Ei-hormonaalinen ehkäisy - Ehkäisy

Nyan

Missä ei olisi hormooneja..kun olen lääkärini kanssa keskustellut niin esimerkiksi ehkäisylaastari olisi huono mulle koska se imeytyy ihoon..ja kun minä turpoon pillereistä..niin mietin onko mitään muuta ehkäisyä kuin hormoonit..ja ehkäisyrengas on myös hormonaalinen..hmm

[color=red]osa viestistä siirretty: http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=397725#397725
-sunlion-[/color]

Kommentit (11)

SunLion

Todella ei suositeltava vaihtoehto on http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2537&highlight=va... varmat päivät...koska kaikilla naisilla ei ole säännöllinen kierto. On olemassa myös kai jokin mittari tähän, joka maksaa maltaita mutta pitäisi olla varma.

tämän lisäksi on kondomi, joka lienee suositeltavin vaihtoehto. Lisäksi on esim. kuparikierrukka, jota suositellaan synnyttäneille. Ehkäisypuikkoihin en luottaisi....Pessaari on Suomessa melko vähänkäytetty.

www.ehkaisy.com

muokkasin otsikkoasi.

olematon

Niin ja sittenhän on vissiin myös naisille (?) olemassa joku kondomi? oonko nyt ollu ihan yössä vai onko sellasia pimppaliinoja ihan oikeestikin olemassa vai oliko se vaan joku kehitysasteella oleva idea?

marimma

Pessaareissahan on niin isot raskausriskit sen väärin asettamisenkin takia että siksi kai tuo on poistettu suomesta. Ruotsissahan sitä sai ainakin vielä vuos pari sitten :)

Tsein

Kuparikierukan saa kyllä synnyttämätönkin. Tuo muutos on ilmeisesti tullut vasta lähivuosina, kun moni tuntuu uskovan, ettei kuparikierukkaa saisi lapseton.

Ehkäisypuikkoja tulisi käyttää vain ja ainoastaan kondomin lisänä, ei yksistään. Niiden teho ei riitä yksin niin hyvin, että niihin kannattaisi luottaa.

Pessaareita ei saa enää Suomen apteekeista ja siksi ne ovat vähän käytetty menetelmä.

Naisten kondomeja on todellakin jo markkinoilla ja niille luvataan itse asiassa suurempi varmuus kuin normikortsuille.

Sterilisaatio ja kohdunpoisto ovat toki myös ehkäisykeinoja, mutta mikäli lapsia mielii joskus saada, niin poissuljettuja vaihtoehtoja. Eivätpä kovin herkästi myöskään lekurit tee näitä operaatioita alle 30-vuotiaille.

mandii

Kuparikierukkaa voin suositella. Luotettava, helppo ja halpa. Olen ollut tyytyväinen ja otan tämän jälkeen varmaan toisen samanlaisen ja sen jälkeen kolmannen ja neljänen.

mandii

SunLion,

jos saa nussutella pilkkua, niin kyse on tosiaan kierukasta (yhdellä r:llä).

Mutta, noita kipuja ja runsastuneita vuotoja ei välttämättä tule. Samanhan voi tehdä hormoniehkäisykin, vaikkakaan ei läheskään aina. Jos kierukan kanssa tulee runsaammat vuodot, niin gynen mukaan ne niukkenevat ennalleen yleensä muutamassa kuukaudessa. Näin kävi minullekin - parit ekat menkat vuodin sentään jotain, mutta sitten taas niukkeni melko olemattomaksi se vuoto.

Kipuja tulee, jos tulee. Kivutkin voivat mennä pois kun kohtu on tottunut kierukkaan. Minulla on aina ollut niin kovat kivut, jottei kuparikierukka muuttanut asiaa mitenkään. Yhtä kovat kuin ennenkin ja pysyvät kurissö kunnollisilla särkylääkkeillä.

Minusta noita kierukan KAHTA haittavaikutusta korostetaan hieman liikaa, kun ottaa huomioon, miten hormoniehkäisy voi tehdä juuri saman ja siinä haittavaikutukset voivat olla vakavampia tai niitä voi olla paljon enemmän. Kierukka on kuitenkin todella terveellinen vaihtoehto verrattuna lääkkeisiin - mikäli se sopii.

SunLion

no mut halusin kuitenkin tuoda esille et se on mahdollista, että on haittojakin...koska kysyjä ei hormonaalisia halua haittojen takia...mulla on itel ainakin tosi helvetilliset kivut (ja toisinaan ei juurikaan kipuja, jos ollenkaan) ja vuotomäärä toisaalta vaihtelee hyvin runsaasta niukkaan. Että pelottais kyl kokeilla kierrukkaa.

Tän viikon Vartissa oli muuten juttua ei-hormonalisesta ehkäisystä pääkaupunkiseutulaiset.

Ja pilkkuu saa nusasta, itsellä on hieman heikko kielioppi nuoruuden ulkomailla asumisen vuoksi enkä jaksa antaa sen häiritä elämääni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat