Pillerin unohtumisesta!!!! apua! - Ehkäisy

marimma
babee
mä taas olen oikeen kunnon unohtelija.
tästä liuskasta unohdin ottaa 6 pilleriä. vähintään unohdan ainakin sen yhden pillerin. ajattelin lopettaa kokonaan syömisen kun ei tästä tuu mitään. Siirryn ennemmin sit vaikka kortsuun.

kokeile ehkäsyrengasta :) Sitä ei tarvii muistaa kun 2 kertaa kuukaudessa :)

Sivut

Kommentit (217)

Niia

Mitenkä on asian laita kun pilleri oli n. 8 tuntia myöhässä... eli se alle 12 tuntia.. Täytyykö minun nyt käyttää kortsua seuraavan 7 päivän ajan ja onko vaara tulla raskaaksi? Olin yhdynnässä eilen illalla, niin että mieskin tuli sisään... voi että kun piti mennä unohtamaan... Nyt hirmu harmistus... :(

Niin ja tämä tapahtui ensimmäisellä viikolla!!!

babee

tästä liuskasta unohdin ottaa 6 pilleriä. vähintään unohdan ainakin sen yhden pillerin. ajattelin lopettaa kokonaan syömisen kun ei tästä tuu mitään. Siirryn ennemmin sit vaikka kortsuun.

kurkku

niiin vai olisiko fiksuinta odottaa muutaman viikon päähän niihin menkkoihin? Mutta jos nyt olsinkin raskaana, niin mitä mun sitten kannattais tehdä, tai niinku että mihin soittaisin ensimmäiseksi kun haluaisin tehdä abortin? entäs paljon abortti maksaa?

SunLion
kurkku
niiin vai olisiko fiksuinta odottaa muutaman viikon päähän niihin menkkoihin? Mutta jos nyt olsinkin raskaana, niin mitä mun sitten kannattais tehdä, tai niinku että mihin soittaisin ensimmäiseksi kun haluaisin tehdä abortin? entäs paljon abortti maksaa?
[size=9][color=red]Tuossa viestissäsi lukee oikeassa ylälaidassa muokkaa. Pääset jatkamaan kirjoitustasi halutessasi...toisinsanoen sen sijaan että kirjoitat vaan uuden viestin jos kukaan ei ole kerinnyt vastata, muokkaat edellistä viestiä ja lisäät siihen sanottavasi jos keksit jotain uutta. Näin meidän on helpompi lukea ja foorumi pysyy siistimpänä ;)[/color][/size]

Odota muutama viikko koska ei testi näytä vielä oikeaa tulosta. Se pitäisi tehä käsittääkseni aikaisintaan sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa (jos ne on säännölliset). Testejä saa mm. R-kioskeilta, ruokakaupoista ja apteekeista.

Jos menkat on myöhässä/ei ala ja teet testin josta selviää että oot raskaana niin ota yhteyttä paikkakuntasi terveyskeskuksen ehkäisy-tai perhesuunnitteluneuvolaan. Siellä ne antavat lisäohjeita ja auttavat sinua.

otit kuitenkin pillerin, vaikkakin myöhässä, joten älä stressaa nyt vielä..se voi viivyttää menkkoja.

SunLion

Ensimmäinen listan pilleri on erityisen tärkeä ottaa täsmällisesti. Ehkäisyteho kerkisi jo laskea. Oottelet nyt sit vaan menkkoja..itse tekisin kyl vielä raskaustestin sillon menkkojen tienoilla..

Pakkausselosteessa on hyvät ohjeet siitä miten pitää toimia ja milloin pillerien unohtelu on vaarallisinta. Niitä kannattaa pohtia jo ennen kun on liian myöhäistä..

Pakko vaan kysyä että kannattaisko jatkossa seurauksia miettiä hieman etukäteen? ei kukaan varmaan kuole jos joutuu käyttään lisäehkäsyä viikon ajan. Abortti ei oo mikään pikku juttu, on se sit tehty lääkkeellisesti tai kaapimalla. Perjaatteessa on kuitenkin aina riskinsä siinäkin.

kurkku
Entä mitä tarkoittaa kun pillerien ohjeissa lukee näin: "Jos olit yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen."

Eli siis jos unohdan tabletin esim. perjantaina, ja olin tiistaina yhdynnässä, voin olla raskaana?

En ole koskaan oikein hokassu tota lausetta :lol: :shock:

Tuo tarkoittaa sitä että jos vaikka tänään unohdat pillerin, ja viime viikon aikana (7vrk taakse päin) oot harrastanut seksiä, voit tulla raskaaksi. Siittiöt voivat elää sisällä pitkiäkin aikoja....eli jos hormonit heilahtelee normaalista pillerien antamasta tasosta, voit raskautua.

toisin sanoen jos harrastitte seksiä n. viikon (7vrk)aikana ennen kun unohdit sen pillerisi, voit olla hedelmöittynyt. Samoin jo se tekee että ekalla viikolla unohdit ja oot ollu yhdynnässä.

älä nyt kuitenkaan panikoi..odota ne menkat ja jos ne poikkeaa vuodon määrässä tai ovat myöhässä tee vielä raskaustesti varmistaaksesi ettei ole käynyt vahinkoa. Stressaaminen voi viivästyttää menkkoja. Koita ottaa rennosti, mitään ei ole kuitenkaan enää tehtävissä.
toivottavasti pääset pelkällä säikähdyksellä ja otat tästä opiksi ; )

kurkku

Mitäs kun olette unohtaneet ottaa e-pillerin, ja siitä on kulunut jo 14 tuntia (se rajahan on 12 tuntia) kun olette sen vasta ottaneet, ensimmäinen viikko meneillään laatasta ja silti harrastatte ilman lisäehkäisyä seksiä... onko teille tullut raskauksia tämmösistä? No pianhan se selviää kun menkkojen pitäisi tulla muutaman viikon päästä, mutta silti alkoi hieman mietityttään että "mitä jos...". Mutta toisaalta vaikka eka viikko oli meneillään pillereistä, se oli sen viikon toiseksi viimeinen pilleri kuitenkin.. jännittää kyllä nyt vähän, vaikka en kummoisemmin ole tästä asiasta stressannut.. :roll:

Sharon
marimma
babee

kokeile ehkäsyrengasta :) Sitä ei tarvii muistaa kun 2 kertaa kuukaudessa :)

Tai ehkäisykapselia, hormonikierukkaa, kuparikierukkaa - muistat kaikki viiden vuoden välein vaihtaa uusiin lääkärillä.
Tai sitten laitat kännykkään muistutuksen tai pillerit heti herätyskellon viereen ja muistat ottaa ne aina herätessäsi.

kurkku
kurkku
......No pianhan se selviää kun menkkojen pitäisi tulla muutaman viikon päästä, mutta silti alkoi hieman mietityttään että "mitä jos...". Mutta toisaalta vaikka eka viikko oli meneillään pillereistä, se oli sen viikon toiseksi viimeinen pilleri kuitenkin.. jännittää kyllä nyt vähän, vaikka en kummoisemmin ole tästä asiasta stressannut.. :roll:

Joo, hyvin kävi, menkat tuli :wink: :) eli eipä tässä hätää :)

toisaalta onha sitä sanottu et silti kannattaa raskaustesti tehä, mutta musta nyt ei tunnu siltä et se tarttis tehdä :))

Aradia

Tarvisin nyt jonkun mielipiteen mun ongelmaan: eli, olimme perjantaina juhlimassa ja otin pillerin vasta kun pääsin kotiin, mutta oksensin noin tunnin sisällä. Pilleri ei varmaankaan ehtinyt vaikuttaa ja tuli ulos. Eipä tämä vielä mitään, sekoilin lauantainakin, vaikka olin ihan selvin päin. Otin normaalisti lauantaille osoitetun pillerin, mutta lisäksi otin epähuomiossa myös ensi perjantain pillerin :shock: Muistin etten olisi ottanut sitä juhlinnan jälkeen, ja koska aloitan pillerit aina lauantaisin, luulin, että ens perjantain pilleri oli viime perjantain. En hokannu kattoa niitä nuolia :oops: Eli perjantain pillerin oksensin, lauantaina otin vahingos kaksi ja nyt pillerit ei riitä vaan viimenen päivä jää puuttumaan. Katastrofi? Sekstailimme lauantaina, mikä on ehkäsyn pettämisen mahdollisuus?

Mistake

Pyh, en mä vaiks pilleri ollu myöhäs yli 10h ni en oo kyll käyttäny kortsuu pillereidenkanssa.. kyll se teho kuitenki nii vahva in et ei siit mitenkää raskaaks tuu :wink:

Sharon

Koska ihmiset oppivat, ettei todennäköisyyslaskenta auta millään tavoin ehkäisyn kanssa. Raskaaksi voi tulla ihan minkä ehkäisyn kanssa tahansa. Raskaaksi ei välttämättä tule, vaikka harrastaisi seksiä aina ovulaation kohdalla.

Ei auta itku markkinoilla, tulos selviää sitten kun mahdollinen tyhjennysvuotosi alkaa. Yleisesti kannatan ensin miettimistä ja sitten tekemistä, eikä toisin päin. :roll:

Sillä yhtä päivää lyhyemmällä kierrolla ei ole merkitystä. Pidät vain tauon päivää aiemmin.

Essie

mä laitan aina puhelimeen muistutuksen, mulla puhelin kulkee aina taskussa. PAITSI sillon kun se muistuttaa pilleristä. argg.. niin se aina pääsee unohtumaan. ikään ei tuu otettua tasan sen kelloajan minkä oon siihe pistäny. eikä tämä neiti millään sitten opi :D

Miss H

Itelläni oli kerran pilleri myöhässä n. 14 tuntia ekalla viikolla (ja olin vielä sekstaillu edellisenä iltana) ja menin sitten ihan paniikissa terkkarilta kysymään et mitä nyt. Terkkari sano että ei haittaa, se ehkäsyteho ei niin äkkiä häviä. Näytti mulle vielä semmoset uudet ohjeet jotka oli tullu Yasmin-merkin pillerivalmistajilta, joissa oli että jos unohtaa useemman ku yhen pillerin niin sit voi huolestua, mut yks unohdus ei oo niin vaarallinen.

Se sano et niissä ohjeissa on se 12h raja että ihmiset ois tarkkoja niitten kanssa. Ja siis en nyt todellakaan alkas pelleilee ton asian kanssa, varmaan sitä parempi mitä säännöllisemmin ne ottaa. Mut tuskin siis tosta 8h myöhästymisestä huolissaan kannattaa olla..

Ja tuosta mun unohduksesta on jo monta kuukautta enkä siis tullu raskaaks :D

kurkku

Entä mitä tarkoittaa kun pillerien ohjeissa lukee näin: "Jos olit yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen."

Eli siis jos unohdan tabletin esim. perjantaina, ja olin tiistaina yhdynnässä, voin olla raskaana?

En ole koskaan oikein hokassu tota lausetta :lol: :shock:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat