Papa- testi pelko. - Ehkäisy

Essie

Olen syönyt pillereitä jo yli vuoden. En uskalla mennä papaan. Tai itseasiassa olen ollut papassa, mutta se ei onnistunut. joten niin sitä sitten on vaan ruvennut lykkäämään. onko muita jotka ovat käyttäneet näin kauan eivätkö ole käyneet papassa?

Sivut

Kommentit (65)

Rasberry

Siis pelottaako sua gynelle meno vai ihan se papan otto? Gynellä käynnistä täällä taisi jo olla keskustelua jos jonkunmoista.
Papasta voin ainakin sen sanoa, että multa on otettu kaikki kolme näytettä joita papassa on mahdollista ottaa. (oikeastaan aina papassa kuuluisi ottaa kaikki kolme näytettä (emättimen seinä/takapohjukka, kohdunsuu ja kohdunkaulankanava) mutta yleisimmin otetaan vain tuo ensimmäinen) Tottakai jokainen niistä tuntuu inhottavalle, mutta itse en ole koskaan kipua tuntenut paitsi kohdunkaulankanavan näytettä ottaessa tunsin vihlovaa ja inhaa kipua.

Essie

itse papa näytön otto pelottaa ja kyllä itseasiassa se gynekin. Tai siis suoraansanottuna se sattuu.. tai jännitän sitä niin kamalasti että lihakset jännittyy ja sit sattuu. en osaa olla rauhassasiinä tilanteessa

olematon

ei varmasti kukaan osaa olla taysin rento, ainakaan ekalla kerralla tia jos se tosiaan paljon pelottaa. Sanot tietenkin sille gynelle, niin se ymmärtää olla helläkätinen ja kertoa tarkkaan mitä tapahtuu.

coquelicot

Mulla oli viimeksi niin hyvä gyne että en huomannut mitään vaikka kaikki kolme näytettä se ottikin. Ja mulla on alhainen kipukynnys. Kai se sitten johtui siitä että gyne jutteli mukavia ja teki hommat siinä ohessa. Jossain vaiheessa mä kyllä aloin ihmetellä että jopas sillä nyt kestää päästä asiaan mutta sitten se käskikin jo nousta ja pukea. Sillä on kuulemma itsellään niin huonoja gynekokemuksia että yrittää olla helläkätinen. Sai musta kyllä vakioasiakkaan.

Susannna

Minullakaan ei minkään näytteen otto sattunut, kun ensimmäistä kertaa gynellä kävin. Ja koska oli tosiaan ensimmäinen kerta, ajattelin että se jännitys jo herkistäisi tuntemaan sitä kipua enemmän. Mutta ei kuitenkaan sattunut yhtään vaikka täti sanoi että nyt voi vähän nipistää. Hän kyllä sanoi että kuukautiskierto näyttää olevan siinä vaiheessa, että kohtu on hyvin alhaalla ja näytteenotto onnistuu hyvin. Tämä oli siis pari päivää ennen kuin menkat alkoi.

Se on varmasti tapaus- ja päiväkohtaista että kuinka se tuntuu. Varmaan juuri tuon kohdun asennonkin mukaan.

Nyytikki

Ei minullakaan sattunut ja hetkessähän se on ohi :) täytyy myöntää, että söin 3v ennen kuin menin papaan, kun minä en tiennyt koko papasta mitään, kun ei kukaan ollut maininnut edes lääkäristä :roll:

takethat

Muakin jännitti kun ekan kerran kävin papassa 3 vuotta sitten, pelkäsin kauheasti että se sattuisi mutta ei se sitten tuntunut ollenkaan paitsi se kohdunsuulta otettu tuntui vain hassuna paineena mahassa. :)

Jos pelkäät sitä että se sattuu niin minun keinona aina on tuohon että ajattelen: no ei siihen kuole ja se kestää TODELLA vähän aikaa!

Ehkä tuo ei auta sua, mutta mua se aina auttaa kun pelkään kipua :)

Harvoilla se papan ottaminen sattumalla sattuu, vähän nippasta voi.
Mutta papa on sen arvoinen! Mieluummin hetken "kipu"/tai ei ollenkaan kuin se, että kohtuun muodostuu kasvaimia sun muita! :P

coquelicot

Pelosta kannattaa ehdottomasti mainita. Gyne voi tehdä monet asiat hitaammin tai varovaisemmin tai isomman liukkarimäärän kanssa. Lisäksi tosiaan puhuminen toimenpiteen aikana auttaa koska silloin on pakko hengittää normaalisti eli on rennompi ja lisäksi ei ehdi keskittyä kuulostelemaan miltä siellä alhaalla tuntuu tai jännätä milloin sattuu eli höpöttele vaikka omiasi jos gyne ei ole juttutuulella.

Faunastic

Tästä lähtien osaan kyl ottaan yksityisen käyttöön. Vaikka maksaakin, niin eipää tarvii maksaa siitä ku kerran yhdessä tai kahdessa vuodessa... Julkisen sektorin gynet on niin tylsiä ja vittumaisia koko ajan.

Mutta eipä siinä muuten mitään. Ainahan sitä vähän jännittää ja mua ainakin ärsyttää, että joku tuntematon pääsee kattelee mun paikkoja, joita en ehkä ihan mielelläni kaikille esittelis :lol: Ei näytteiden otto satu, nipistää lähinnä ehkä ihan pikkuisen.

Viimeisestä papasta on nyt about kuukaus eikä ole kuulunut sieltä päin soittoa, joten ihan terve nainen olen =)

Brita

Aina pelotellaan sillä että se näytteen otto sattuu ym. Mulla ainakin ku kävin gynellä ja näytteet otti niin se sano että tää saattaa vähän sattua, ja sit ihmettelin ku se oliki ottanu jo sen ku odotin että se satuis :D Ei tuntunu yhtään. Mutta kai se sit joillain sattuu jos ei osaa rentouttaa lihaksia ja vielä jännittää kaupan päälle :lol: Mä ainaki olin ihan tyytyväinen siihen gyneen joka oli terveyskeskuksessa.

Kivessä

Tänään olin mun toisessa papassa ja jännitin kyllä vieläkin, mutta kun aattelee kaikkia muita asioita, eikä keskity siihen ite papaan, ni se ei tunnu oikeestaan miltään. Ainoo mikä itellä tuntuu hieman inhottavalta on sen "ankan nokan" laittaminen, mut ite näyttenotto ei tunnu missään. Eli turha sitä on pelätä.

Mielummin ite käyn papassa, ku mietin ja pelkään sitä, et onks siellä kohdunsuulla syöpä.

olematon

mulla oli eka papa tosi "kiva" ja helppo. mut toisen kerran ku olin ni tuntu siltä et se eukko veti vähän meiningillä "no tästä nyt sitte survastaan tää äkkiä alta pois ni saa päivän pulkkaan" :roll: onneks ei ollu mun eka kertani se. Joskus loppukesästä pitäis taasen mennä.

celia

Eilen kävin neljännen (vai viidennen?) kerran PAPAssa. Ei ehkä olisi ollut niin epämiellyttävää jos lääkärin asenne/käytös olisi ollut vähän parempi. Tuo viimeinen näyte nipisti vähän, muuten ei tuntunut. Ja kun tuo viimeinen näyte jätti jälkeensä sellaisen häijyn tunteen alavatsaan, niin eikös sitten oikein runnonut ne sormet sisään ja paineli vatsaa. :? Eikä ole tarkoitus ketään pelotella, nyt vaan sattu tuollainen asshole lääkäri kohdalle joka halusi hoitaa homman mahdollisimman nopeasti. Aiemmat kokemukset ovat olleet sen verran positiivisia kuin gynekäynnillä voi olla. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat