E-pillereiden aloittaminen satunnaisena päivänä? - Ehkäisy

tiikeli

Sellaiset pikamenkat voi kuulemma hyvinkin tulla jos on raskaana. Eli testiä vaan varmuuden vuoksi!

Sivut

Kommentit (27)

kersa

No toki, mutta kun ei nyt tiedä voiko ehkäisytehoon luottaa :/ Poikaystäväkin hermostunut, kun kirjoitusten päälle vielä huoli, että jos olisinkin raskaana. Mikä on tietenkin melko epätodennäköistä, mutta kaksi vainoharhaista stressaajaa ei ole hyvä yhdistelmä.

Maria_
kersa
tiikeli
Sellaiset pikamenkat voi kuulemma hyvinkin tulla jos on raskaana. Eli testiä vaan varmuuden vuoksi!

Juu, testin ajattelin tehdä ensi viikolla... nyt pitää vain pitää pää kylmänä ja edes yrittää olla hermoilematta. :oops: ...Not going to work.

Ja tilanne tosiaan tismalleen sama, kuin sinulla Maria_, paitsi minulla on raskauden mahdollisuus, vaikka onkin pieni. (Ja plussana, että poikaystäväni hermoilee tuplasti minuun verrattuna ja on pahalla tuulella ja äksyilee sen takia.)

Voi että... :( oon tosi pahoillani tilanteestasi.. Teeppäs joo se testi ja kerro sit jos jaksat, et miten kävi. Toivotaan kaikki sun puolesta parasta..! *halitus*

kersa

Juu, testin ajattelin tehdä ensi viikolla... nyt pitää vain pitää pää kylmänä ja edes yrittää olla hermoilematta. :oops: ...Not going to work.

Ja tilanne tosiaan tismalleen sama, kuin sinulla Maria_, paitsi minulla on raskauden mahdollisuus, vaikka onkin pieni. (Ja plussana, että poikaystäväni hermoilee tuplasti minuun verrattuna ja on pahalla tuulella ja äksyilee sen takia.)

Maria_
tiikeli

Mun äidillä tuli sillon ku mun isosiskoo ootteli.
Mut eipä mulla tässä mitään hätiä ole.. en todellakaan usko et olisin raskaana, meinaa ei mun sisään kukaa oo lauennu, vaan siis toi menkkojen pienuus vaan hämäsi ja oli sama ku kersalla...:)
Ja siis se, et epätavalliset menkat on tavallisia pillereiden kanssa, mut entä jos ne alkaa epätavallisesti ENNEN ku oon alottanu pillereitä ees syömään.. :roll:
Nojoo, mut eihän ne nyt tosin ekana hetkenä maailman suurimmat ookkaan... et jos ei vuoto vaa ehtiny kunnolla alkaa ku kiskasin jo ekan pilsun. Nojoo, sori...lähinnä mietiskelen tässä kirjallisesti heh :lol:

kersa

Periaatteessa raskauden mahdollisuus ENNEN pillereiden aloittamista minimissään, käytettiin kiltisti kumia eikä mies edes kertaakaan lauennut, kun kumi vei kuulema tunnon kaikesta. Raskauden pelkoa nyt vain yhden kerran osalta siis, eli pillereiden aloittamisen jälkeiseltä viikolta. (jolloin ehkäisytehon OLISI ainakin pitänyt olla voimassa, mutta kun ei nyt sitten tiedä...)

Maria_

Niiii, että mitähän tapahtuu jos alottaa ekat pillerit niinku ihan satunnaisena päivänä, eikä menkkojen ekana vuotopäivänä? :? just wondering.. vastatkaa viisaat ihanat <3

xia

En tiedä muilla, mutta minulla toimi ihan normaalisti(syy miksi näin, menkat eivät loppuneet ja olivat jo parikuukautta jatkuneet). Joten en usko, että mitään kovinkaan ihmeellistä tapahtuu.

Lizzie

Ehkäisyteho ei ole sillon hyvä. Ei kannata pelleillä, aloita pillerit ihan silloin kun ne pitääkin aloittaa eli kuukautisten ensimmäisenä vuotopäivänä.

Tuo "Tyhmä kysymys mutta vastatkaa silti" ei kuvaa mitenkään viestisi sisältöä, vaihdan otsikkosi.

Tässä esimerkiksi ketju joka sivuaa aihettasi.

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=344&highlight=epi... Milloin pillereiden teho alkaa?

Maria_

Niii, mut hei.. entäs sit ku siirretään menkkoja pillereillä, ni silloinhan sitä ei tietenkään oteta ekana vuotopäivänä? Eli öö.. :? Eli periaatteessa kuitenki kai sit voi, vai siis mitämitä...?

marimma
Maria_
Niii, mut hei.. entäs sit ku siirretään menkkoja pillereillä, ni silloinhan sitä ei tietenkään oteta ekana vuotopäivänä? Eli öö.. :? Eli periaatteessa kuitenki kai sit voi, vai siis mitämitä...?

niin mutta idea onkin siinä että jos olet alottanut syömään pillereitä, ja sitten siirrät menkkoja syömällä pari laattaa putkeen, niin siinä ei tule sitä lisä hormoonitonta aikaa, vaan keholle on kokoajan pukkaamassa tuota hormoonia joka sitten estää menkat. Mutta jos pillerit alottaa kesken kaiken niin minusta se pistää vaan koko kehon ihan sekasin. Entäs jos ehditkin jo ovuloimaan ennenkun alotat laatat, ja sitten ne pillerit hyökkää sitä ovulaatioo vastaan tavallaan.. minusta vähemmästäkin menee keho sekasin..

Ja miksei voisi odottaa vaan siihen menkkojen ekaan päivään ja alottaa sitten? Sillon on ainakin turvallisempaa ja varmempaa se että ehkäisyteho on kohdallaan.

anteeksi yö mietteeni tästä asiasta

Maria_

No mut kyllähän jotku e-pillereitä käyttämättömätkin saa pillereitä just menkkojen siirtämistä varten? :?
Juu eikä mulla mikään kiire olekkaan :D mut kelailin vaan, hyvähän se on tietää, ku käsketään näin tekemään, että miksi? Et olis vähän enemmin perillä näistä jutuista.

marimma
Maria_
No mut kyllähän jotku e-pillereitä käyttämättömätkin saa pillereitä just menkkojen siirtämistä varten? :?

Tästä en tiedä kyllä. Enkä jaksa sitä pohtiakkaan tähän hätään. Tai siis en osaa ajatella sitä ehkä kovin hyvin näin myöhällä. Mutta onko siinä sitten ihan sama millon sä alotat syömään pillereitä jos haluat vaan siirtää etkä muuten käytä e-pillereitä.

Kun minusta tuntuu niin hullulle jos ne vois alottaa millon vaan. Viikko ennen menkkojakin on minusta jo liian myöhään (että alkais siirtämisen takia pillreitä popsia) koska keho on ehtiny jo valmistautua purkamaan itteään.. Joku aikaraja tuossakin on jotenkin oltava..

Kepatäti

Minä joskus hain pillerit menkkojen siirtämistä varten ja sain ohjeet siirtää edeltäviä menkkoja. Eli siis kun halusin joulukuussa siirtää menkkoja lomamatkan takia, niin pitikin sitten siirtää marraskuun menkkoja. Pillerit piti vissiin aloittaa silloin 3-4 päivää ennen odotettujen menkkojen alkua.

Sitten taas jos siirtää menkkoja jo syödessään pillereitä, niin sittenhän sitä vaan lopettaa joko ennen liuskan loppua ja pitää siinä sen 7 päivän tauon tai syö seuraavaa liuskaa heti putkeen edellisen loputtua.

Tuo menkkojen ekana päivänä syönti koskee vain sitä hetkeä kun ekaa kertaa aloitat pillerit. Siis ensimmäisen liuskan. Muutenhan seuraava liuska aloitetaan aina 7 päivän kuluttua viimeisin pillerin otosta, oli menkat alkanut sitten milloin tahansa.

Walbu

Joo, se testi kannattaa kyllä tehdä jos edes raskauden mahdollisuus on mielessä. Itse silloin kun pillereitä aloittelin niin käytettiin ekan liuskan ajan kortsua ihan tuon mielenrauhan vuoksi. Mutta jos ennen pillereiden aloitusta on käyttänyt kortsua onnistuneesti ja kuuliaisesti, niin tuskin sitä raskaana on vaikka menkat vähän erilaiset onkin. Eri asia sitten jos on jäänyt ehkäisy käyttämättä ja menkat on erilaiset kuin ennen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat