Ehkäisyvaahto(?) - Ehkäisy

marimma

Eikös tätä vaahtoa muutenkin suositella oikeastaan vaan käytettäväksi pessaarin kanssa tukemaan siis sen ehkäisypuutteita?

Itse en kyllä pelkkää vaahtoa käyttäisi jos todellakin haluaisin olla tulematta raskaaksi.

Kommentit (6)

tiikeli

Joo, ehkäisyvaahto ei ole ollenkaan luotettava vaihtoehto. Sitä ne suosittelee kuulemma sellaisille joille ei kuitenkaan olis niin paha juttu pamahtaa paksuksi... :-s

Mulle ei ainakaan auta menkkoihin mikään muu kuin pillerit. :cry: Ootko kokeillut eri merkkejä tai minipillereitä?

Nannerl

En ole kokeillut ehkäisyvaahtoa, ja kuten aiemmin jo sanottiikin, se ei ole mikään erityisen varma ehkäisykeino.
Sitten kivuista...
Oletan, että kärsit nimenomaan primaarisesta dysmenorreasta (eli suomeksi sanottuna kuukautiskivuista, jotka eivät johdu mistään erityisestä sairaudesta tms.). Duodecimin naistentautien ja synnytysten oppikirjan mukaan yhdistelmäehkäisytablettien lisäksi kuukautiskipuja hoidetaan prostaglandiinisynteesiä estävillä kipulääkkeillä, kuten buranalla, ketorinilla sekä vahvemmilla reseptillä olevilla kipulääkkeillä. Mitään vakavia sivuvaikutuksia ei kyseisillä kipulääkkeillä ole todettu olevan pitkäaikaisessakaan käytössä.
Tulipas tästäkin virallisen kuuloinen vastaus. Tätä se lääkis teettää...

mimppu

Oon joskus koittanu ku oli taukoo pillereist ja oli pakko käyttää poikaystävän kans kortsuu eikä se ollu must yksin tarpeeks luotettava. Ekal kerral ku käytin sitä, en ollu viel maininnu poikaystäväl siit ja sit se sotkiki ihan hulluna, tuli oikein kunnol sitä vaahtoo, onneks oltiin kylppäris. Poikaystävä oli hiukan ihmeissään et mitä helv.. Mut joo, en tykänny, oli tosi rasittava ku piti suunnitella aina etukäteen ja sit se sotki kauheest.

kersa

En itseasiassa ole kokeillut, mutta kaiken sen mitä noista vaahdoista ja voiteista tiedän, voi tiivistää siihen etteivät ole yksinään käytettyinä ollenkaan luotettava ehkäisykeino. Monet käyttää kaksoisehkäisyä, esim. juuri ehkäisyvaahtoa ja kumia yhtäaikaa.

Caryta

Moikka. Onko kukaan kokeillut ehkäisyvaahtoa tai -voidetta?? Haluaisin lopettaa pillerit haluttomuuteni vuoksi! Ja raskaaksihan en sentään vielä halua. Tosin minulla on aivan kamalat tuskat menkkojen kanssa jos en syö pillereitä :evil: onko tietoa voiko kuukautisvaivoja helpottaa muilla kuin pillereillä??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat