Runsaat menkat. - Ehkäisy

zera

Mulla on kans todella runsaat menkat! :x Viime yönäkin vaihdoin siteen kolme kertaa ja joka kerralla oli tullu ohivuotoa. Ja laitan aina vielä kaks sidettä silleen peräkkäin, että peittää koko alushousut. Tuntuu, että pitäis alkaa käyttää jotain vaippoja, kun aina tulee ohi! Ja mä käytän e-pillereitä, eikä ne oo auttanu tähän ongelmaan mitenkään. Ainoastaan kuukautiskivut ne vei pois.

Kommentit (11)

TaskuMyy

Itelläni kesti viimoset menkat 9pvää, tosi runsas vuotoiset oli ja kivuliaat. Mutta nyt sitten viimoset pari pvää on ollu semmosta ihan olematonta vuotoa :shock: Mutta joudun kuitenkin käyttää sidettä...

Mistä moinen johtuu? :roll:

Noora19

Niin.. Mitä ihmettä kun tulee sellasta niinkun hyytynyttä vertakin.. sellasina "möntteinä" mutta sitten ihan normi vuotoakin. Voisiko asiaan liittyä perjantai kolposkopian yhteydessä otetut koepalat? Ennen ei ole tälläistä ollut.. tosin ennen en ole pillereitäkään lopettanut.

Noora19

Lopetit pillerien syönnin ja nyt menkat on aivan kamalat. :( Ei meinaa pärjätä niiden kanssa.. :shock: Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Yösidettäkään ei voi pitää kun tunnin-pari kun pitää jo melkein vaihtaa.. Taidan aloittaa samantien pillereiden syönnin taas.. Ei tällästä kestä!

Noora19

Niin varmasti olisikin. Näin nopeasti ajateltuna pillereiden jatkaminen olisi vaan luontevin ja helpoin ratkasu :D Vaikka eipä se turha hormoonien pumppaus hyväksikään ole.. :roll: Arveluttaa vain kuinka pärjään huomisen päivän töissä, tästäkin päivästä meinansi tulla jo ikimuistoinen :shock:

TaskuMyy

Itselläni on runsaat vuodot, vaikka käytin pillereitä(mutta lopetin pillerit koska eivät sopineet itselleni), mutta kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta!

Tsein

^Käytätkö jotain hormonaalista ehkäisyä? Se voi vaikuttaa. Samoin kaikki elämänmuutokset voivat heijastua menkkoihin, kun ihminen on yksi paketti. Hormonitoiminta voi siis olla vähän sekaisin, jos elämässä on "sekavaa". Ilmeisesti tilanne (kesto/kivut) on sinulle epänormaali?

shriump
Noora19
Niin.. Mitä ihmettä kun tulee sellasta niinkun hyytynyttä vertakin.. sellasina "möntteinä" mutta sitten ihan normi vuotoakin. Voisiko asiaan liittyä perjantai kolposkopian yhteydessä otetut koepalat? Ennen ei ole tälläistä ollut.. tosin ennen en ole pillereitäkään lopettanut.

Eikös semmoset "möntit" ole ihan normaaleja ? Joku on joskus sanonu mulle, että niitä voi tulla esimerkiks jos nauttii paljon sokeria kuukautisten aikana/ennen, mut uskon, että se on tommonen ... epäkelpo selitys asialle. Mut mulla ainakin tulee paljon noita mönttejä, ja ne tosiaankin on vain hyytynyttä verta. Mulla on muutenkin tosi runsas vuoto, jolloin sitä verta kerkiää hyytymäänkin esimerkiks tampooniin.

Ja itse kärsin hyvin runsaista vuodoista, vaikka en käytä enkä ole koskaan käyttänyt pillereitä. En voisi edes harkita käyttäväni siteitä, vaan olen samantien siirtynyt super plus plus tampooneihin. "Vuolaina" päivinä vaihdan tampooninkin tunnin välein. Se kyllä yleensä kestää yön yli (varuina pidän sidettä tai pikkuhousunsuojaa) tai sitten herään aamuyöstä vaihtamaan sen. :)

olivia p

Itellä on kanssa aivan kammottavat menkat.. Ilman e-pillereitä vuotaa ihan kaatamalla ekat päivät ja kivut on niin kovat että ei meinaa pystyä olemaan. Silti en tahdo e-pillereitä syödä koska niistä tulee kaikenmaaliman mielenoikkuja, ja olen lihonut melkein 15kg alottamisesta... :shock: ja lisäksi niin kalliita, vuoden pillerit 140 e! :o

Noin kuukausi sitten menin lääkärille kipujen takia, määräs mulle tulehduskipulääkkeitä kuukautiskipuihin, ja sanoi että jos ei auta niin pitää varata uus aika ja sitten katsotaan mitä tehdään. Tähän mennessä ainakin auttaneet hyvin, vielä kun pystyisi jättää noi e-pillerit pois.

Lääkäri sanoi että saattaa olla endometrioosia jos nuo kipulääkkeet ei auta, mutta itse en oikeen vielä siihen usko, kuitenkin myös äidilläni ja hänen äidillään on ollut todella kivuliaat ja runsaat menkat eli varmasti jonkunverran perinnöllistäkin tämä on.

Ite olen saanut kans semmoisen käsityksen että ne 'möntit' on hyytynyttä verta, niitähän tulee paljon esimerkiksi aamulla pitkän makuuasennon jälkeen. Sehän vasta kummallista olisi jos niitä ei tulisi, eikös terveen ihmisen veri hyydy juuri sen takia haavoissa ja muissa jottei vuoda kuiviin.. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat