Menkkojen siirto lomamatkan takia,kannattaako? - Ehkäisy

Kepatäti

Mä oon kerran siirtänyt ja mulla se ei ainakaan edes onnistunut. Lääkäri käski siirtää edellisiä menkkoja jo, koska se on kuulema parempi tapa ettei oo mitään tiputtelua tms. jota siirtäminen voi aiheuttaa.

Loppupelissä taisi mennä niin, että kun olin 2 viikkoa niin menkat tuli kuin tulikin sille jälkimmäiselle viikolle eli siirrosta ei ollut mitään iloa.

Sivut

Kommentit (21)

Piperr

Mun kaveri kärsii kanssa migreenistä (tosin en kyllä nyt voi vannoa, että oliko se aurallista vai ei..) ja hän on kyllä taannoin siirtänyt kuukautisia noilla pillereillä. Ei käsittääkseni ole mitään ongelmia tullut. Toki kannattaa varmaan kysäistä lääkäriltä vielä.
Ihan yleisesti voin sanoa, että ehdottomasti kannattaa siirtää lomamatkan ajaksi! Itsellä ainakin on paljon helpompi ja mukavampi olla reissussa, kun ei tarvitse kuukautisista huolehtia. Pääsee nauttimaan paremmin itse reissusta :)

helmi

Tarvisin nopeasti kokemuksia kuukautisten siirtämisestä siihen tarkoitetuilla hormonipillereillä? Mieltäni askarruttaa niiden sisältämä runsas hormonimäärä,ja kun yhdistelmäpillerit eivät minulle sovi yhtään (kärsin aurallisesta migreenistä). :s Olen nyt kahden vaiheilla haenko kyseiset siirtopillerit vai kärsinkö normeista menkoista. Olisi tosi ikävää,jos hormonit saavat sitten mielen ja kehon taas aivan sekaisin juuri kun on pääsykokeet ja lomamatka. Joten toivoisinkin teiltä pikaista mielipidettä ja kokemuksia kyseisistä pillereistä ja kuukautisten siirtämisestä,kannattaako? :wink:

Tiny_

Soitin lääkärille ja kerroin että tarviin reseptin menkkojen siirtämiseen. Sovittiin sitten puhelinaika että ne soittaa mulle päin sieltä. Voiko sen reseptin saada ihan vaan puhelimitse ? Mitähän mahtaa maksaa noi tollaset pillerit ?

Tiny_

Sain tänään sen reseptin kun kävin lääkärissä. Sitten kun luin tuoteselostetta siellä sanottiin että lääkäri tekee gynekologisen tutkimuksen ja sitte että ne lääkket voidaan määrätä kun ehkäisystä on huolehdittu.

Ei ne mitään tutkinu eikä kyselly ehkäsystä muuta kun että käytätkö e-pillereitä ja vastaus oli en käytä. Ja resepti iskettiin käteen.

No eihän siinä sitten.. kyllä tuo vaan mulle kelpaa mutta ihmettelempä vaan silti.

mim

Menkkojen pitäisi alkaa tällä tai ensi viikolla, lähden matkalle lauantaina. Koko ajan toivon niiden alkavan, mutta ei. Onko enää mahdollista siirtää menkkoja ja miten pitäisi toimia (mennä lääkäriin, käydä vain apteekissa)?

Tsein

Siirtolääkkeet ovat reseptilääkkeitä, joten lääkäriin on mentävä tai ainakin otettava yhteyttä. Joissakin paikoissa reseptin voi saada puhelimitse, varsinkin, jos asialla on kiire. Siirtopillereitä (ja oletan tässä, että et käytä e-pillereitä) aloitetaan syömään viimeistään 3 päivää ennen menkkojen alkua, joten huonolla tuurilla et niitä enää ehdi aloittaa ajoissa.

Idea on, että lääkkeitä napsitaan päivittäin ja ne pitävät menkat poissa koko sen ajan kun pillereitä syö. Siirtopillereitä voi kuitenkin syödä maksimissaan kahden viikon ajan. Jos pillerit aloittaa liian myöhään, voi käydä niin, ettei siirto onnistu vaan menkat alkavat pillereistä huolimatta.

Soita terveyskeskukseen ja esitä asiasi ja sen kiireellisyys.

shespider

Onko kenelläkään kokemusta menkkojen siirtämisestä Meliane-pillereillä? Onnistuuko se? Olisi lomamatka edessä ja haluaisin siirtää niitä, mutta en tiedä pystyykö niillä siirtämään? Ja onko se sitten miten varmaa.

Tsein

Eipä onnistunut itselläni Melianella. Joka kerta kun söin kaksi liuskaa putkeen, alkoi vuoto itsepäisesti pillereistä huolimatta. Merkki kyllä periaatteessa soveltuu menkkojen siirtämiseen, mutta kaikilla se ei silti onnistu. Vaihdoin sittemmin noista pilleriestä Yasmineen ja sillä pystyy siirtämään vaikka neljän liuskan ajan vuotoja.

Riik-ks

ei välttämättä ihan tähän ketjuun kuulu, mutta kävin tässä miettimään kun on yasmin pillerit käytössä ja suositus on että korkeintaa kaksi liuskaa syödään putkeen. onko mahdollista kuitenkin saada jotain oireita jos tulisikin syötyä esimerkiksi kolme liuskaa?

Tsein

Ainahan niitä oireita voi tulla kun siirtelee pillereillä menkkoja. Se on toissijaista tekeekö niin kahdella, kolmella vai millä määrällä laattoja. Yleisimmät oireet ovat tiputteluvuoto ja turvotus.

Itse taidan vetäistä viidennen liuskan putkeen. Ei huvita vieläkään vuotaa. Koko kesän olen pärjännyt ilmankin.

shespider

No ainahan sitä voi yrittää, vaikka sitten noilla Melianeilla. Toivottavasti onnistuu. Voikohan kahden laatan peräkkäinsyömisen tehdä ihan ominpäin, kun tänään pitäisi seuraava laatta aloittaa ja lääkäri ei ole tavotettavissa..?

shespider

Noh, nyt alotin toisen laatan putkeen.. Katsellaan miten käy :) Mitenkäs jos menkat nyt alkaakin siitä huolimatta, syönkö silti toisen laatan loppuun normaalisti?

Tsein

^Omituisia kysymyksiä taas. Mitä se lääkäri sillä tiedolla tekee, että syöt kaksi laattaa putkeen? Ja mitä sitten jos vuoto alkaa? No siinäpähän sitten alkaa. Syöt laatan loppuun tai olet syömättä. Ihan saat itse päättää.

VanishingLight
shespider
Noh, nyt alotin toisen laatan putkeen.. Katsellaan miten käy :) Mitenkäs jos menkat nyt alkaakin siitä huolimatta, syönkö silti toisen laatan loppuun normaalisti?

Syö liuska loppuun ihan normaalisti. Ja kolmattahan ei sitten saa enää aloittaa putkeen ;)

Edit. Muistin väärin, kyllä sen siirtoliuskan voi jättää kesken (:

Itse olen siirrellyt menkkoja Melianeilla kirjoitusten ja lomamatkojen takia, eikä ole ollut mitään ongelmia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat