E-pillerit neitsyelle? - Ehkäisy

-Mango-

Onko mahdollista mennä gynegologille ja saada e-pillerit vaikka on neitsyt? Estääkö jotenkin käyttöä? Seksi ei ole onnistunut kondomin kanssa ja siksi haluaisin tieää.

Sivut

Kommentit (20)

Hawana
-Mango-
Onko mahdollista mennä gynegologille ja saada e-pillerit vaikka on neitsyt? Estääkö jotenkin käyttöä? Seksi ei ole onnistunut kondomin kanssa ja siksi haluaisin tieää.

no eihän neitsyys vaikuta pillereiden syöntiin mitenkään.
monethan syövät pillereitä esimerkiksi runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia. tällöin pillerit saatetaan antaa aivan muista syistäkin kuin ehkäisyyn.
eli on mahdollista.

Jzzu
-Mango-
Onko mahdollista mennä gynegologille ja saada e-pillerit vaikka on neitsyt? Estääkö jotenkin käyttöä?

On todellakin mahdollista eikä estä mitenkään käyttöä, monilla kun pillerit on ihan muista syistä kuin ehkäisyyn ja aloitettu jo ennen varsinaisen seksielämän alkamista.

Suzanne

Itse hankin pillerit 15-vuotiaana kun oltiin puhuttu silloisen poikaystävän kanssa ekasta kerrastamme. Eli hankin ne neitsyenä, ennen ekaa kertaa, eikä mitään ongelmia ollu... Paitsi sitten myöhemmin ja lopetinkin sitten niiden syömisen.

Deni
Twinkle
Ekan kerran luulisi sujuvan paremmin kumilla, kun siinä on liukastetta jne.

mä en näe/tunne mitään eroa noissa liukaasteella käsitellyissä kortsuissa ja "tavallisissa" :shock: :?

Twinkle

Kaikissa kumeissa on sitä vähän, ja meillä ainakin toimii esim pikapano paremmin kun on kumi (mikä vaan kumi). Ei tarvi kostua niin paljoa niin nopeasti. 8)

Mariel

gynekologilla on tietenkin aina hyvä käydä, mutta e-pillerit saa myös omalta terveyskeskuslääkäriltä, mikä on myös kätevämpi vaihtoehto

Twinkle
Mariel
gynekologilla on tietenkin aina hyvä käydä, mutta e-pillerit saa myös omalta terveyskeskuslääkäriltä, mikä on myös kätevämpi vaihtoehto

Yleensä ne kuitenkin 'velvoittaa' käymään gynellä sen aloituspakkauksen (n.2-6kk) jälkeen uusimassa sen reseptin ja tarkistuksessa. En tiedä sitten onko käytännössä pakko, oon vaan ite tehnyt niinkuin on käsketty. :lol: Ehkäisyrengasta en meinannut ainakaan saada uusittua terveyskeskuksessa, sanoivat että pitää mennä gynelle uusimaan kun en ollut ollut tarkistuksessa vähään aikaan. Sain lopulta 3kk renkaat ruinattua. Kävin kyllä sitten gynellä sen jälkeen. :roll:

Twinkle
miss.monroe
Eräs ystäväni syö e-pillereitä kuukautis kipujensa takia (=

Ainiin, ja toi pelottaakin just nyt, kun menkat on tulossa ja lopetin renkaan käytön... Nimittäin jos menkat on samanlaiset kuin ennenkin, siis 2,5v sitten, oksennan ja vääntelehdin kaksi päivää kauheissa menkkakivuissa. :cry:

Maruchka
Twinkle
Yleensä ne kuitenkin 'velvoittaa' käymään gynellä sen aloituspakkauksen (n.2-6kk) jälkeen uusimassa sen reseptin ja tarkistuksessa. En tiedä sitten onko käytännössä pakko

Itse olen syönyt kaksi vuotta pillereitä enkä kertaakaan ole gynellä käynyt.

Jzzu
Maruchka
Twinkle
Yleensä ne kuitenkin 'velvoittaa' käymään gynellä sen aloituspakkauksen (n.2-6kk) jälkeen uusimassa sen reseptin ja tarkistuksessa. En tiedä sitten onko käytännössä pakko

Itse olen syönyt kaksi vuotta pillereitä enkä kertaakaan ole gynellä käynyt.

Mie alotin pillerit reilu kolme vuotta sitten [size=9](nyt just tällä hetkellä en syö)[/size] ja oon varmaan ainakin kerran pari vuoteen käyny teettään sisätutkimuksen jos en nyt gynellä niin neuvolassa terkalla.
Mielummin pelaan varman päälle näissä asioissa kun mulla muutenkin on ihan hullu syöpäkammo niin haluun kyllä heti tietää jos tuolla alhaalla ei ookaan kaikki okei.

Twinkle
Dubyamoa

Gynelle siis ei tarvitse mennä jos pillerit aloittaa reilusti alle 18-vuotias joka ottaa ne muuhun kuin ehkäisyyn.

No se selittää siis sen miksi mulle painotettiin tosi paljon sitä gynellä käyntiä. :) Mulla nimittäin oli ollut jo ennen rengasta seksielämää, ja menin tietysti sanomaan sen siellä. Mut toisaalta olen ihan tyytyväinen että oon käynyt gynellä säännöllisesti. Joka kerta pelottaa ja v*tuttaa sinne meno, mutta jälkeenpäin on kiva kun tietää ettei ole mitään vikana ja ei tarvi mennä pitkään aikaan takaisin. Menen paljon ennemmin gynelle kuin hammaslääkäriin... SE on kamalaa se. :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat