pillereistä johtuvat sivuvaikutukset - Ehkäisy

overkillah

Sivut

Kommentit (41)

Sharon

Vastasin, että heti vaikka johtuu pillerimerkistä. Ensimmäiset saivat mut heti kiukkuiseksi, kuin ampiainen ja aiheuttivat pahoinvointia/oksentelua. Toiset pistivät myös jo viikossa ihon aivan kaameeseen kuntoon. Oli punainen, poltti ja kutisi järkyttävästi.
Nykyisten kanssa pahoinvointi on jatkunut, eikä mene ohitse. Ajoittain on jatkuvaa, mutta yleensä ilmenee niin että voin pahoin paljon herkemmin ja oksennan helposti. Esim. jo yli puolen tunnin bussimatka saa mut oksentamaan varmasti. Uskon että pillerit aiheuttavat myös mielialan vaihtelua. Toisaalta en tiedä onko elämäntilanteeni huono, koska pillerit masentavat vai masentaako elämäntilanteeni ja luulen sen johtuvan pillereistä. Iho on alannut näiden kanssa huonontua pikkuhiljaa, oireet alkoivat n. 3kk käytön jälkeen.

Lintu

2-3 kk:n jälkeen olen huomannut. Yasmineita aina syönyt ja kärsinyt sitten vaan sivuvaikutuksista, jotka tosin on tasaantuneet aikaa myöten. Enää ei ole pahoja sivuvaikutuksia, vaan hyviä oikeastaan. Pillereitä olen syönyt n. 3 vuotta.

Ärtyneisyyteen itselläni vaikuttaa selkeästi se, kuinka paljon pillereiden ottamisaika heittelee. Eli jos muistan aina ottaa samaan kellonaikaan, mielikin pysyy tasaisena. Ja pahoinvointiin "lääkkeenä" on se, että otan pillerin illalla, jolloin pahoinvointi tulee yöllä. Se todella on toiminut, koska joskus olen yöllä herännyt ja on ollut silloin se karmea pahoinvoiva olo, mutta päivällä sitä ei ole.

tytti|

elikkäs. tahtoisin tietää milloin ihmiset ovat huomanneet pillereistä tulevien sivuvaikutuksien alkavan, vai onko sivuvaikutuksia ollenkaan ilmennyt.

itsellä alussa pari kuukautta menee eikä sivuvaikutuksia tule ollenkaan, ja vasta parin kuukauden jälkeen alkaa ärtyneisyys ym.

ja kertokaa myös jos pillereiden sivuvaikutukset ovat hävinneet ja milloin O:) \:D/

gnirom

tuli heti kun aloitin. alussa oli pahaa oloa ja vähän tiputtelua. nuo katos parissa kuukaudessa. rinnat on myös turvonneet, alussa oli enemmän, mut ei ne vieläkää oo ihan entisensä :D...vuos siis pillereitä takana.

Tsein

Ekojen pillereiden kanssa oireet alkoivat heti alottamisen jälkeen ja pahenivat vajaan vuoden käytön jälkeen. Toisten pillereiden kanssa kesti melkein vuosi, että oireita ilmaantui. Kolmannet on olleet nyt käytössä melkein vuoden. Toisaiseksi ei mitään oireita ja täytyy toivoa, ettei jatku samalla kaavalla, että vuoden välein on vaihdettava merkkiä.

Vastasin kyllä galluppiin, että "heti".

Embo

Vastasin että heti alottaessani pillereiden syömisen, koska en löytänyt parempaakaan vaihtoehtoa. En minä nyt sillä silmänräpäyksellä, enkä edes muutaman päivän sisällä huomannut mitään ihmeempiä. Mutta ekan liuska lopulla ja sillä ensimmäisellä vuotoviikolla tein huomioita pillerien vaikutuksista.

Mirzi

Mulla oli kamalia sivuvaikutuksia. Eli mielialojen heilahtelu/ masennus oli suurin sivuvaikutus, joka on paljon vähentynyt kun lopetin pillerit! Varsinkin humalassa tuo korostui, tulin ärtyisäksi. Tuokin ongelma on poistunut kun en enää pillereitä syö.

Toinen tympeä vaikutus oli jatkuva etominen ja ällötys. Eli pahoinvointi.

Brita

Vastasin 4kk tai myöhemmin. Eli alko kauheet tuskat sen jälkeen ku menin käymään apteekissa uudemman kerran ja ne anto mulle jotain halvempia saman merkkisiä eli eri valmistajalta. Aivan kauheeta ollu noiden kanssa mutta nyt viimeinenkin levy saatu syötyä. HUH! Noiden myötä tuli sitten kauheet menkkakivut (joita ei aikaisemmin koskaan ole ollut) väsymys ja selkäsärky. Nyt onneksi niitä mitä oli alunperin, jospa nää tästä loppuis :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat