Ehkäisy kallista! - Ehkäisy

SunLion

Mikset varaa aikaa ihan ehkäisyneuvolaan keskustelemaan näistä asioista? siellä he voivat neuvoa mitkä sinulle on parhaat ehkäisymenetelmät jne..

Sivut

Kommentit (48)

SunLion

vaihda halvemmat pillerit (tai kokeile jos jokin halvempi sopii), osta pillereitä 6kk kerralla ja ostakaan isoja kondomipakkauksia (25kpl)

Puutarhis
mandii
Mainostan nyt taas, että kuparikierukka tulee halvimmaksi. Joissain paikossa saatat saada ilmaiseksi, YTHS:ltä sain kolmella kympillä, mikä tekee n. 6 euroa vuodessa. Asetus taas maksoi vain erikoislääkärimaksun eli 4 euroa. Mietipä siis sitä.

Tuo pitää paikkaansa. K-kierukka on edullinen ja sitä asennetaan ilmeisesti nykyään myös synnyttämättömille naisille.

Itse en vain haluaisi lähteä kokeilemaan kuparikierukkaa. Kaikkien tuttujen k-kierukan käyttäjien kommentti on, että vuodot vain lisääntyivät kyseisestä kapineesta. Olen kuullut myös positiivista kommenttia k-kierukasta. Omat kuulemani negatiiviset lausunnot k-kierukasta ovat sukulaisnaisiltani, joten epäilen ettei elimistöni käyttäytydy kovinkaan erilaisesti.

Puhelinpervo
Nyytikki

Jos näin ei ole, mene lääkärille ja sano suoraan mikä on syynä merkin vaihtoon. Itse tein näin, ja kiltti lääkärisetä laittoi Cypretylit ja vieläpä kelakorvattavuuden sain- näin pillerini maksavat vain alle 5e/3kk. n

Nuohan niitä Dianen rinnakkaisvalmisteita ovat, itsekin niitä syön. Tietääkseni markkinoiden edullisimmat pillerit?

Suosittelen tota Cypretyl pillerit+halvat kortsut jos tuplaehkäsyä haluat käyttää.. Meillä tehdään nii että minä maksan pillerit ja ukko kortsut :D

mandii

Mainostan nyt taas, että kuparikierukka tulee halvimmaksi. Joissain paikossa saatat saada ilmaiseksi, YTHS:ltä sain kolmella kympillä, mikä tekee n. 6 euroa vuodessa. Asetus taas maksoi vain erikoislääkärimaksun eli 4 euroa. Mietipä siis sitä.

Impetuoso

Markkinoilta todellakin löytyy halvempiakin pillereitä. Ennen kuin vaihdoin kierukkaan käytin Diane Nova merkkisiä, hintaa niillä on 19,58€ / 3kk. Vuoden hinnaksi tulee siis 78.32€. Pillereistäkinhän saa kelakorvauksen jos lääkäri vain ymmärtää laittaa ne esim. aknen hoitoon. Oma gyneni teki näin vaikken eläessäni ole huonosta ihosta kärsinyt :)

Kierukan hinnaksi muodostui loppupeleissä vähän päälle 90€ (156€ miinus kelakorvaus) + asetus joka oli muistaakseni jotain 75€ luokkaa. Jos normaaleja vuositarkastuksia ei lasketa mukaan (niissä nyt kävisi muutenkin) niin tällä ehkäsymenetelmällä vuosihinnaksi tulee noin 33€, jos kaikki menee hyvin ja kierukan voi pitää sen luvatun 5 vuoden ajan.

Edit; lisäykseksi että itselläni on hormonikierukka, Mirena.

Nyytikki

Minustakin kannattaa vaihtaa pillerimerkkiä, ellei ole jo aiemmin todennut ettei siitä tule mitään. Joidenkin on "pakko" käyttää vain tiettyä ratkaisua.

Jos näin ei ole, mene lääkärille ja sano suoraan mikä on syynä merkin vaihtoon. Itse tein näin, ja kiltti lääkärisetä laittoi Cypretylit ja vieläpä kelakorvattavuuden sain- näin pillerini maksavat vain alle 5e/3kk. Tätä ennen söin Yasmineita, ja säästöni oli siis huima - muistaakseni yksi paketti maksoi tuolloin 12e. Kyllä tuntuu pussissa.
Tätä ennen harkitsin ehkäisykapselia, mutta laskeskelin Cypretylejen tulevan halvemmaksi korvattavuudella kuin sen. Kyseinen merkki on muutenkin halpa.

Drama Queen

Mun mielestä on aika turhaa käyttää sekä kortsuja ja e-pillereitä. Onhan kumpienkin ehkäisyteho on korkeaa luokkaa. Jos jommasta kummasta luopuisitte säästyisi rahaa.

Kannattaa etsiä kortsuja seksikaupoista, tarjoukset ja "perhepakkaukset" on edullisia. Halvimmat kondomit taisi olla 20 senttiä kappale.

Milppari

Aattelin täs kirjotella tästä aiheesta en löytäny ainakaan samantapasella otsikolla keskustelua tästä aiheesta. Joten minä ja poikaystäväni olemme 18 eli suhteellisen nuoria ja tahdomme ehkäisymme suhteen olla täysin varmoja.

Käytämme kortsuja ja minä syön pillereitä. Pillerini maksavat lähes 70 euroa puoli vuotta eli 140e vuodessa. Kortsuja kuluu vuodessa noin 200 luultavasti, kappale hinnaksi kortsulle lähes aina tulee 0,5e. Eli yhteensä vuoden ehkäisymme maksaa noin 240 euroa! :shock:

Onko vinkkejä miten voisimme säästää? :D

des

Sanotaan, että abortti on kyllä maksullinen, mutta kenellekkään ei Suomessa jätetä aborttia tekettä sen vuoksi ettei siihen tosiaan ole varaa. Eli tuohon saadaan kyllä joltain taholta apua jos rahaa ei ole.

Kepatäti

http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_net... TÄÄLLÄ lukee näin

Mitä raskauden keskeytys maksaa?

Raskauden keskeyttämisen hinta vaihtelee käyntien määrän ja keskeyttämistavan mukaan noin 44 -100 euroa. Rahattomuus ei ole este hoidon saamiselle! On tärkeää kertoa tämäkin asia hoitohenkilökunnalle. Sosiaalityöntekijä voi auttaa raha-asioissa.

väestöliito sivut siis.

tarkemmin:

Lainaus:
Lääkkeellinen raskauden keskeytys maksaa pienimmillään kahden poliklinikkamaksun verran, eli 44 euroa.

Lainaus:
Kaavinnalla tehty raskauden keskeytys maksaa yhden poliklinikkakäynnin (22e) ja yhden päiväkirurgisen maksun (72 e) verran. Jälkitarkastuksessa terveyskeskuksessa on tärkeää käydä raskauden keskeytymisen varmistamiseksi!

Miss Blood

Jotenki sellanen tunne, että se hinta tulee poliklinikkamaksusta ym. mitä siihen nyt tulee. Vähän samalla tyylillä kuin menisi esim. johonkin leikkaukseen, niin niihin tulee ne maksut. Paremmin tietävä tarkentakoon, ei nyt tule mieleen niitä tarkkoja juttuja :?

Taistelukääpiö

en tiedä, käsitin et se teki sen ihan "tavallisessa" sairaalassa. se oli mun kämppis silloin ja soitti et sei pysty maksaan vuokraa koska se oli lähös" huomenna sairaalaan tekemään abortin ja se tulis maksamaan 70e"..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat