kahden vaiheilla (pillerit) - Ehkäisy

ponygirl

(Siirtäkää johonkin sopivaan keskusteluun jos katsotte tarpeelliseksi)

Eli ongelmani on, että aloitin joitakin päiviä sitten ottamaan ehkäisypillereitä. Otin ensimmäisen pillerin kuitenkin vasta kolmantena vuotopäivänä, ja luulin gynekologin sanoneen että silloin pitää vielä viisi päivää käyttää kondomia.
Ja viidentenä päivänä, kun menkat olivat juuri loppuneet tai loppumaisillaan, harrastimme seksiä ilman kondomia. Ja vasta sen jälkeen luin, että pillereitä olisikin pitänyt syödä viikko eikä viittä päivää. Olin siis ilmeisesti kuullut väärin.

Nyt olen kahden vaiheilla, että haenko jälkiehkäisypillerit vaiko en.. Kysyisinkin teiltä, että kuinka paljon luulette noiden kahden päivän vaikuttavan, siis onko aiheellista ottaa katumuspilleri?

Kommentit (7)

Walbu

En ehkä hakis. Tosin jos ihan sataprosenttinen haluaa olla niin varmaan sitte kannattaa, mutta ei se munasolu todennäköisesti ehtiny alkaa kehittyyn eli tuskin tuosta on vaaraa.

Jotkut tuntemani gynekologit aloittaa pillerit aina vasta toisena tai kolmantena vuotopäivänä ku jotkut sanoo että sillon tulee vähemmän tiputteluja ekan liuskan aikana. Mene ja tiedä.

koeputkilapsi

Itse en hakisi, mutta tämä onkin tällaista mututuntumaa, että miten sinä haluat toimia, niin toimi niin.
Raskaustestinhän voit sitten myöhemmin tehdä.

Mimia

Riippuu siitä, miten suuri "katastrofi" raskaaksi tuleminen olisi. Mieti itse mitä yllätysraskaus sinun kohdallasi merkitsee. Jos haluat minimoida raskauden mahdollisuuden, ota jälkiehkäisypilleri.

Itse söhlin kerran pillereiden kanssa ja koska vahinkoraskautta en missään nimessä halunnut, otin tuon jepillerin. Enää en tuota ottaisi, koska elämäntilanne on toinen.
Silloin kuitenkin tuo jepillerin ottaminen oli kaikista paras (ja ainoa) vaihtoehto, se on kuitenkin niin paljon helpompi ottaa kuin mennä aborttiin myöhemmin, jos lasta ei halua.

Kannattaa muistaa se, että epillerit ovat luotettavat vain jos niitä käyttää oikein.

Sitron

^Tuo riippuu kai pillereistä, einakin Harmonettien ehkäisyteho alkaa ensimmäisestä pilleristä. Mutta niissä on sitten vissiin eroja.

Mariel

todennäköisyys tulla raskaaksi menkkojen viimeisinä päivinä on erittäin pieni, jos kierto on säännöllinen. en vaivaisi kehoani jälkiehkäisyllä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat