mikä on varmin ehkäisykeino? - Ehkäisy

pake_

Minkähän takia lääkärissä käydessäni, lääkäri aina tyrkyttää pillereitä tai ehkäisyrengasta...? Miksi ei muka pelkkä kondomi riittäisi? seurustelen vakituisesti, ja olemme poikaystäväni kanssa olleet tyytyväisiä. Eikö olisi hyvä ilman lääkkeitä? :roll:

Kommentit (15)

rei
pake_
Minkähän takia lääkärissä käydessäni, lääkäri aina tyrkyttää pillereitä tai ehkäisyrengasta...? Miksi ei muka pelkkä kondomi riittäisi? seurustelen vakituisesti, ja olemme poikaystäväni kanssa olleet tyytyväisiä. Eikö olisi hyvä ilman lääkkeitä? :roll:

on kyllä melko ihmeellistä. Jos kondomi toimii ja se koetaan hyvänä niin ei sitä kannata esim. hormooniehkäisyyn vaihtaa missään nimessä.

miukuli

elikkä, mihin kannattaa luottaa? itse olen pitkään jo ollut vakituisessa suhteessa, ja kortsut alkaa vähän jo kyllästyttää. :lol: jotkut sanoo että pillerit, itsekkin haluaisin, mutta olen kuullut juttuja että ei oo toiminu .. :?

marimma

Pidättäytyminen seksistä kokonaan on ainoa varma ehkäsykeino :lol:

Pillereillä on (niinkun kaikilla ehkäsytavoilla, varsinkin niillä kumeilla) tietty jokin 0,1-0,2% raskautumismahdollisuus.
Kumit on ehkä kaikkein epävarmin jos otetaan huomioon pillerit, kierukat, kapselit, laastarit ja renkaat. Kaikkein varmin on esimerkiksi pillerit+kondomi muttei sekään täydellinen yhdistelmä ole.

Pillerit kyllä toimii niin kauan kun niitä otetaan oikein (jotkut "onnekkaat" tosin syövät pillereitä juuri niinkuin pitää ja silti tulevat raskaaksi, melko harvassa nämä)

marimma
celia
Tietääkseni sterilointikaan ei ole ihan 100% varma.

Juu ei sekään ihan täysin varma oo ainakaan sillon jos piuhat vaan "suljetaan" mutta ei poikkasta :)

marimma

Huhhuh muuten :shock:
Ehkäsyrengas ja ehkäsylaastari on 99% prosenttia varma ja pillerit 99.9% :roll: Kondomikin muka 80-90% :roll: ja nimipillerit 95-99%

:lol: :lol:

Rasberry
marimma
Pillerit kyllä toimii niin kauan kun niitä otetaan oikein (jotkut "onnekkaat" tosin syövät pillereitä juuri niinkuin pitää ja silti tulevat raskaaksi, melko harvassa nämä)

Juu, serkkuni on aina syönyt e-pillerinsa minuutilleen samaan aikaan viimeiset 12 vuotta. Lääkärissä käydessään ilmoittivat sitten hänen olleen raskaana. Serkku ihmetteli asiaa, koska tiesi aina olleensa äärettömän säännöllinen ja tarkka ehkäsynsä suhteen. Lääkäri sanoi, että serkkuni oli vain yksinkertaisesti niin hedelmällisessä iässä ja eli niin ihanteellista elämää hedelmöittymisen suhteen, että siinä ei pillereiden ehkäisytehot enää vaikuttaneet.

Tsein

Niin no... ehkäisynetissä on ihan samat prosentit mitä muuallakin annetaan erilaisille välineille. Ei ole syytä epäillä paikkaansapitämättömyyttä, mutta pillereitähän tuolla ehkä korostetaan, se on totta. Eiköhän jokainen osaa silti valita itse sen ehkäisymenetelmän mitä haluaa käyttää.

Sofia*

Itse olen sitä mieltä että kondomi on oikein käytettynä lähes 100 % varma. Mielipiteeni perustuu siihen, että kondomit ensinnäkin ovat oikein käytettyinä/säilytettyinä/käsiteltyinä melko kestäviä ja varmoja jo itsessään, mutta MIKÄLI sattuisivat hajoamaan tms, niin senhän huomaa heti ja pystyy sitten reagoimaan asiaan.

Pillereitäkin yms. yleensä pidetään varmoina ja sitähän ne prosenttien ja tutkimusten mukaan ovatkin, erona vain on, että kaikesta huolimatta saattaa olla raskaana (vaikka siis äärimmäisen epätodennäköistä) ja sitä ei heti huomaa. Mutta kondomia käyttäessä taas "virheen", esim. hajoamisen, huomaa. Toivottavasti tajuutte mitä ajan takaa..

Mutta molemmat toki nykyaikana melkoisen luotettavia keinoja, puolensa kummallakin.

takethat

Omasta mielestäni varmimpia ehkäisykeinoja on tuplaehkäisyt, eli joku esim pilleri, rengas, laastari jne + kondomi :)

Pelkkä pilleri yksinään ei aina ole varma, sillä esimerkiksi ylipainoisilla naisilla sen ehkäisyteho saattaa laskea 70%.
Eräässä ohjelmassa tämä tuli esille!

Ja pillerissä on tietty aina se pikkanen prosentin mahdollisuus (99% varma) tulla raskaaksi, lisäksi on muistettava ottaa oikein pilleri jne.

Tupla on parhain sanon minä :)

Lainaus:
jotkut sanoo että pillerit, itsekkin haluaisin, mutta olen kuullut juttuja että ei oo toiminu ..

Tuota en oikein ymmärrä :o Tarkoititko ettei vain ole sopinut kyseiselle henkilölle tms?

Kyllä omasta kokemuksestani voin sanoa että pillerit on hyvä ehkäisykeino. Jos on ongelmia muistamisessa jne (niinku mulla :D) toinen ihan super hyvä ehkäisykeino on rengas, jonka puolestapuhuja musta on tullut kun nyt aloitin sen käytön.
Se on erittäin hyvä ja se estää raskauden ihan samalla menetelmällä kuin monet muutkin hormonaaliset (? oikea sana?) ehkäisymenetelmät.

Eli suosittelen rengasta jos pillerit epäilyttää! :)

Niina A

Pillerit ja kondomi yhdessä on mielestäni aika varma suoja. Silti on niitä pirulaisia viiruksia kuten kondylooma joka voi tarttua pelkästä kosketuksesta... uskokaa tai älkää!!! Voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä!!!!

zanzibar

vakituisessa suhteessa koen ite pillerit hyvänä(renkaita yms en ole kokeillu, joten en voi mennä haukkumaa enkä kehumaan) mutta kondoomi koetiin jotenki liian hankalaks ku piti aina olla varma et niitä on ja sitte laitella sitä yms... okei sanotaan että se laitto voidaan "yhdistää" esileikkiin , mut itelläni jotenki alko kyllästyttää se rullailu..

ja veikkaan että se lääkäri on tuputtanu niitä koska oot vakkari suhteessa eli tauti pelkoa ei pitäis olla ja se kumi kun aina voi hajota.. tai niissä voi olla reikiä valmiina(joku neropatti voinu tehä :roll: )

ja kuitenkin kun miettii kuinka moni pillereitä käyttää ni ei niistä kyllä joka toinen oo raskaaks tullu.. ja nehän auttaa myös näihin syöpäjuttuihin yms..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat