abortti+uudestaan raskaaksi? - Ehkäisy

SunLion
single-playing
hmm.. tuli vaan tässä mieleen että maksaako abortti? ja mitä jos maksaa? ku eihän nää normaalit käynnit perheneuvolassa maksa mitään, vaikka lääkärillä kävis..tai ei ainakaan oo mulle maksanu.
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_net... väestöliiton sivuilta

Kommentit (8)

single-playing

hmm.. tuli vaan tässä mieleen että maksaako abortti? ja mitä jos maksaa? ku eihän nää normaalit käynnit perheneuvolassa maksa mitään, vaikka lääkärillä kävis..tai ei ainakaan oo mulle maksanu.

cosmo85

elikkäs, tuli 16vuotiaana tehtyä abortti. nyt olen melkein 22vuotias ja pelkään kovin etten tule enään raskaaksi?onko pelolla perää?abortti tehtiin nukutuksessa kuorinnalla. sain tulehduksen saman tien(kuume nousi 41astetta,verta tuli älyttömästi...) ja menin parin päivän päästä uudestaan sairaalaan ja he tekivät abortin toistamiseen, lääkärin virhe siis, oli jäänyt jotain sisälle ja se aiheutti tulehduksen.nyt pelkään etten saa enään lapsia? kokemuksia?

Veera

Kannattaa ehdottomasti käydä gynellä asiasta puhumassa. Luulisin kyllä ettei sillä ole vaikutusta. Toisaalta taas eikö tulehduksilla ole jotain osaa lapsettomuuteen, mutta olen käsittänyt että pitkäaikaisilla tulehduksilla. Esim. klamydiahan hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta, mutta sitä taas en tiedä että jos se on kuitenkin sitten hoidettu pois niin onko vaara vieläkin? Mutta sullahan tulehdus on huomattu heti joten en uskoisi huolta olevan.
Itsekkin tehnyt samoin abortin aikoinaan ja nyt yritetään miehen kanssa lasta. Kävin syksyllä ottamassa kaikki papat ym. testit että "tavara" on kunnossa ja voidaan hyvällä omalla tunnolla aloittaa vauvapuuhat.
Vielä ei ole tärpännyt, mutta hyvä antaa odottaa :) .

Kepatäti

Kyllähän tossa abortissa ymmärtääkseni aina on vaara, että se aiheuttaa lapsettomuutta tai vaikeuttaa lapsen saantia? Mutta toisaalta, niin on joka toisessa asiassa.

Että en minä ainakaan kovasti huolisi.

Kovasti onnea yritykselle!

PS. pakko nyt huomauttaa, että se on kaavinta eikä kuorinta

Thelma82

Joku tuossa kirjoitti että abortissa on aina riski että se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Haluaisin korjata että tuo riski on silloin kun abortti tehdään kaavinnalla.
Itselleni tehtiin abortti lääkkeillä, eli synnytys tavallaan käynnistettiin etuajassa. Tästä ei lääkärini mukaan ole mitään haittaa tulevia raskauksia ajatellen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat