Kuka huolehtii ehkäisystä? - Ehkäisy

Drama Queen

Kyllä se tuntuu olevan naisen homma huolehtia ehkäisystä. Naisillehan suurin osa on suunniteltu kuten e-pillerit, kierukat jne. En tarkoita että näin se kuuluisi olla vaan niin se tuntuu vain olevan.

Eli minä olen aina huolehtinut ehkäisystä. Kolme vuotta söin e-pillereitä ja maksoin ne itse. Lopetin mielialojen vaihteluiden takia. Nykyisin käytetään kondomeja. Minä ne maksan vaikka tienaan huomattavasti vähemmän kuin mies. Kuparikierukan ottamista olen harkinnut jo pidemmän aikaa ja varmasti joudun sen itse maksamaan. Ei ole koskaan käynyt mielessä vaatia miestä maksamaan osaansa. Kai olen aina kuvitellut että se on minun osani huolehtia ettei jälkikasvua tulisi.

Sivut

Kommentit (59)

marimma

Kyllä meillä on alusta asti ollu sopimus että maksetaan ehkäsyrenkaat puoliksi. Varsinkin kun mä en oo noita mihinkään muuhun halunnut kun siihen ehkäisyyn ja kaikki menkkojen säännöllisyys ja muut tuottaa vaan mulle ihan hirveetä haittaa kun on niin epänormaali olo.

Mutta nyt sitten isännän inttiaikana (kun ei sillä hirveesti ylimäärästä ole) niin oon itse maksanut koko ajan, hankin nämä siis vasta isännän intin alussa). Mutta intin jälkeen meillä on yhteinen talous joten väkisinkin joutuu maksamaan noita menoja :)

Mimia

Kuka teidän suhteessa hoitaa kokonaan tai suurimmaksi osaksi ehkäisyasiat?

Ostatteko yhtä usein pillerit/kondomit ym. vai jääkö tämä vain toisen hommaksi? Ja jos yhteinen talous ja rahat kun on, niin maksamisen voi jättää tässä huomioimatta.

Olen huomannut että sen ajan mitä ollaan seurusteltu (yli 3v), minä olen ollut se joka ehkäisystä huolehtii. Tuo nyt oli ihan luonnollistakin kun käytin rengasta, että minä sen hankin ja siitä huolehdin muutenkin.

Viimeisen vuoden verran ollaan kumeilla ja puikoilla menty. Minä olen joka kerta hankkinut uudet, kun varastot alkaa tyhjetä.

No, asiahan on niin, että minulla on kova vauvakuume, ollut jo pitkään. Tuon vuoksi on jotenkin outoa että MINÄ olen se, joka eniten ehkäisyasioita pohtii. Reilu kuukausi sitten sanoin kullalle, että kun nuo varastot tyhjenee, niin minä en enää käy ostamassa uusia. Että jos hänestä ei ole vielä hyvä aika lapselle, niin hän saa huolehtia ehkäisyasiat siihen asti kun hänestä siltä tuntuu.

Onko reilu peli? Ehkäisyhän on ihan molempien juttu, että eikös se vaan ole reilua että välillä on miehen vuoro?

Muutenkin minusta tuntuu että minä olen se, joka muutenkin huolehtii ehkäisyn kuntoon joka kerta. :roll: Ehkä jossakin syvällä miehen ajatuksissa onkin vauvakuumeenpoikanen, joka ei vielä uskalla tulla päivänvaloon... O:)

Tölkki

Mies on tähän asti hoitanu et ostanu kortsuja. Nyt sain kyllä aikaseks hankkia pillerit ja on se mies tarjoutunu niistä puolet maksamaan mut katellaan nyt sit :D

Pennsylvania

Se maksaa, jolla on rahaa, ja jos kummallakin on huonosti rahaa, maksetaan puokkiin, niin kuin kaikkien elintarvikkeitten ym. kohdalla meillä.

Mies myös muistaa pillerit melkein minua paremmin. Kyllä se lähes joka päivä kysyy, että olenko ottanut pillerin, jos ei ole nähnyt mun ottavan.

Aiempana joku sanoi, ettei ole tullut mieleenkään vaatia miestä maksamaan osaansa, ja ettei 10e kuussa ole oikeen mitään. Mä en kyllä pysty olemaan samaa mieltä noista, itse ainakin loukkaantuisin, jos mies jättäisi koko ehkäisyasian minulle, sekä maksamisen että muistamisenkin osalta. Erityisesti, jos hän ihan kieltäytyisi maksamasta. Ilman opintolainaa ja palkkatuloa elävälle jää melkolailla vähän opintotuesta käteen, ja silloin 10e on paljon. Jos joskus tienaisin niin paljon, että 10e/kk ei tuntuisi paljolta, makselisin toki pillerini itse ihan kitisemättä. Mutta niin kauan, kun ollaan molemmat rahattomia, minusta on tärkeää, että puolitetaan menoja ja tuetaan toisiamme rahallisestikin.

Amorous

Äiti. :lol:

Pillereitä siis syön, mutta äiti käy apteekista aina hakemassa mulle. Kun nuo vanhemmat saavat kaikki resepti lääkkeet ilmasiks.

GuuGuu

Mies on yleensä se, joka pitää huolen, että on aina kondomeja mukana. Kyllä minun täytyy kuitenkin tarkistaa ennen kuin meno menee liian kiihkeäksi :) Ja monesti minullakin on sitten varalla, jos poitsu on jostain syystä unohtanut. Inhottavaa olisi vain lopettaa, kun tajuaa, ettei kummallakaan ole mukana. Pillereiden hankkimista olen suunnitellut. Voisin kuvitella, että ne olisivat oikeastaan kokonaan minun vastuullani.

jenson

Maksetaan puoliksi mun pillerit ja mies on sitten yleensä se joka maksaa mahdolliset kondomit silloin kun niitä satutaan käyttämään (tuplaehkäisy tai pelkillä pillereillä mennään).

k87

molemmat yhdessä.

tottakai sit kun tulee toinen menetelmä käyttöön niin mähän sitä varsinaisesti sit käytän, mutta puoliks kyllä maksetaan :)

Yummy

Meillä on nyt silleen, että mies ostaa kortsut, kun se on ainut ehkäsymenetelmä. Syy siihen on, että kun saan aikaseks, hankin ehkäsykapselin (tai jonkun muun, jos parempi vaihtoehto löytyy) ja sen maksaa sitten mami. Eli mies maksaa nyt kortsut, ja minä (eli mun äiti, ei mulla omia tuloja olekaan...) sitten myöhemmin muun ehkäsyn.

omaruru

Minä ostan pillerit ja yleensäkin huolehdin niiden ottamisesta, mutta mies kyllä laittaa aina puolet laskusta minun tilille. Tasan siis menee.

gollum

Pillerit, eli mä hoidan, koska ite joudun tottakai apteekissa ravaamaan kun on reseptilääke ja ite myös pidän huolen että niitä syön aina ajallaan. Yhteinen talous meillä on eli rahat tulee siltä kenellä sitä sillä hetkellä on. Kirukkaan vaihtuu pian, ja sitten ei toivottavasti tarvi sitä munkaan miettiä, mitä nyt välillä lääkärissä ravata. :D

Puutarhis

Mies on tainnut useamman kortsupakettia ostaa. Ehkäisyrengaskokeilukin meni hänen piikkiinsä. Taitaa olla mun vuoro tuoda kaupasta seuraava paketti kumeja :D...

Ensimmäisen poikaystävän kanssa maksoimme pillerit puoliksi ja muiden aikana, ekan ja nykyisen, välissä maksaja olin minä... Vastasin kuitenkin nykyisen tilanteen mukaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat