Valeraskaus - Ehkäisy

Celestia
olematon
no joo, anteeksi nähtävästi typerä spekulaationi. Tuli vaan mieleen, että miksei niitäkin vois olla "suutareita", jotka ei vaan reagoi vaikka oliskin hormonia tai sitten näyttäis plussan ilman syytä. Mutta joo. Se siitä sitten, kerran se ei mitenkään päin ole mahdollista.

Oot oikeessa, kyllä noissakin niitä viallisia kappaleita saattaa joskus tulla vastaan (tosin varmastikin melko harvoin), siinä missä muissakin tuotteissa.
Itsekin tunnen/tiedän erään jolla kotitesti näytti plussaa, vaikkei kyseinen henkilö ollut raskaana (kävi seuraavana päivänä vielä lääkärissä tms. varmistamassa asian :))

Sivut

Kommentit (23)

Hilkka

Hei!
Mulla on lähiaikoina rinnat kasvaneet yhden kuppikoon verran, aamuisin on pahoinvointia ja iho parantunut huomattavasti. Tätä jatkunut nyt jo kolmisen viikkoa. Pillereitä syön ja raskaustesti tehty, raskaana en ole.

Onkos kellään muulla vastaavaa, tää on aika hupaisaa mutta toisaalta pelottavaa? :)

Hilkka

No ainakin tv:n ihmeellisesti maailmasti oon nähny et semmostaki voi tapahtuu et keho luulee oottavansa vauvaa vaikkei oottaskaan. Ja pillereiden sivuoireitten luulis kulkevan kierron mukaan ja menevän ohikin. Aika pitkään ovat mulla jatkuneet sivuoireiks :)

Tsein

Ei sinulla ole mitään kiertoa kun syöt pillereitä, joten voit unohtaa kaikki luonnonmukaiset oireilut jollakin tietyllä syklillä. Sivuoireet voivat jatkua juuri niin kauan kun syö niitä pillereitä, siksi moni ne vaihtaa toisiin tai lopettaa kokonaan. Yleensä ainakin lopettamisen jälkeen ne oireet vähitellen katoavatkin.

Kaikkea mitä tv:stä näkee ei kannata kuvitella sattuvan omalle kohdalle.

olematon

Onko muuten sellaista asiaa olemassa kuin valeraskaus? vai onko ne aina tuulimunia tai kohdunulkoisia? Mä en ole edes ihan perillä mikä on tuulimuna. :roll:

marimma

Kemiallinen raskaus taitaa jollain tapaa olla valeraskaus? Siis en mä tiedä tuleeko siitä mitään raskausoireita (mut eihän virallisestakaan raskaudesta välttämättä tule), mutta se saattaa pitkään näyttää positiivista raskaustesti tulosta, joka ei vaan koskaan vahvene.

marimma

Google tietää sanoa näin (ja oon muuten ihan väärässä! :lol: )

Lainaus:
Biokemiallinen raskaus ei ole ”huijariraskaus”: Raskaus on kyllä ihan oikeasti alkanut – siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun – mutta hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään eikä raskaus siten ei ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno.

Hyvin varhaiset keskenmenot eli niin sanotut biokemialliset raskaudet ovat erittäin yleisiä, naistentautien, synnytysten ja gynekologisen endokrinologian erikoislääkäri Tuija Foudila Felicitas-Klinikalta kertoo.

”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille”, Foudila sanoo.

Ja lisää on täällä: http://www.vau.fi/templates/Article____79096.aspx

Ja pitää nyt sitten ottaa huomioon se, että virheellinen testitulos (niitäkin on) on eri asia kun kemiallinen raskaus :)

EDIT// Tai siis pitänee sanoa että mä LUULEN että virheellinen testitulos on vielä eri asia kun toi kemiallinen.
Musta tuntuu ettei mun pää oo edes 30% vielä kasassa..

~tulitikkutyttö~

Kannattaisiko sun tehdä uusi raskaustesti tai käydä verikokeella varmistamassa? Minun tietääkseni apteekin raskaustesteissä negatiivinen tulos voi olla virheellinen. Eli testi näyttää negaa, vaikka olet raskaana.

Positiivinen tulos sen sijaan on aina totta? Eli testi ei voi näyttää plussaa mutta et olekaan raskaana. Positiivinen tulos perustuu raskaushormoneihin, joita ei voi olla ellei munasolu ole hedelmöittynyt.

marimma

Itseasiassa nyt kun muistutettiin niin noin se tais olla, että negaa voi näyttää virheellisesti, mutta plussaa ei.
Paitsi toi kemiallinen raskaus antaa plussan testiin.

Tsein

^Jos ja kun se testi perustuu raskaushormonin havaitsemiseen pissasta, niin miten positiivinen vois olla väärä? Ei-raskaana oleva kun ei eritä tuota istukkahormonia (hCG).

Tsein

^Niin että sieltä itse testistä vaan jostain tulis istukkahormonia joka näkyis sitten plussana ulospäin? Kun ne on rakennettu niin, ettei ne reagoi kun siihen istukkahormoniin, niin jos sitä ei mistään tule, niin ei ne voi mitenkään reagoida.

olematon

no joo, anteeksi nähtävästi typerä spekulaationi. Tuli vaan mieleen, että miksei niitäkin vois olla "suutareita", jotka ei vaan reagoi vaikka oliskin hormonia tai sitten näyttäis plussan ilman syytä. Mutta joo. Se siitä sitten, kerran se ei mitenkään päin ole mahdollista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat