Mielialanvaihtelut! - Ehkäisy

kersa

Minejähän sinä syöt, ellen väärin muista..?

Joko ne vähenevät ajan kanssa, loppuvat kokonaan tai jatkuvat entisellään. Paha sanoa mitään tiettyä aikaa, minkä sisällä mitäkin tapahtuu. Onnea kovasti, toivottavasti ei käy yhtä kurjasti kun itselleni.. :)

(Itse söin Cerazetteja 2 liuskaa ja oli pakko jättää kesken juuri mielialanvaihteluiden ja tiputtelun takia, ei vain tullut mistään mitään. Olin niin kamala, että meinattiin useaan otteeseen jo erotakin tuon poikaystävän kanssa, tilanne oli silloin aivan toinen.)

Sivut

Kommentit (27)

tiikeli

Kyllä huomaa että oon alkanut käyttää pillereitä kun hermo on kireällä koko ajan. Osaako kukaan sanoa mikä siihen auttaisi, vai auttaako mikään? :?

tiikeli

Mä en sanois kuitenkaan ihan noinkaan.. Nimittäin normaalisti oon ollut kyllä aika "rauhallinen" mutta nyt tulee sellaisia ihme epävarmuuskohtauksia ja otan itteeni kaikesta mitä toinen sanoo. :lol: Vähän niinkuin joskus nuorempana.

Mutta siinä oot oikeassa että kyllä niitä tappeluita muutenkin tulee, siis sellaisia pieniä ainakin. Mutta normaalisti ne sentään pystytään pitään pieninä väittelyinä ilman että mä saan jonkun raivarikohtauksen ja vedän siihen mukaan kaikki muutkin asiat mitkä muka on väärin... :roll:

kersa

Hmm... en uskaltaisi kyllä ihan täysin mennä pillereitä syyttämään. Itsekin luulen, että liikaa vain tulkitsin kaiken pillereiden syyksi, vaikka tottakai ne siellä taustalla vaikuttivat. Itsestähän se kaikki kuitenkin lähtee, pillerit vain se toissijainen vaikuttaja. :roll: Nytkin minulla hieman näiden peruspillerien kanssa ollut tuota "räjähtelyherkkyyttä" ja alakuloisuutta, mutta siinä vain pään kylmänäpitokyvyt täysille ja harjoittamaan mielenhallintaa :wink: Toiminut jopa yllättävän hyvin, nimimerkillä jo normaalisti erittäin impulsiivinen ihminen.

tiikeli
kersa
Minejähän sinä syöt, ellen väärin muista..?
(Itse söin Cerazetteja 2 liuskaa ja oli pakko jättää kesken juuri mielialanvaihteluiden ja tiputtelun takia, ei vain tullut mistään mitään. Olin niin kamala, että meinattiin useaan otteeseen jo erotakin tuon poikaystävän kanssa, tilanne oli silloin aivan toinen.)

Joo, se tässä onkin että tulee tapeltua ihan v*tusti pelkästään siks että pää on pehmeä noiden pillereiden takia... Miten voi kaikesta saada jonkun raivarin? :P Eikä mies voi koko ajan kuitenkaan muistaa että ne on vaan noi pillerit mitkä aiheuttaa tappelun eikä minä... 8-[

siiseli

hmm. mukavaa, että toiset voi syyttää mielialan vaihteluista pillereitä :) itse söin pillereitä aikanaa, ja mielestäni olin ehkä tasaisempikin kuin nykyään. olen jo ollut pitemmän aikaa n1,5vuotta syömättä pillereitä, ja välillä kyllä tuntuu, että hermot ei kestä millään. onneksi mies jaksaa ja rakastaa vaan entistä enemmän, mutta on tämä itsellekin rankkaa, kun olen nytkin itkenyt sekä la, että pe illan putkaa niin, että silmiä sattuu vieläkin.

Musta tuntuu, että naisessa hyrrää ylipäätään niin paljon hormooneita jatkuvasti, ettei mikään ihme, että välillä heikottaa ja hermot on kireällä. aina sellaiset hormoni tasapainon muutostilat on rankkoja, kuten kuukautiset raskaus, imetys ja juuri pillereiden aloittaminen tai lopettaminen. luulen, että sullakin se helpottaa muutaman kuukauden tai puolen vuoden sisällä. jokaisen fysiikka tietenkin on erilainen, että mitään varmaa ei voi kyllä sanoa.

siiseli

korjaus edelliseen kirjoitusvirheeseen. en siis ole itkenuy putkaa :) vaan putkeen keksi vuorokautta... ja silmissä harittaa vieläkin, mistä lienee kirjoitusvirheiden paljouskin johtuu. :)

Jzzu

Cerazette-pillereillä on myös oma keskustelunsa täällä:http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=860 Cerazette minipillerit

Mie ainakin omalla kohdallani yhdistän ehdottomasti Cerazetten käytön aikaiset mielialanvaihtelut täysin ko. pillereihin.
Kyllähän hormonit vaikuttaa mielialaan ihan luonnostaankin mutta siinä millaiseksi noitten pillereiden käyttö minut muutti ei ole mitään luonnollista.
Tilanne palautui normaaliksi kun lopetin pillerit.

Kyllä luulisi ihmisen itse itsensä tuntevan sen verran hyvin että huomaa että minkälaiset mielialan heilahtelut eivät ole itselle normaaleja, pillerimerkkejä kun on useita ja varaa valita näin ollen on ei kannata turhaan kiduttaa itseään tai kumppaniaan pillereille jotka ei sovi.

Deni

voiko olla kun viikko sitten otin sen jälkiehkäisy-pillerin ja nyt on yhtäkkiä tullut kauheat mielialan vaihtelut, että ne johtuisivat tuosta pilleristä? :shock: oon jo 3 iltana peräkkäin purskahtanut itkuun ilmna mitään syytä, tulee vaan kamalan paha olo. heti jos poikkis kääntää mulle selän nii tulee itku :? :D

tiikeli

Kai se jälkiehkäisykin voi sekoittaa mielialaa.

Musta tuntuu että nyt alkaa ehkä kuitenkin olo tasoittumaan noitten e-pillereiden kanssa. Ehkä se oli vaan joku aloitusjuttu että tuli sellainen olo. Tai sitten renkaan lopettamisesta. Tai muuten vaan... Renkaan aikana olin kyllä ihan rento koko ajan, että ehkäpä tää tästä. :)

Paris

Mä söin eka kolme liuskaa merciloneja ja ne ei oikeestaan vaikuttanu mielialoihin mut tuli sit muita sivuoireita, joten vaihoin merkkiä. Nyt syön melianeja ja ihan hirveesti mielialanmuutoksia!! Vaikuttaa tosi paljo mun elämään ku kouluun en jaksa panostaa, jos teen läksyjä eikä heti onnistu niin luovutan! Ja oikeesti mä en luovuta koskaan vaan mun on aina tehtävä parhaani ja halu olla paras :D :oops: Koulun lisäks myös yli vuoden kestäny suhde meinas tässä loppua vaikka kaikki on ihan loistavasti ja ollaan ihan rakastuneita ja kaikki on niinku hyvin mut sit saan vaan yhtäkkiä jotain mielihaluja että tekis mieli viettää sinkku elämää jne! :shock:
Mut onneks saatiin puhuttua enkä mä todellakaan halua erota. Musta on tullu tosi herkkä. Itken helposti ja suutun pikku asioistaki. En todellakaan halua olla tämmönen ku poikaystävähän tästä eniten kärsii. Aijonki nyt kokeilla ehkäsyrengasta. Harmi vaan että näitä pillereitä on vielä yli kaks liuskaa jäljellä. (3kk oon syöny)

Muuten tiikeli miks sä lopetit renkaan käytön? Tuliko siitä jotain oireita sulle?

Deni
Deni
voiko olla kun viikko sitten otin sen jälkiehkäisy-pillerin ja nyt on yhtäkkiä tullut kauheat mielialan vaihtelut, että ne johtuisivat tuosta pilleristä? :shock: oon jo 3 iltana peräkkäin purskahtanut itkuun ilmna mitään syytä, tulee vaan kamalan paha olo. heti jos poikkis kääntää mulle selän nii tulee itku :? :D

mulla tuli kauheat mielialavaihtelut jälkiehkäisyn takia. heti olin itkemässä kun joku asia ei ollut niinku olisin halunnu tai jos jääkaapista ei löytynyt juuri sitä mehua mitä olisin halunnut. kaikkein "pahin" on että purskahdin itkuun kun kulta vei mun unisukat pesukoppaan vaikka ne oli juuri sieltä tullu :? :)

*p*rkleen yhdyssanat :evil: *

mandii

Miksi käytät hormoneja kun on muitakin vaihtoehto. Suosittelen kuparikierukkaa. Itse kadun, että menin koskaan kokeilemaan hormoneja (rengasta) enkä ymmärtänyt heti kondomien jälkeen siirtyä kuparikierukkaan.

miizu

miulla ei pahemmin mieliala vaihtele nuihen pillereiden takia, ehkä kierron lopussa just sopivasti itkettää kaikki asiat. Ainoo aisa, jonka oon huomannu vaikuttavan mielialaan ja aika pahasti on nälkä. Hiukan OT tosin mutta jos en ole saanut ruokaa ja asiat eivät onnistu niin hyvin niin miusta tulee ihan älyttömän äkänen akka. heti ku saan ruokaa nii kehrään ku kissanpentu ja kaikki on taas hyvin :)

Essie

Vaikuttaakohan nuori ikä erityisesti näihin mielialojen vaihteluun. esimerkiksi jos 16 vuotiaana alottaa, niin eikö se ole todennäköisempää että mielialavaihtelut tulee suurempina kuin muutenki hormoonit niin hyrrää. mitäs luulette?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat