siks oon epävarma pillereiden suhteen. Ja ei se mistään muusta voinu johtua, olin tuolloin erittäin tasapainoinen nuori nainen (pillereitä lukuunottamatta)
tuo rengas vois olla ihan hyvä vaihtoehto. onko siinä samat sivuvaikutukset?

Mirve

Suurinpiirtein joo, se on kuitenkin yhdistelmäehkäisy, niinku pillerit, mutta se tosiaan erittää hormonia pieninä määrinä tasaisesti läpi sen kolmeviikkoa mitä sitä pidetään. Itsellä ei oo vielä omakohtasta kokemusta, kun oon vasta vaihtamassa pillereistä renkaaseen.
Sivuvaikutukset on tietenkin yksilöllisiä, jollekin tulee niitä ja jollekkin ei.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat