Stressin vaikutus menkkohin? - Ehkäisy

boogi

Olen pikkaisen hädissäni. Itselläni kuukaudessa tulleet jo "kolmet" menkat.. Alku kuusta kirjoituksia ja muuta mukavaa, tästä syystä menkatkin alkoi.. Ei kylläkään tavalliset olleet, enemmän sellaista tihuttelua.. Sitten parin viikon päästä tuli ihan normaalit menkat. Ei kylläkään olleet niin kivuliaat ku yleensä. Noh, menipä sitten viikko kun menkat oli loppunut niin jopas alkoivat uudestaan??!!! Olen hiukan ihmeissäni, ennen ei ole näin käynyt. Nyt on kylläkin aika paljon ressiä ja kaikennäköistä painetta elämässä =/ =( Mitä mieltä ootte, johtuu tuosta ressistä tälläinen tihuttelu??!! :?: :!: :shock: :( :? :oops:

Kommentit (7)

Niia

Onko teillä ollut näkyvää merkitystä menkkoihin ku olette kärsineet stressistä? Itsellä ilmeisesti stressi aina vähentää vuotoa ja vuotopäiviä ja siitä syystä stressi ollut aina vaan suurempaa, sillä pelko raskaaksi tulemisesta on suuri... Vähäinen vuoto ja myöhässä alkavat menkat saavat vainoharhaiseksi asian suhteen. Kertokaa omia kokemuksianne. Viime kuukautiset olivat todella niukat josta sain aikaan lisää stressiä ja pelkoa seuraavaa vuotoa kohtaan... oon negatiivisessa kierteessä asian suhteen... Syön kyllä pillereitä, mutta oon syöny niitä jo 8kk ja en usko niiden enää vähentävän vuotoa, stressi kai tekee?

malina

Huh mikä helpotus. Minä kierin tällä hetkellä juuri aivan järkyttävässä stressissä.. Kiitos, että aloitit tälläisen ketjun juuri nyt :D.

Ja kyllä, on näköjään tämä vaikuttanut kuukautisiin. On jo kaksi päivää myöhässä, alkamassa vissiinkin, mutta tosi niukkaa vuotoa on tullut jo kaksi päivää. Yleensä tätä niukkaa kestää pari tuntia ja sitten vuoto runsastuu. En pelkää raskautta vaikka lukio on vielä kesken, mutta mahdollisia muita syitä kylläkin. Lapsi olisi minulle ja poikaystävälleni ilo (vanhemmista en tiedä :lol: ), mutta olisihan se parempi jos tulisin raskaaksi vasta myöhemmin.. :roll: .

Eiköhän tämä tästä, kun saisi stressin helpottumaan jotenkin.

Miltzu

Mulla stressin vaikutus todella suuri menkkojen suhteen. Mitä stressaantuneempi olen, sitä suuremmalla todennäköisyydellä myöhästyvät muutaman päivän.

JustMe83

Kyllä stressi vaikuttaa. Jos on kauhee stressi päällä, kuukautiset jää myöhempään. Ikinä ei oo käyny niinpäin, että stressi ois "laukaissut" kuukautiset.

malina

Huoh. Menkat alkoi. Kaksi päivää myöhässä. Koeviikko varmasti suurinpana stressin aiheuttajana. Ja kun mulla oli viimeksi menkat ajoissa niin kaipa keho ottaa takaisin tai jotain semmoista. Ei tiedä.

Yhdelle tutulle väitti gyne, että stressi ei voi vaikuttaa kuukautisiin. Naurettiin sille yhdessä kavereiden kanssa. Se olikin mies se lääkäri (yhtään mieslääkäreitä väheksymättä, en vain usko, että voivat olla hyviä naistenlääkäreinä).

olematon

mulla ainakin silloin kun ei ollut hormonaalista ehkäisyä, stressi vaikutti menkkoihin. Saattoivat tulla reilun viikon myöhässä stressin takia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat