Vreya- nimiset pillerit , kokemuksia ? - Ehkäisy

Tigre

Hämmästyin itsekin, kun kävin äskettäin hakemassa 3 kk:n satsin joka kustansi vaivaiset viisi euroa. Nyt kokeillaan sitten tätä, toki olen aikaisemmin Dianea ja Cypretyliä käyttänyt, joten tiedän mitä on odotettavissa. Jospa noilla nyt saisi taas nämä finnit kuriin..

Sivut

Kommentit (18)

Nyytikki

Eipä ole, onko tämä nyt se Cypretylejäkin halvempi valmiste? :) Apteekkitäti joskus vaan mainitsi jotakin, mutta heillä ei ollut sitä varastossa.

primavera

On, meinasin persuksilleni lentää ku 3kk:n pakkaus maksoi vaivaiset 5€ :D
Taisi siinä kela-korvaustakin olla mukana, mutta lähes epäilyttävän halpaa! :D

fiodia

On kokemusta.
Ostin 6kk liuskat kyseistä merkkiä, käytin niistä neljä. Seuraavaksi vaihdan ehkäisyrenkaaseen kun meni hermot pillereiden oireisiin, kuivumiseen, haluttomuuteen sekä Vreyanin myötä viimeisimpänä lähes jokakertaiseen veren vuotamiseen emättimestä seksin yhteydessä :/. Minulle eivät ainakaan sopineet, pahensivat vaan muiden merkkien sivuoireita. Minulla tosin ei iho-ongelmia ole, minkä takia Vreyaniakin yleensä annetaan vaan oli lähinnä taas yksi tehoton kokeilu merkkien kanssa.

Sääli sinänsä kun oli "pikkuisen" halvemmat kun rengas.

Seini

Vaihtokelpoinen Diane Novan ja Cypretylin kanssa, joten samanlainen vaikutus pitäisi olla (samat lääkeaineet ja yhtäpaljon). Halvempi vain :) Cypretyl taitaa kyllä olla ihan saman hintainen, mutta Diane Nova ainakin kalliimpi.

Nipsu84

Olen syönyt Vreyaa hieman vajaa vuoden, parin viikon päästä menen terveyskeskuslääkärin luokse uusimaan reseptin. Mietin vaan että kannattaako pyytää uusi Vreya-resepti vai jotain muuta... melko hyvinhän nuo ovat sopineet, mutta pari kertaa on tullut tiputtelua kahden peräkkäisen laatan välillä. En kuitenkaan halua syödä vain yhtä laattaa kerrallaan koska en jaksa menkkoja niin usein. Ja menkkakipuihin nämä pillerit eivät ole lainkaan auttaneet. Joskus kokeilin Mercilonia kauan sitten, ne veivät kivut pois mutta vuoto runsastui ja kesto piteni. Päänsärkyä on ollut välillä, mutta se ei välttämättä johdu lainkaan pillereistä vaan nenän tukkoisuudesta. Mitä henkiseen puoleen tulee, syötyäni pillereitä muutaman ensimmäisen kuukauden oli suorastaan ylihalukas olo (positiivista, olen sellainen luonnostaankin mutta nuo vielä tuntuivat tehostavan sitä) nykyään huomaa kyllä olon "rauhoittuneen" siitä kun aloitin... ei nyt varsinaista haluttomuusongelmaa kuitenkaan mutta tahtoisin silti olla oma "ylikierroksilla" oleva itseni :D Mulla on myös PCO, josta aiheutuviin oireisiin sain myös nämä nykyiset pillerit, niiden kun muka pitäisi auttaa liikakarvoitukseen muttei kyllä ole ollut mitään vaikutusta, ei sillä että hyviä tuloksia yleisesti luvattaisiinkaan. Mulle reseptin kirjoittanut gyne olisi ollut määräämässä mulle ensisijaisesti Yasminia mutta kun ihmettelin että miksei PCO:n hoitoon tarkoitettua niin sain sitten Diane Novaa. En ole ennen käynyt omassa nykyisessä terveyskeskuksessani, mutta jotenkin arveluttaa terveyskeskuslääkärin asiantuntemus eri pillerimerkkien suhteen.

Onko kukaan muu vaihtanut Diane Novasta (tai sen rinnakkaisvalmisteista -Cypretyl/Vreya/Feminil-) johonkin muuhun merkkiin ja jos niin mihin ja miten uusi merkki oli huonompi/parempi?

martitta

Mä käytin tota vreyaa melkein 2 vuotta. (Diane Novan reseptillä)
Sit vaihdoin tohon cypretyliin, ovat aika samanhintaisia ilman kelan korvausta.
Mulla ei ollu mitään oireita, ehkä päänsärkyä mutten voi olla varma johtuiko niistä.

En halua lihota

Onko kenelläkään noussut paino tai rinnat suurentuneet? Itsellä rinnat kasvoi mutta niin alkoi muukin paikka leviämään, onko muilla vastaavaa? 

emmuli

Oon syöny vreyaa nyt kolme vuotta ja heti aloituksen jälkeen paino nousi ja rinnat kasvoi. Kuukautiskipuihin ei ollut mitään vaikutusta. Kolmen ensimmäisen liuskan aikana finnit rehottivat oikein kunnolla mutta sitten rauhoittuivat ja pysyneet hyvin poissa.

7856

puoli vuotta oon noita käyttänyt, eikä vauvoja oo näkynyt :) ihon laatu on parantunut huomattavasti, näpyt ovat kadonneet kasvoilta, rinnasta ja selästä. Minkäänlaisia sivuoireita ei mulla noiden käytöstä ilmentynyt, suosittelen :)

Vierailija

tänään menin uusimaan reseptiä (Yaz-merkki), mutta huoneeseen päästyäni lääkäri sanoi naamani kukkivan todella paljon (finnejä). ja nyt sain nämä vreya- merkkiset e-pillerit. luin aijempia kirjoituksia vreyasta. alkavatko rinnat kasvamaan oikeasti ja muutenkin kroppa leviämään? :o ja puhdistaako tuo kasvot oikeasti? ja ehkäisy siis hyvä?

Vierailija

Mulla on ollut Vreya käytössä nyt puolitoista vuotta ja toimi iho-ongelmiin (ei nyt mikään täydellinen ja vaikutuksen alkamiseen meni monta kuukautta mutta on tämä iho erilainen mitä silloin ennen käytön alkua!) eikä ole tullut mitään sivuoireita :) eli positiivisia kokemuksia!

Vierailija

olen syönyt 5 vuotta vreya pillereitä eikä ole vauvoja näkynyt,rinnat ehkä vähä kasvoi mutta ei mitään haittavaikutuksia, menkkakipuihin ei toki oo vaikuttanu yhtää. ei valittamista näistä pillereistä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat