Akne ja pillerit - Ehkäisy

greencorbie
aurinkoinen9
En saanut korvausta yasminista, ei kait enää saa. Diana Nova on kait aika halpa, mutta se ei kait ole näitä matalahormonisia. Onko kellään kokemuksia diana novasta?

Minä sain ja joskus viime keväänä ne hain. :o Diane Novat sopivat itselleni paljon paremmin kuin Yasminit, jotka aiheuttivat masennusta, hiustenlähtöä ja kaikkea paskaa. :( Hain Dianet uudestaan, se on muistaakseni matalahormoninen (ainakin minulle sopii :) ) ja sain sitten rinnakkaisvalmisteen Cypretylin, joka on paljon halvempi, mutta ihan samat ainesosat ja saman verran. Lähti muuten finnitkin lopullisesti, vaikka Yasminit toi ne siinä välissä takas (Dianet -> Yasminit -> takas Dianeihin, Cypretyl). Korvaukset sain kaikista.

Sivut

Kommentit (38)

Sasuska
aurinkoinen9
En saanut korvausta yasminista, ei kait enää saa. Diana Nova on kait aika halpa, mutta se ei kait ole näitä matalahormonisia. Onko kellään kokemuksia diana novasta?

Matalahormonisuudesta Diane Novassa en tiedä, niitä kun ei voi vertailla ihan noin vain, jos aine ei ole täysin sama. Esim. Yasminissa on eri johdokset kuin Diane Novassa, vaikka käyttötarkoitus on sama.

Itse olen käyttänyt jotain 7-8 vuotta DN:aa, mulle sopii hyvin. Tosin en nyt ihan näpytön ole (tulee joskus yksittäisiä pieniä näppyjä), toisin kuin jotkut (joskus en meinaa uskoa, että joku käyttää akneen jotain, kun sen iho on niin sileä!). Mutta johtunee kans siitä, että nassuun tulee koskettua pitkin päivää likaisillakin käsillä (siis että nojailen kasvojani käsiin yms.).

Hmm... No, eipä kait noista muuta voi sanoa... :roll: Joskus lopetin puoleksi vuodeksi, näpyt tuli takaisin (siis semmoista ihan pientä näppyä tosi tiheenä otsassa), joten jatkoin. Gyne sanoi, että käytän kunnes haluan raskaaksi...

aurinkoinen9

Sasuska
Maruchka
greencorbie
Minä sain niissä alennusta kelakortilla kun hain ne akneen lääkkeeksi. Tai gyne siis suositteli niitä, koska niistä sai lääkkeinä alennusta kelakortilla. Miten sinulla meni?

Nykyään taitaa Diane Nova olla ainoa, josta vaa korvauksen.

Juuri näin, Diane Nova on ainoa, josta saa korvausta. Se ei enää oo kovin kallista, mutta jos senkin hinta hirvittää (Yliopiston apteekin sivuilta näkee hinnan), on Diane Novalle edullisempi vaihtoehto, Cypretyl.

Maruchka
greencorbie
Minä sain niissä alennusta kelakortilla kun hain ne akneen lääkkeeksi. Tai gyne siis suositteli niitä, koska niistä sai lääkkeinä alennusta kelakortilla. Miten sinulla meni?

Nykyään taitaa Diane Nova olla ainoa, josta vaa korvauksen.

greencorbie

aurinkoinen9

Mulla on ollut kevyttä aknea yli kakskymppiseks. Nyt iho ollu parempi kun alotin yasmin-pillerit. Hirvittää vain se hinta! Oisko jotain muuta halvempaa, jolla kans pysys naama kunnossa? Itkuisuutta kans ollu.

JJEMMY

Miua on alkanu nyt ärsyttää tässä Cypretylissä se et iho paranee kyl hyvin mut sit nykyään ku menkat on lähellä ja/tai menkkojen aikana naama kukkii lähes yhtä pahasti kun ennen pillereitä :? Ja olen syönyt näitä kohta vuoden muistaakseni.

Onko täällä ketään joka olis syöny jo pidempään kyseistä merkkiä? Paraneeko iho ikinä lähes virheettömäksi?

Sharon

^ Parin viikon kokemuksella tuskin voit sanoa pillereiden vaikutuksista mitään.

En tarkoittanut pahalla, toivottavasti ne sopivat sinulle. :)

Garmenita

Cypretyl on mahtava e-pilleri merkki.
Sen teho painottuu menkkakipujen ja säännöllisyyden ohella juuri ihonhoitoon.
Tietysti se on myös hyvä ehkäisyväline ;>
Hintakin on pienet 5 euroa. Itse tämän merkkisten pillereiden käytön aloitin pari viikkoa sitten ja oireitakaan ei ole tullut minkäänlaisia.

weasel

mä oon käyttänyt tota rinnakkaista cyrpetryliä kun määrättiin diane novaa, mutta en oo ihan tyytyväinen tohon ihon kuntoon niin ajattelin että voisko olla mahollista että sitten diane novat toimis jotenkin paremmin, kun niitähän mulle alunperin määrättiin? vai eikö hinta todella takaa laatua? pitäiskö pyytää kokonaan uudet pillerit?

lily
greencorbie
Hain Dianet uudestaan, se on muistaakseni matalahormoninen

Mun käsitykseni mukaan dianet on kaikista eniten hormoneja sisältävä e-pilleri mitä löytyy ja Yasminit tulevat siinä seuraavana.. btw, mut ei siinä mitään jos sopii. Itsekin olen aikoinani syönyt muutaman vuoden..

Lizzie

Yasminit pitäisi vissiin olla aika matalahormoninen.

Mä kokeilin aikoinani 4 pillerimerkkiä, joista viimeinen tämä Yasmin. Kaikista sain jotain sivuvaikutuksia, itkuisuutta, masennusta, päänsärkyä, painonnousua jne.

Nyt on tuo ehkäisyrengas käytössä, ja oon tykänny paljon, ei oo tullu kai mitään sivuvaikutuksia, ja olin ennen tätä siis 2 vuotta ilman ehkäisyä.
Mulla on iho vaan mun mielestä huonontunu, ja JOS mulla on PCO, niin tuo Diane nova olis vissiin kaikkein paras. Mutta gyne on parin viikon päästä ja sitten saa tietää.

Diane Nova on vissiin kovahormoninen, mutta voihan sitä ehkä kokeilla.
Joku tässä ylempänä sanoi, että Yasminit eivät sopineet mutta DN:t sopii, toivottavasti olis noin mullakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat