Epänormaalit menkkakivut.... - Ehkäisy

Nalle_Puh84

Ongelmani on seuraavanlainen, kuukautiset alkoi eilen 2 päivää myöhässä. Normaalisti tulee aina ajallaan päivälleen, oon syönyt e-pillereitä reilut 2 vuotta ja koskaan tänä aikana eikä ennen pillereitäkä oo kuukautiset alkanut myöhässä. Nyt tällä kertaa myös alavatsa on todella kipeä. Mulla ei oikeastaan koskaan oo ollu minkäänlaisia kipuja kuukautisten aikana....ainakaan siten, että olis häirinnyt normaalia olemista millään tavalla. Jotain kipujen suuruudesta kertoo se, että mieskin huomasi ja kyseli oonko kunnossa, hän ei siis yleensä tämmösiin asioihin kiinnitä huomiotaan. Olen huolissani nyt, että onko kaikki ihan kunnossa, kun jo pelkästään kuukautisten myöhästyminen oli niin poikkeavaa ja nyt nää kivut.

Osaisko kukaan sanoo, mistä voi johtuu? Tai olisko syytä mennä lääkäriin (oon kyllä tammikuussa menossa gynelle)? Niin ja olen 22v.

Sivut

Kommentit (24)

bandukka

No mulla tuli viime kesänä silleen, että kuukautiset jäi kokonaan välistä yksi kuukausi ja tilalle tuli pelkästään kauhean kova alamahan kipu! No se meni kyllä ohi, mutta mua vaivas se sen verran paljon että menin kuitenkin gynelle! Ongelma oli mulla sellanen, että kun ne kuukautiset oli jäänyt pois (kenenkään tietämättömästä syystä) niin tuli tilalle kauhea kipu ja aloin tuottaa enemmän mies hormoonia kuin ennen! Mutta se saatiin gynellä hoidettua kuntoon :)
Kannattaa mennä lääkäriin jos asia vaivaa! Minun mielestäni.

Nalle_Puh84

Ongelmani ratkesi ihan itsestään, kun selvisi gynellä, että olenkin raskaana
:shock: Olin kyllä kieltämättä hieman ihmeissäni, kun ei kauheen tavallista ole, että tulee kuukautiset ja vielä paljon vuotoa. Nyt vain pitää pähkäillä miten tästä eteenpäin.

Nalle_Puh84

Kyllähän minä pillereitä olen syönyt jo kaksi vuotta ihan säännöllisesti ja kertaakaan en ole pillereitä unohtanut ottaa. Sen takia tää koko juttu niin hämmentävää onkin :shock: Lapsi meinataan joka tapauksessa pitää....täytyy vaan koko elämä järjestellä uusiks (opiskelut ja kaikki) :roll:

Kepatäti

Tässä taas nähdään se, että ei mikään aivan 100% luotettavaa ole. (Paitsi pidättäytyminen, mutta kuka siihen nyt lähtee? :lol: )

Onnea kuitenkin tuleville vanhemmille, voimia ja jaksamista. Toivottavasti saatte kaiken järkättyä parhain päin, lapsi kuitenkin iloinen asia on :) Vaikka tällä tavalla varmasti hieman järkytys ainakin.

Svenna

Kirjotan nyt tähän, kertoo kumminkin menkkakipuloista. En viitti alottaa uutta keskustelua tälle aiheelle.

Eli, nyt jokunen aika sitten mulla on alkanut olemaan ihan kauheat todellakin kauheat menkkakivut. Ja ne menee näin...

Alaselkä ja alamaha ovat lievästi kipeät, sitten aikaa kuluu ne menee TODELLA kipeiksi, en pysty seisomaan ja makuulla ollesani pitää koko ajan pyöriä, selkään koskee ja alamahassa kiertää, (niinkuin olisi TODELLA pahaolo) Sitten menee taas vähän aikaa ja rupean tärisemään ja minua oksettaa, hiki valuu, ja olen kalpea. En kuitenkaan mene oksentamaan (pelkään oksentaa) ja sitten mulla kertyy klimppiä suuhun hirveesti! se ei ole sitkeää vaan ihan pelkkää vettä sitä valuu lorona, koko ajan pitää mennä syleksimään. Tätä kestää niin pitkään ennen ku burana kerkee vaikuttaa. :( Ja nää oireet on tullu menkkojen alkamispäivänä, eli ekana päivänä. Sitten oireet on hävinnyt. :( Mikä lie hätänä?

Kipu ja oksetusolo on ihan tajuton! meinasin pyörtyä viimeksi, en halua enään..kammoan seuraavia menkkoja tämän takia jos burana ei ole saatavilla.

flame86

Öh.. tuo on kyllä aika pelottavaa.. ite oon aina luottanu että juu, syön niin tarkkaan pillerit että ei tuu kysymykseenkään että tulisin raskaaksi.. ööh.. pelottaa.. [size=24]APUA!!!!![/size]

Nalle_Puh84

Kyllä mäkin aina luotin siihen, että pillerit riittää ja olihan se aika järkytys, kun luulin olevani kuukautisten takia gynellä ja sitten ilmoitetaan, että on raskaana :shock:

Nyt on kuitenkin jo niin paljon viikkoja takana, kohta 4kk totutellut ajatukseen. Ajatukset on kyllä aika härän pyllyä mennyt viime aikoina.

Niin ja pitipä vielä lisätä, että gyne sanoi, että ei tää mun tapaus ole edes harvinainen. Ilmeisesti pilleritkään ei sitten loppujen lopuks ole niin luotettavia kuin uskotaan...oma usko pillereiden tehoon on kyllä mennyt lopullisesti, vaikka ei tää raskaus huono uutinen ollut meille. :D

PinkPanther

Ohhoh.. Nalle_Puh84, kun luin tuon ekan viestisi äsen, nin meinasin jo suorin käsin vastat, että olisiko mahdollista että olet ollut raskaana ja saanut keskenmenon. Mutta luinkin sitten ketjun loppuun ja huomasin että tuon ekan olit postannut jo marraskuussa. Vauva voi ilmeisesti hyvin, vaikka pillereitä oletkin popsinut hedelmöittymishetkellä..?

Nalle_Puh84

PinkPanther: Kyllä vauva voi oikein hyvin. Sain kuitenkin niin aikaisessa vaiheessa raskauden selville, että mitään vahinkoa ei ehtinyt tapahtua. Päinvastoin, mikäli neuvolatätiä on uskominen niin olisi aika iso tapaus tulossa...täytyy odotella mitä 2vko päästä ultrassa sanotaan, kun saadaan parempi käsitys vauvasta. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat