e-pillerit ja hiustenlähtö - Ehkäisy

Ladybird

Mulla ainakin alkoi hiukset suoraan sanoen tippumaan päästä, kun vaihdoin entisistä pillereistä Yasmin-merkkisiin pillereihin. Sitten oli pakko lopettaa, kun oli aina kampa täynnä hiuksia ja niitä lähti päästäkin monta kerrallaan pelkästään vetämällä. Hiusten lähtö on kyllä normaalia aina joskus (en kyllä nyt muista, että minkälaisin väliajoin), kun uutta hiusta kasvaa ja "vanhat" lähtevät pois tieltä. Mutta jos tuota hiustenlähtöä jatkuu pitkään, niin kyse voi kyllä olla pillereiden aiheuttamasta hormoniheilahtelusta.

Sivut

Kommentit (22)

Puhelinpervo

Mulla lähtee (kai!) hiuksia nyt tavanomasta enemmän ja ajattelin kans et onkohan se noist pillereistä? Ku mun pillereis on vissi korkeimmat hormonipitosuudet nii jos se ois syynä? Hmm, pitää seurata tilannetta..
Paha stressi täl hetkel, seki vois olla syynä..

Kuitenki oon jo 3 vuotta pillereitä popsinu.. Nii kai se ois aikasemmin tullu ilmi jos se aiheuttaa hiustenlähtöä..?

Cinderella92

hmph...täytyy kyllä sanoo nyt että ikinä en aio e-pillereitä popsimaan alkaa,oon kuullu sen verta kauhujuttuja (et niistä tulee migreeniä,mahakipuja jne.)....et kyllä täytyy miehen sen verta viitteliäs mun kanssa olla että aina kortsua käyttää,vaikka vakkari suhteessa oiski :roll:

olematon

No niinpä, värjäyksellä mullakin on varmasti myös osaa. Samoin sillä et harja näyttää olevan "täys" parista hiuksesta ku ne on pitkiä.

JJEMMY

Luin jostai lehestä yks päivä et hiustenlähtö harvoin johtuu hormonaalisista syistä. Et se johtuu usein vaan siitä et on aikoja millo "vanhat" hiukset irtoo isompina tuppoina pois.

Taistelukääpiö
marimma
olematon
aiheuttaakohan kaikki hormonaaliset ehkäisyjutut samaa?

En tiedä. Onkohan kukaan "testannut" ?
Ja kun eihän edes kaikille tule hiustenlähtöäkään jne.

Eihän yleensä kaikilla ees o samoja sivuoireita. En oikein tiedä johtuuko se pillereistä et mult lähtee niin paljon hiuksia mut veikkaisin koska se on ainakin ollut siitä lähten kun aloitin niiden syönnin. Tai sit se johtuu mun tapauksessa vaan jatkuvasta hiusten värjäämisestä :P

marimma

Pitäis ottaa sellanen kuva missä on
"Yksi kamman veto ylhäältä alas ennen pillereitä"
"Yksi kamman veto ylhäältä alas n. puoli vuotta pillerien aloittamisen jälkeen"

ois vertailukuva :lol: Ja aina tietty tyhjätä se kampa :D

olematon

No niinpä... mulla niitä hiuksia tuntuu mekeen aina olevan harjassa enemmän ku päässä - tai siis siltä se tuntuu. Tiiä sitte onko niitä nyt siinä harjassa enempi ku ennen hormonaalista ehkäisyä.

marimma
olematon
aiheuttaakohan kaikki hormonaaliset ehkäisyjutut samaa?

En tiedä. Onkohan kukaan "testannut" ?
Ja kun eihän edes kaikille tule hiustenlähtöäkään jne.

JJEMMY

Mä oonkin ihmetellyt miks multa lähtee normaalia enemmän hiuksia nykyään mut nythän se selvis :shock: Pillereistähän se johtuukin, oon syöny nyt ööh lähes vuoden muistaakseni. Olis kyllä mukava tietää jatkuuko tää normaalia enempi hiustenlähtö kauaakin :roll:

sport

Alotin pillerit tuossa alkukesästä ja nyt tuntuu että joka paikka on hiuksia täynnä.Jostain kyllä luin että hormonimuutokset saattavat aiheuttaa tällaisia sivuvaikutuksia, mutta onko kellään ollut kyseisiä ongelmia? kestääkö pitkään?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat