Yaz-pillerit - Ehkäisy

charnet

Onko muilla kokemusta näistä?

Itellä on nyt ensimmäinen liuska menossa ja koko ajan on ollu pientä tiputteluvuotoa. Kyseessä on siis 24+4 pillerit, mitä kokemuksia näistä? ehtiikö vuoto tulla nuitten välipäivien aikana?

Sivut

Kommentit (33)

Gisele

Itsellä myös ensimmäinen liuska menossa Yazia. Ainakaan tähän mennessä ei mitään valittamista, tuntuu sopivan mulle hyvin. Ei oo ollu tiputtelua tai muita oireita.

jääkarhu

Mulla ihan sama ongelma, liuska n.puolessa välissä ja yhä tiputteluvuotoa. muuten en ole huomannut mitään häiritseviä sivuoireita.
ottaa sen verran päähän tuo tiputtelu että ajattelin jättää seuraavat menkat pois ja jatkaa saman tien seuraavalla liuskalla..

Tsein

^Oletko varma, että kannattaa? Todennäköisemmin se tiputtelu loppuu kun antaa vuodon tulla kunnolla ja kohdun tyhjentyä lumepillereiden aikana. Johan siellä ohjeessakin sanotaan, ettei ole suositeltavaa syödä kahta liuskaa putkeen (ilman, että välissä syö ne lumepillerit), koska se voi aiheuttaa mm. tiputteluvuotoa.

Gisele

Eka liuska mennyt ja edelleen tyytyväinen. Ei tiputtelua, eikä suuria mielialanvaihteluja (toisin kuin edellisen merkin kanssa). Pahoinvointia ollut välillä, mutta sekin niin vähäistä, ettei häirinnyt juurikaan.

Ametisti

Minä aloitan kohta toisen liuskan Yaz-pillereitä ja olen tähän asti ollut todella tyytyväinen! Pientä tiputteluvuotoa on ollut, mutta kauheat kuukautiskivut ovat poissa.

Mirve

Kuuluuko nuo pillerit aloittaa sitten kun eka menkkapäivä on? siis ei silleen että olis laskenut jonkun tietyn päivän, vaan että kun konkreettisesti verta tulee niin sillon ottaa ensimmäisen pillerin? *aloittelija*

Tsein

Aloitat sinä päivänä kun menkat alkavat. Ei kalenterin tai muiden mukaan, vaan sen mukaan kun alkaa tulla verta. Sitten vaan valitset sen viikkotarran, joka alkaa sillä samalla viikonpäivällä, jolloin menkat alkavat ja kiinnität sen sinne liuskaan kohtaan "Kiinnitä viikkotarra tähän". Sitten pystytkin seuraamaan, että on joka päivä tullut otettua pilleri.

Mirve

No nyt ne menkat sitte alko. Huomasin 1 aikaa yöllä. Onko se siis otettava vuorokauden sisään, eli onko liian myöhäistä ottaa pilleriä iltapäivällä?

tourniquet

Muakin alkoi kiinnostamaan tämä merkki kun puhutte niin positiivisesti siitä :D En syö vielä mitään pillereitä, mutta olen ajatellut pian hankkia ne. Antaako lääkäri heti ekaksi käteen Yasminet vai voiko pyytää näitä Yaz:ja? Ja kattelin tämän merkin selostetta oireista niin ei puhuttu MITÄÄN painonnoususta ^^

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat