abortti - Ehkäisy

marimma

Kyllä ne kuule seuraa sen että se sikiön kasvu keskeytyy..

Sivut

Kommentit (108)

didies

kiitos tiedosta:) pitää tehdä se testi ettei tule turhaan murehdittua.
tiedättekö, että pystyykö kaavinnan tekemään vaikka olisi ollut raskaana vain esim viisi viikkoa? koska tuolta kun luin sivuilta niin jossain sanottiin että silloin vain lääkkein, mutta haluaisin kaavinnan että se olisi sitten varmasti keskeytynyt ja itselle tulisi turvallisempi olo.

didies

eli mulla on nyt pari viikkoa kuukautiset myöhässä ja ollu pari kertaa aamupahoinvointia ja oon ollu itkuinen yms. eli epäillään poikaystävän kanssa että mä olisin raskaana. Ja me ollaan vielä nuoria(19) ja halutaan kokea kaikkea ennen lasta eli abortti on ainoa vaihtoehto.

Kysyisin, että onkohan mitenkään mahdollista että menkat olis myöhäs, itse kyllä epäilen.
Ja sit jos jollekin on tehty abortti niin millainen kokemus se oli ja millainen olo jälkeenpäin? mitä se lääkäri kysyy?
ja tärkein, miten pitkälle raskaus saa mennä että on vielä mahdollista tehdä abortti? itse ollut nyt raskaana luultavasti kuukauden tai alle.

tata

Testin tekeminen varmaan kannattaa, siitäpähän ainaki sais sit varmuuden suuntaan tai toiseen :)

Mites teiän ehkäsy? Pillerit, kumi, mikä teil on käytössä?

tata
didies
juu no testin meinaan tehdä sit juhannuksen jälkeen jos ei menkat ala, mut se ei tässä nyt se tärkein huolen aihe ole.

Ei varmaan, mut siitä ainaki sais sit varmuutta jos muuten epäilyttää...

didies

meil oli kumi käytössä. Kerran epäiltiin et jotain saatto päästä sisään kun oli pieni reikä. mut suurin osa oli jääny sinne kumiin. et raskaus on mahdollinen. huonoa tuuria:D

didies

no eniten mua epäilyttää tai no pelottaa ja mietityttää se lääkäris käynti ja se milloin abortti vielä mahdollista tehdä. et jos on asian läpi käyneitä niin olis kiva kuulla kokemuksia. helpottais oloa paljon:)

didies

kiitos sivusta:) auttoi hieman selventämään asioita.
olis kuitenkin mukava kuulla kokemuksia yms?
ja mitä ne lääkärit kyselee, tivaako ne syytä miksi haluaa abortin yms?
lääkärit pelottaa mua:D

SunLion

[color=red]huom. käytä "muokkaa" nappia, jos haluat kirjottaa vikaan viestiisi jotain lisää ja muut eivät ole kerinneet kirjottaa väliin.[/color]

jatkossa suosittelen käyttämään jälkiehkäsyä jos kumi hajoaa..ja ehkä kannattaisi siirtyä hormonaaliseen ehkäsyyn muutenkin?

Muuta en osaa sanoa, kuin että tee raskaustesti aamuvirtsasta niin tiedät ootko raskaana. Testejä saa mm. R-kioskilta ja maksaa vaan pari euroa.

jn-

Jos raskaus on tarpeeksi pitkällä niin silloin tarvitsee jo kahden eri lääkärin suostumuksen abortin tekoon, muuten tarvii vaan yhen lääkärin, mutt en tiiä mikä se raja on niissä raskausviikoissa. Eli kannattaa mahollisimman nopeesti tehä testi jos epäilee raskautta.

Itse kävin terveyskeskuksessa raskaustestissä, koska silloin tulos on ainakin varma. Oli mullakin yli kaksi viikkoa menkat myöhässä, mutta ilmeisesti johtui stressistä, koska raskaana en ollut :)

didies

tiedän että seuraa, mutta siltikin haluaisin mieluummin kaavinnan, vähemmän kipuja ja vuotoa, mitä olen lukenut. eli onko minulla mahdollisuus itse päättää kumman haluan, vaikka raskaus ei olisi kovin pitkällä?

marimma
didies
tiedän että seuraa, mutta siltikin haluaisin mieluummin kaavinnan, vähemmän kipuja ja vuotoa, mitä olen lukenut. eli onko minulla mahdollisuus itse päättää kumman haluan, vaikka raskaus ei olisi kovin pitkällä?

Kaavinta voi aiheuttaa mun käsityksen mukaan paljon enemmän vahinkoa kun noi napit. Kipua on aivan varmaan luvassa molempien seurauksena.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat