e-pillereiden vaihtaminen - Ehkäisy

mirppana

Eli asia koskee pillereiden vaihtamisesta toiseen merkkiin. Ennen söin Meliane merkkisiä pillereitä. Nyt on menossa 7päivän tauko. Olen hieman epätietoinen siitä, että voinko nyt tauon jälkeen siirtyä käyttämään Mercilon merkkisiä pillereitä? Tiedän kyllä sen, että yleensä näiden vaihtojen aikana ei pidetä taukoa. (luin juuri ohjeen) Olis tosi kiva, jos voisitte vastata. :)

Kommentit (7)

Tsein

Mercilonin selosteesta:

"Voit aloittaa Mercilon-tablettien käytön seuraavana päivänä, kun olet ottanut nykyisin käyttämäsi ehkäisyvalmisteen viimeisen tabletin (eli valmisteiden välillä ei pidetä taukoa). Jos nykyinen ehkäisyvalmistepakkauksesi sisältää myös tabletteja, joissa ei ole vaikuttavaa ainetta, voit aloittaa Mercilon tablettien käytön seuraavana päivänä, kun olet ottanut viimeisen vaikuttavaa ainetta sisältävän tabletin (jos et tiedä, mikä tabletti on kyseessä, kysy lääkäriltä tai apteekkihenkilökunnalta). Voit aloittaa Mercilon-tablettien käytön myöhemminkin, mutta sen on tapahduttava viimeistään aiemman valmisteen käytössä pidettävää taukoa seuraavana päivänä (tai nykyisen ehkäisyvalmisteesi viimeisen vaikuttavaa ainetta sisältämättömän tabletin ottamista seuraavana päivänä)."

jn-

Miksi siinä ei pidetä taukoa välissä? Onko kaikkien merkkien kanssa näin?

"Voit aloittaa Mercilon-tablettien käytön myöhemminkin, mutta sen on tapahduttava viimeistään aiemman valmisteen käytössä pidettävää taukoa seuraavana päivänä" Siirryn siis Yasminelleista Melianeen ja Melianen pakkausselosteessa lukee siis toi sama lause kun merciloneissa...
Eikös tuo juuri siis tarkoita että voin kumminkin sen tauon pitää ja sitten tauon 8.päivänä aloitan taas vaan syömään tätä uutta merkkiä? Kun haluisin kumminkin ton tauon siinä välissä pitää, niin eihän sillä ole kai vaikutusta ehkäisytehoon, eikös noissa pillereissä samat vaikuttavat aineet kumminkin ole...?
Oli jotenkin vaan niin vaikeesti pillereitten ohjeessa selostettu... Tai sitt en vaan tajuu :)

Tsein

Juuri sitä se tarkoittaa. Tauon voi pitää, jättää pitämättä tai pitää tavallista lyhyemmän tauon. Ainoa aikaraja tuossa on se normaali 7pv. Sen yli tauko ei saa venyä pillereitä vaihdettaessa. Ja kyllä, kaikissa yhdistelmäpillereissä on samat ohjeet (pakkauksissa voi lukea sama asia eri sanoilla, paitsi Harmonetin selosteessa ei varmaan lue mitään kun on sen verran huono seloste *ironia*), koska ne ovat kaikki samalla tavalla toimivia pillereitä, vain erilaisia koostumukseltaan.

Sitä en kyllä tiedä, miksi tuossa vaihdon yhteydessä ei pidettäisi taukoviikkoa, jos yleensä on sellaisen tottunut pitämään liuskojen välissä eikä syö niitä useita putkeen. Ehkä sivuvaikutusten minimoimiseksi? Sen varmistamiseksi, ettei vaihto unohdu? Ehkäisytehoon ei ole mitään vaikutusta sillä pitääkö taukoa vai ei.

Asiaan liittyen sain itse terkkarilta vielä kummallisemman ohjeen eli aloittaa uudet pillerit kun vuoto taukoviikolla alkaa. No en todellakaan toiminut näin, aivan älytön neuvo. Aloitin uudet pillerit taukoviikon jälkeen kuten edellisenkin vaihdon yhteydessä.

ena

Tänne vois varmaan jatkaa, kun vähän samaa aihetta olisi ainakin otsikon perusteella. Mietin että kannattaako merkkiä vaihtaa vaan siks ettei pillereillä saa siirrettyä kuukautisia? Mulla siis kuukautiset tulee kolmen pilleriviikon jälkeen jokatapauksessa...

Tsein

Ehkä, ehkä ei. Saattaa olla vain ajan kysymys, koska ne eivät enää pidä sitä yhtäkään liuskaa. Itsellä kävi kaksien edellisten pillereiden kanssa näin. Ei voinut siirtää ja sitten alkoivatkin vuotaa läpi jo yhden liuskan aikana.

Riippuu siitä kuinka suurelti arvostaa pillereissä tuota ominaisuutta. Päätöksen joutuu itse tekemään. Itse en vaihtanut pillereitä kummallakaan kertaa vain tuosta syystä, muista syistä sitten myöhemmin. Koskaahan ei tiedä mitä "kivoja" ylläreitä tulee toisesta merkistä, vaiko mitään. Toisaalta sitten taas on ihan ymmärrettävää, että haluaisi joskus tai vaikka aina syödä laattoja putkeen, jotta vuodot tulisivat harvemmin. Ei se mitään herkkua ole kuitenkaan vuotaa.

Vierailija

Olen 14 vuotias, käytän e-pilelreitä nimeltä yasminelle, mulla lähtee hiuksia paljon, mitä voisin tehdä? En haluaisi lopettaa pillereitä kokonaan koska sitten alkaisi runsaat kuukautiset ja niitä en kestäisi... Tuleeko 2 kuukauden menkat jos lopettaa ja aloittaa uudelleen? Ois kiva jos vastaisitte...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat