E-pillerit ja verisuonet?? - Ehkäisy

miss.

Mulla näkyy rinnan alueella ja reisissä tosi selkeesti verisuonet ihosta läpi. Niin ei oo ollu aina mutta monen monta vuotta jo. Oon alottanu e-pillerit niin nuorena, etten muista, että tuliko nuo suonet näkyviin niiden aloituksen aikaan vai vasta myöhemmin. Mut siis tosiaan, oon itekin miettiny, että voiskohan e-pillereillä olla jotain tekemistä niiden kanssa.

Kommentit (5)

Sharon

Mä en uskois, että pillerit voisivat aiheuttaa parissa päivässä tuollaista, mikäli kyseessä ei ole joku äärimmäinen allergisen tyyppinen reaktio?

Lainaus:
Jostain vanhalta keskustelupalstalta löysin kirjoituksen googlettamalla, että jonkun tyypin mukaan e-pillerit aiheuttavat suonokohjuja ja verenkierron hidastumista. Että siitä voisi sitten johtua noiden suonten esiin pilkahtaminen.

Kaikissa pillereiden potilasohjeissa tosiaan lukee, että pillerit lisäävät riskiä tromboosiin, keuhkoemboliaan yms. Mulla itsellä on ehdoton hormonikielto, sillä suvussa on esiintynyt jo monen sukupolven ajan nuorena ilmaantuvaa tromboosia. Kyse siis on näistä verisuonitukkeumista, jotka aiheuttavat suonikohjuja ja pahimmassa tapauksessa säärihaavan yms. Käytin pillereitä jonkin aikaa, mutta tajusin lopettaa kun isälläni tuollainen tukos tuli ihon läpi. Tietenkään hän ei siis käytä mitään hormonivalmisteita, mutta mielummin kokisin itsekin saman nelikymppisenä, kuin kaksikymppisenä.

Mielestäni sun kannattaisi nyt selvittää, onko lähisuvussasi kyseisiä verisuonisairauksia. Kumma, jos ei pillerit määrännyt lääkäri asiasta kysynyt. (Tosin ei kysynyt multakaan)

Japy

En ainakaan ole ennen tälläistä huomannut itsessäni. Kaikki elintavat ovat muuten pysyneet ennallaan, siis lukuunottamatta tuota pillereiden aloittamista. Jostain vanhalta keskustelupalstalta löysin kirjoituksen googlettamalla, että jonkun tyypin mukaan e-pillerit aiheuttavat suonokohjuja ja verenkierron hidastumista. Että siitä voisi sitten johtua noiden suonten esiin pilkahtaminen.

Pitää vissiin kysyä terveydenhoitajalta asiaa jos alkaa enemmän vaivaamaan.

Nannerl

Kuulostaapa oudolta :shock:

Voisiko kyseessä olla joku ihan täysin pillereistä johtumaton juttu? Lämpötila, liikunnan harrastaminen?

Japy

Aloitin pari päivää sitten e-pillerien käytön. Tänään huomasin, että kaikkialla vartalossani verisuonet ovat alkaneet näkyä ihon alta. Ennen niitä ei juuri näkynyt kuin aivan tavallisimmissa paikoissa.

Mietin, että aiheuttavatko pillerit tämän? Ja onko se jotenkin vaarallista? Onko kukaan toinen huomannu samanlaista?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat