Nuortenneuvolasta minne kun täyttää 18? - Ehkäisy

Lisa*

Olen käynyt nuortenneuvolassa ja sieltä saanut reseptit e-pilleireihin, mutta täytän kohta 18 ja siellä on ikärä 18, niin mitä pitäisi tehdä? Missä kannattaisi sitten käydä ja pitääkö nuortenneuvolaan ilmoittaa jotain, olen aivan hukassa? :D (olen oululainen) Tämä ei liity äskeisiin asiaan mitenkään, mutta voiko pillerit ehkäistä liikaa ja miten, koska kerran näin netissä keskustelun aiheen että pilleri ehkäisee liiankin hyvin, mutta en lukenut sitä silloin..?

Kommentit (1)

Tsein

Sinähän voit soittaa sinne nuortenneuvolaan ja kysyä, mihin omalla paikkakunnallasi ihmisten on ollut tapana siirtyä heidän luotaan. Jos paikkakunnallasi toimii ehkäisy-/äitiys-/perhesuunnitteluneuvola, niin sinne. Muussa tapauksessa terveykeskukseen. Varsinaisesti ei sinne nuortenneuvolaan tarvitse ilmoittaa mitään.

Pillerit eivät voi ehkäistä liikaa. Mahdollisesti olet törmännyt juttuun, jossa on keskusteltu pillereiden vaikutuksesta myöhempään lastensaantiin ja hedelmällisyyteen. Siitä voisin jonkun kuvitella keskustelevan pillereiden liikaehkäisyn nimellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat