Kuukautiskierto sekasi? - Ehkäisy

olematon

jos oot vasta alottanut pilsut niin luulenpa että sun elimistö ei ole niihin vielä tottunut... (: enpä usko että raskaana olisit jos oota kikki pillerit muistanu ottaa.

Sivut

Kommentit (141)

Stacie
olematon
jos oot vasta alottanut pilsut niin luulenpa että sun elimistö ei ole niihin vielä tottunut... (: enpä usko että raskaana olisit jos oota kikki pillerit muistanu ottaa.

Joo, niin sen täytyy olla ja tein raskaustestinki, negatiivistä näytti ^^ on vaan niin pelottavaa, kun tätä ennen kuukautiset on ollu päivälleen tarkat ja muutenkin kiltit, ja sit yhtäkkii tämmöstä :P

olematon

sellast se välillä on. Joillain on säännölliset menkat jotka hormonit aluks sotkee, ja jotku taas haluu just epäsäännöllisiin kuukautisiin hormonaalisen ehkäisyn.

Dancing

Mulla on jo 3 edellisen pillerilaatan aikana käynyt niin, että pillereitä oisi jäljellä vielä muutamaksi päiväksi mutta menkat alkaa silti. Ja on todellakin ihan menkat eikä mitään tiputtelua.
Onko kellään mitään havaintoa mistä toi voi johtua? Kun ne kerran tolleen alkaa, niin ehkäseekö ne pillerit edes mitään sitten...
Mulla on kyllä varattu aika lääkärille ens viikolla, että pääsen kysymään, mut ajattelin jos jollain ois tietoa mistä voisi johtua.

eew_1

No niin, kuukautiset alkoivat tänään :D oli vaan reilun viikon myöhässä, mutta tästä saan syyttää itseäni koska hermoilin niiden takia. :/

jenson
valerrrio
hejssan! :)
Mulla on nyt melkeinpä pari viikkoa menkat myöhässä. Raskaustestinkin tein ja näytti negatiivista. Voisko stressillä olla jotain syytä tähän..? :? Mielestäni itselläni ei kauheasti stressiä ole nyt ollut kuitenkaan.. Valkovuotoa on tullut runsaasti, muttei mitenkään kokkareista tai pahanhajuista ole ollut. Niin ja pillereitä en syö, vielä, kun odottelen seuraavia kuukautisia.

Onko mahdollista, että menkat olisivat vaan jääneet tulematta..? Onko tämä kuinka yleistä/harvinaista?

Kiitos jo nyt vastauksista. :) Asia on hieman jäänyt vaivaamaan mieltäni.

Minä ainakin tuossa tilanteessa odottaisin muutaman päivän tai vaikka viikon ja tekisin raskaustestin uudestaan, jos kuukautisia ei olisi kuulunut jo siihen mennessä. Olen kyllä kuullut, että tuollainen voi johtua stressistä tai jotain sinnepäin. Mutta jos et syö pillereitä, niin ovatko kuukautisesi silti olleet tavallisesti säännölliset? Jos niitä ei ala kuulua ja raskaustesti näyttää negatiivista, niin kannattaa sitten kysyä vaikka lääkäriltä.

eeepa

Ei damn, sama homma^^ ! ei se ollukkaa tiputtelua, yöllä ne oli alkanu ja pilsut loppuu vasta ens perjantaina... joo muaki vähä pelottaa että onkohan se ehkäsy teho sitte mitenkään toimiva jos kerta menkkoja ei saa pysymään aisoissa! Kerrothan sitten dancing mitä lääkäri sano, muaki kiinnostaa,pitäs ittekki tässä saaha varattua aika..

valerrrio

hejssan! :)
Mulla on nyt melkeinpä pari viikkoa menkat myöhässä. Raskaustestinkin tein ja näytti negatiivista. Voisko stressillä olla jotain syytä tähän..? :? Mielestäni itselläni ei kauheasti stressiä ole nyt ollut kuitenkaan.. Valkovuotoa on tullut runsaasti, muttei mitenkään kokkareista tai pahanhajuista ole ollut. Niin ja pillereitä en syö, vielä, kun odottelen seuraavia kuukautisia.

Onko mahdollista, että menkat olisivat vaan jääneet tulematta..? Onko tämä kuinka yleistä/harvinaista?

Kiitos jo nyt vastauksista. :) Asia on hieman jäänyt vaivaamaan mieltäni.

eeepa

Joo se näköjään on vaan tiputtelua... ja tulee sitä ruskeaa pahanhajuista vuotoa mitä mulla tulee aina ennen menkkoja, niin sitä lähinnä. Onneks kyse ei oo mistään sitte sen kummallisemmasta :D Pillereitä oon käyttäny varmaan jonku vajaan vuojen jo.

jenson
eeepa
Lähetetty: Lau Tou 12, 2007 12:48 pm Viestin aihe: Kuukautiset ja E-pillerit!

--------------------------------------------------------------------------------

Apua! Mä käytän E pillereitä, syynä se ettei mulle tuu menkkoja muuten, vaikka ne periaatteessa on alkanut (estrogeenin vajaatuotanto). Nyt oon sillä pillereiden syöntiajalla menossa, vasta ensviikolla loppuu tuo paketti, ja menkat alko nytte!? Eii, inhoon tätä ku oon aina nii epänormaali. Muttakun mää oon luullu että se on mahotonta niiden tulla jos e pillereitä syö samaan aikaan, mulle gyne sano että jos en joskus halua että menkat tullee nii voin vaa jatkaa e pillereiden syömistä eikä pitää sitä taukoviikkoa, ni ne ei tuu... Onko kokemuksia?

Jos nyt oikein ymmärsin, niin sulla on pillerilaatta kesken ja sulla alko vuoto? Jos vuoto on niukkaa ja ns. tiputtelevaa, niin kyse on sitten ihan normaalista tiputteluvuodosta, jota saattaa esiintyä pillereiden kanssa "haittavaikutuksena". Jos tiputtelua on usein ja monen laatan kohdalla, niin sitten kannattaa mennä lääkärille ja kysyä toista pillerimerkkiä tai ehkäisymenetelmää.
Ja huomiona vielä se, että jos olet vasta aloittanut pillereiden käytön tai olet käyttänyt niitä vasta vähän aikaa, niin tuollainen on normaalia. Pillereiden sopivuustestiaikahan on se noin 3kk. Kaikki on hyvin kunhan myös se "normaali" tyhjennysvuoto tulee.

valerrrio

No vähän vaihtelevasti ovat olleet. Joskus pari päivää myöhässä..
Mutta en usko, että mitään raskauttakaan olisi, sillä testi näytti negaa ja kondomia ollaan aina huolellisesti käytetty. :)

eeepa

Lähetetty: Lau Tou 12, 2007 12:48 pm Viestin aihe: Kuukautiset ja E-pillerit!

--------------------------------------------------------------------------------

Apua! Mä käytän E pillereitä, syynä se ettei mulle tuu menkkoja muuten, vaikka ne periaatteessa on alkanut (estrogeenin vajaatuotanto). Nyt oon sillä pillereiden syöntiajalla menossa, vasta ensviikolla loppuu tuo paketti, ja menkat alko nytte!? Eii, inhoon tätä ku oon aina nii epänormaali. Muttakun mää oon luullu että se on mahotonta niiden tulla jos e pillereitä syö samaan aikaan, mulle gyne sano että jos en joskus halua että menkat tullee nii voin vaa jatkaa e pillereiden syömistä eikä pitää sitä taukoviikkoa, ni ne ei tuu... Onko kokemuksia?

SunLion

no asutko pääkaupunkiseudulla? täällä on ainaski sellanen Terveysneuvonta numero josta saa ohjeita josset mua halua uskoa ;)

jos veri ei ole kirkasta verta, en usko että on hätää. Sulla on vaan kuukautiskierto sekaisin ja kuukautiset alkoi...sitä sattuu.

¤Paris¤

hmmm...onko veri kuukautisveren kaltaista (hyytymiä, limaa) vai kirkasta verta (kuten esim. haavasta vuotaa, juoksevaa)?

jos vaikuttaa että on kuukautiset tuskin kannattaa hätäillä ellei tule esim tavallisesta poikkeavat, kovat kivut. Välillä voi hieman kierto olla sekaisin...ja toisinaan sitä on tietämättään raskaana ja tapahtuu keskenmeno. Tästä ei kannata huolestua....se on ihan yleistä kuitenkin...[/quote]

-Veri on samanlaista kuin kuukautisveri. Aamulla sitä oli tullut aika paljon mutta nyt kun katoin niin enää on tullut vähän.. Vessassa kun oon käyny niin verta tuli reilusti joka kerralla... :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat