Diane Nova - Ehkäisy

vivian_wk

eli siis toivoisin kaikenlaista keskustelua diane novan käyttäjien kesken :)
sellanien asia kuitenkin on mietityttänyt että oletteko syönyt pllereitä aina vain laatan kerrallaan vai onko joku syönyt pidempään? mietin vai et jos syö pidempän niin onko ehkäisyteho silti normali koko ajan oli sitten väliviiko tai pillereiden popsimista esim viidettä viikoa? toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan :)

Sivut

Kommentit (23)

lily

Voi syödä, usein sitä suositellaankin. Ja teho säilyy, mihin se siitä katoaisi jos koko ajan säännöllisesti mätät hormoneja naamaan.

vivian_wk

no juu niin ajattelinkin :) mutta mistäs sitten johtuu että jos unohtaa ottaa pillerin jonain päivänä niin on riski tulla raskaaks jos on ollu yhdynnässä edellisen 7 päivän aikana?

marimma
Puhelinpervo
Tästäki on jo keskustelu, haku on keksitty!!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa varmaan kokeilla sitä hakua ;)
Ei muuten löydä Diane Novasta omaa keskustelua.
On kyllä kaiken maailman Cerazetet ja Minipill:it ja Yasminet ja Yasminellet, muttei Dianeista omaa ;)

EDIT// mä en siis ainakaan löytänyt :lol:

Tsein

Vai viittasikohan puhelinpervo siihen, että on keskusteltu jo tuosta ehkäisytehosta ja siitä mihin se perustuu. Joka tapauksessa vastasi todella törkeästi.

Jaeniver

Minä olen syönyt dieane novaa aina sen laatan kerrallaan. Joskus syönyt kaksi putkeen, mutta siitä tulee tiputteluvuotoa, eikä se nyt ole mitään kivaa. :roll:

Miracle

Olen syönyt Diane Novia melkein aina 2-3 luiskaa putkeen, eikä ole tullu tiputteluvuotoa tai muitakaan seurauksia. Terveydenhoitaja myös sanoi, ettei siitä ole mitään haittaa. Joistain muista pillerimerkeistä voi ehkä tulla helpommin..
Muuten ajattelin kertoa muillekin Diane Novan käyttäjille, että jouduin vaihtamaan 2 vkoa sitten lääkärillä käytyäni toiseen pillerimerkkiin. Lääkäri sanoi, että limakalvoni ovat kuivuneet pahasti, ja DN:ia ei tulisi/kannattaisi syödä montaa vuotta putkeen. Niillä on hyvin kuivattava vaikutus. Itse olen syönyt yli 5 vuotta, kun olen niihin ollut tyytyväinen, eikä kukaan aiemmin ole kertonut tuosta asiasta. Vaihdoin siis nyt Yasminelleihin. (Lääkärille meninkin alunperin juuri yhdyntäkipujen takia).

Jaeniver
Miracle

Muuten ajattelin kertoa muillekin Diane Novan käyttäjille, että jouduin vaihtamaan 2 vkoa sitten lääkärillä käytyäni toiseen pillerimerkkiin. Lääkäri sanoi, että limakalvoni ovat kuivuneet pahasti, ja DN:ia ei tulisi/kannattaisi syödä montaa vuotta putkeen. Niillä on hyvin kuivattava vaikutus. Itse olen syönyt yli 5 vuotta, kun olen niihin ollut tyytyväinen, eikä kukaan aiemmin ole kertonut tuosta asiasta. Vaihdoin siis nyt Yasminelleihin. (Lääkärille meninkin alunperin juuri yhdyntäkipujen takia).

Hui. Olen huomannut itsessäni tuota kuivumista. Se on alkanut tässä ihan lähiaikoina. Olen nyt syönyt Diane Novaa muutaman vuoden. Ärsyttää vain tuo gynelle meno, kun juuri kävin, eikä ollut edes halpaa lystiä. :roll:

MUOKS:
Siis kuivuutta ei esiinny joka kerta. Joskus ollut yhdyntäkipua sen takia. Sen takia seksi joskus vähän ahdistaa, kun ei tiedä, että sattuuko tällä kertaa vai ei. Voisi tosin johtua muustakin syystä tuo kuivuminen, mene ja tiedä. :?

Pelottaa vain tuo pillereiden vaihtaminen. Entä jos minulle tulee uuden merkin myötä jotain muita sivuoireita, joita ei ole Diane Novan kanssa esiintynyt?

tootie

Yhyy valitus... Haluan Dianeni takaisin, elin kaksi vuotta miltei täydellistä elämää :cry: Sopivat täydellisesti minulle, ei mitään haittavaikutuksia, pelkästään positiivista vaikutusta. Paitsi kahden vuoden käytön jälkeen ilmaantuneet auralliset migreenioireet... Ne pilasivat elämäni. Johtuivat nimenomaan pillereistä, koska heti lopetettuani käytön kohtaukset loppuivat eikä niitä ole sen koommin tullut.
Nyt ongelmat kasaantuvat, enkä saa enää käyttää mitään ehkäisyä, joka sisältää estrogeeniä.

Magnolia

Diane Novanhan pitäisi parantaa ihoa, ja aika monet on sanoneetkin, että ne on auttanu huikeesti. Mä vielä odottelen tuloksia... olen nyt 2 liuskaa syöny, enkä kyllä voi puhua minkäänlaisesta ihon kunnon paranemisesta. Ensimmäinen liuska oli aika kauhea kokemus, kuten jo Cypretyl-ketjussa valitinkin. Vuosin koko 4 viikkoa ja maha oli välillä kipeänä. Toinen liuska ei tuntunut oikein miltään, elimistö kai alkaa sopeutua. Ihan hyvät pillerit taitaa olla kuitenkin, kun ei ole mitään psyykkisiä sivuvaikutuksia kuitenkaan ilmaantunu:)

gnirom

mulla dianet autto ihoon ehkä hieman, mutta kuivatti myös paljon. nyt yasminellet on taas ollu aivan loistavat, ihossa ei virheitä ja ei tuppaa kuivamaankaan yhtä pahasti :)

tootie
Tsein
^Käytätkö nyt sitten minipillereitä vai mitä? Mietin vaan, että miten siun elämä tuosta lopettamisesta meni sitten pilalle.

En käytä, vielä ainakaan.

Siten, että
- nyt joudun syömään 10 pv:n kuurin aina parin viikon välein Terolutia, jotta menkat tulisivat. Jos en söisi, olisi useamman kuukauden tauko ja sitten vuotaisin kuin seula monta kuukautta.
- ihoni on kamalassa kunnossa, etenkin naamasta -> meinaa hieman masentaa. Nyt kyllä lääkitys ihotautilääkärin määrämänä, mutta heikolta näyttää tulokset.
- ehkäisynä käytän siis kortsua, ei muuta mutta meinaa joskus ärsyttää sen kanssa sählääminen ku joskus haluttas vaan alkaa saman tien hommiin. Oikeastaan, nyt kun tarkemmin ajattelee, inhoan kortsuja. Vakituisessa suhteessa ei ehkä paras ehkäisykeino.
- olen myös lihonut pillereiden lopettamisen jälkeen (toki tähän vaikuttaa muutkin asiat), eikä tunnu lähtevän liikakilot millään.

Tosiaan, aiemmin en ehkäisyyn käyttänytkään noita, vaan juuri tuohon kuukautisongelmaan... Se on tässä se vaikein asia, eikä sitä välttämättä voi käsittää jos ei itse koe. Se on täyttä helvettiä, enkä halua kokea sitä enää ikinä. Tosin ei tämäkään tilanne mitenkään nautittava ole. :/

Tsein

^Ei tuo kyllä mukavalta kuulosta millään tapaa. Se on muuten jännä, kun puhutaan aina pillereiden sivuvaikutuksista, mutta usein unohdetaan, että niiden lopettamisellakin voi olla omat vaikutuksensa. Yhtälailla se voi aiheuttaa pahojakin ongelmia.

Ootko aatellu, että söisit niitä minipillereitä? Eihän niilläkään välttämättä ratkaise noita ongelmia, mutta olis se yksi vaihtoehto.

tootie

^Niimpä!

Olen joo keskustellut asiasta poikaystävän kanssa ja myös äitini kanssa. Itse haluaisin kokeilla mahdollisimman pian, mutta tultiin siihen tulokseen, että paras jättää se kokeilu lakkiaisten jälkeen. Yritetään nyt saada tuota naamaa joten kuten esittelykuntoon. :-) Ja noiden aknelääkkeiden takia se ei ole ihan helppoakaan, sillä pitää jutella kahden eri lääkärin kanssa ensin.

Kaksi asiaa huolettaa: mikä vaikutus minipillereillä olisi ihooni ja että miten ne vaikuttavat menkkoihini. Tiputteleeko koko ajan vai lähteekö pois kokonaan. Se selviää vain kokeilemalla. Myös hormonikierukkaa voisi harkita, mutta vierastan hieman ajatusta siitä, että kohdussani olisi jotain ylimääräistä :o

Lisäys: voi kun saisi dianet takaisin.. :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat