Pillereiden ehkäisyvarmuus arveluttaa.. - Ehkäisy

müshi

Siis luulin tietäväni, että taukoviikolla pillereiden teho ei toimi. Minulle se tuntui olevan itsestäänselvyys. En edes ajatellut, että asia voisi olla toisinkin, joten en siis kyseenalaistanut sitä. No mutta nyt sitten oikeasti tiedän oikein enkä vain luule tietäväni oikein.
Kiitos.

Sivut

Kommentit (53)

Sharon

Kyllä toimiii siinä määrin kun pillerit ehkäisevät muulloinkin. Onhan tuo menkkojen aikana raskaaksi tuleminen säännöllisen kierronkin kanssa pelaavilla lähes mahdotonta. Normaalisti nainen ei ovuloi tuona ajankohtana ja pillereiden olisi vielä tarkoitus estää ovulaatio.

Jaksan kerta toisensa jälkeen ihmetellä, miten naiset vetävät pillereitä nassuunsa joiden toimintatapaa tai vaikutuksia he eivät edes tiedä. :shock:

müshi

Siis toimiiko pillereiden ehkäisyteho silloinkin kun on taukoviikko? Olen aina jotenkin automaattisesti ajatellut, että silloin kun on taukoviikko niin täytyy käyttää jotakin muuta ehkäisymenetelmää ettei tule raskaaksi...
Olen syönyt nyt puoli vuotta pillereitä enkä ole koskaan edes ajatellut, että ehkäisy toimisi silloinkin kun en syö pillereitä. Ompas outoa..
Valaiskaa minua.

marimma
Tru_Angel
eli siis sänkypuuhia niin kauan ennen kuin alkaa menkat...? :D :oops:

No kyllä! :D ja ei ne menkatkaan oo ihan aina meitä estelly, mutta siitä on ihan omassa ketjussaankin enemmän juttua :D

KataTheBlondi
marimma
Tru_Angel
ajattelin nyt vaa kysyä ku aihe on (anakin lähellä) tätä mun kysymystä.... eli oletteko harrastaneet sänkypuuhia silloin kun olette ottaneet samana päivänä viimeisen pillerin? :roll:
Onko tehoa paljonkin jäljellä?

Siis jos nyt ymmärsin oiken tämän niin juu kyllä olen. Samoin kun jokaisena päivänä ennen kun ne menkat alkaa niin on myös puuhasteltu.

samma här! eikä vielä ole pullat uunissa... :D tosin kerta se ois ekakin...

tiikeli
Tru_Angel
ajattelin nyt vaa kysyä ku aihe on (anakin lähellä) tätä mun kysymystä.... eli oletteko harrastaneet sänkypuuhia silloin kun olette ottaneet samana päivänä viimeisen pillerin? :roll:

Häh, mä en nyt tajuu. Ehkä mä oon vaan liian väsyny enkä lukenu kaikkia viestejä, mut väittääks joku ettei taukoviikolla ja sen jälkeen muka olis ehkäisytehoa tarpeeks?

Tosin mua toi ei koske, mä kun aloitin juuri toiset minipillerit, sellaiset jotka ehkäisee raskautta pelkästään sitkistämällä limakalvoja ja estämällä siittiöiden kulkua. :shock:

marimma
Tru_Angel

Siis jos nyt ymmärsin oiken tämän niin juu kyllä olen. Samoin kun jokaisena päivänä ennen kun ne menkat alkaa niin on myös puuhasteltu.

Tru_Angel

Vanamo

Kaikki täällä olevat ihmiset tuntuvat uskovan E-pillerin voimaan. Minulle 89% varmuus ei oikein tahdo riittää vaan harrastamme poikaystäväni kanssa seksiä pillereistä huolimatta kondomin kanssa. Tämä on tietysti melko kallista hupia ja ukko on tottunut harrastamaan seksiä huolehtimatta ehkäisystä ollenkaan. Vissiin tästä johtuukin se, että häntä ei enää oikein sänkyhommat kiinnosta. Pitäisikö vain luottaa niihin pillereihin?[color=darkred][/color]
[size=9]
[color=red]muokkasin viestin aiheen vähän kuvaavammaksi. ;)
-PinkPanther[/color][/size]

PinkPanther

Mie kyllä luotan pillereihin, ja kyllä niihin uskaltaakin luottaa, otat vaikka tasan tarkalleen aina samalla kellonlyömällä pillerin, niin se ehkä vahvistaa uskoa pillerien ehkäisytehoon. Kyselepäs vaikka ehkäisyneuvolasta, kuinka monta 'raskaaksi e-pilleriestä huolimatta' -tapausta heillä on tiedossa vuoden ajalta.. veikkaisin että ei kovin montaa. :wink:

Mimia

"Nyrkkisääntönä voi pitää, että ehkäisyn tulee olla sitä varmempi, mitä suurempi katastrofi raskaaksi tuleminen nykyisessä elämäntilanteessa naiselle on."

Tohtori.fi sivuilla on aika hyvin sanottu tuo juttu. Jos raskaus on sinulle katastrofi, kannattaa joko pidättäytyä kokonaan tai käyttää tuplaehkäisyä, joka ei ole lainkaan paha juttu varsinkin jos kovin nuori on.

Aamulehti.fi:n mukaan tavanomaisessa pillereiden käytössä tulee 100 naisesta 2-3 raskaaksi. Tavallaan tuo on pieni määrä, mutta pillereiden käyttäjiä on kuitenkin niin paljon, että ihan hyvä määrä tuosta kertyy kuitenkin.

Vähän OT, mutta kerran lototessa mietin itsekseni, miksi edes viitsin lotota. Todennäköisyys voittaa päävoitto on niin monta kertaa epätodennäköisempää kuin tulla raskaaksi pillereistä huolimatta (0,0000065% mahdollisuus voittaa päävoitto, 2-3% todennäköisyys raskautua). :roll: Jäi se lottoaminen sitten siihen. :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat