yksityisen gynen hinta - Ehkäisy

unhar

haluaisin mennä yksityiselle gynelle ensimmäiseen gynekologiseen tarkastukseen ja keskustella ehkäisyvaihtoehdoista, onko tietoa paljonko yksityisellä suurin piirtein veloitetaan sellaisesta??

terveyskeskuksessa tarkastuksen suorittaisi mieslääkärini eikä ajatus houkuta yhtään :oops: vaikka halvemmaksi tulisikin varmasti!

Kommentit (8)

Santtu

Ainakin Diacorissa jossa käyn itse maksoin viimeksi muutaman euron alle satasen. Tässä tosin oli papa-koe samassa, joka maksanee sellaisen 35€.

Mimia

Kannattaa ainakin kysyä TK:sta, että jos saisi ajan jollekin naislääkärille, vaikka hän ei olisikaan omalääkärisi.

Omalääkärini oli mies, mutta kun pyysin ja selitin että haluan mielummin ensimmäisen tarkastuksen naislääkärille, se järjestyi. Nuo yksityiset lääkäriasemat on aika hintavia, varsinkin jos pienituloinen on.

Maikki85

Yksityisellä minäkin käyn, gyne keskuksessa, asiantuntevaa väkeä ja ystävällisiä. Papakoe ja tarkastus maksoi vissiin vähän alle 90euroa..

Nannerl

Itse olen maksanut Seinäjoen lääkäritalolla samansuuntaisia hintoja, kuin muutkin ihmiset täällä. Valitsin yksityislääkärin juuri sen takia, että palvelu on taatusti ystävällistä, ja lääkäreillä on paremmin aikaa potilaalle kuin julkisella.

Chimerah

Mulla makso yksityisellä 128 euroa, mutta siinä oli papa-koe ja sitte verikokeet mukana. Mutta meinasin kyllä tiputtaa silmät päästäni, ku kuulin hinnan. Oli järkytys.

mandii

Huh, kuinka kallista. Esim. minulla ei ikimaailmassa olisi varaa tuollaiseen käyntiin: Opintotuesta (jolla elän) jää vuokran ja ruokien jälkeen n. 30 euroa käteen. Mutta onneksi on YTHS.

Pumpuli

Kävin vuosia yksityisellä Hemossa ihan sen takia, kun en saanut tk:ssa apua gynevaivoihini. Hemossa minua hoiti aina mieslääkäri. Erittäin ammattitaitoinen! Nyt tk:ssa kun laitatin kierukan, minulla oli naislääkäri, enkä tykännyt ollenkaan. Naislääkärit ovat myös suhtautuneet "epäluuloisemmin" vaivoihini, kuin mieslääkärit. Johtuukohan siitä, että naislääkärit turvautuvat useammin omiin kokemuksiin, kun taas mieslääkäri joutuu useimmiten näissä asioissa turvautua enemmän faktatietoon, ja on siten avoimempi tuntemattomillekin ongelmille. Eli suosittelen yksityistä, mutta suosittelen myöskin mieslääkäriä!

Maruchka

Mä kävin tossa paikallisessa gynellä, oli sellainen ikivanha papparainen, jonka ronkkiminen todella sattui :shock:
Erikoislääkärin palkkiokin oli muistaakseni 51 euroa, eli ei mitään halpaa puuhaa sekään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat