Vuodon määrän vähentäminen / keskeyttäminen? - Ehkäisy

mocca21

eli menkkani alkoivat eilen ja kestävät yleensä n.4-5pv.
olen lähdössä kultani kans varmaankin lauantaina kaverin luo yöks moottoripyörällä. ja harmi et menkat sattuivat just nyt,mut en voinut siirtää enään kun olin jo aiemmin niitä siirtänyt.
nyt kysynkin et voiko vuodon määrää vähentää??e-pillereil tai muil??
paikassa ei satu oleem wc:s roskista ja hävettää mennä menkkojen aikaanja muutenki olo on vähä epäimielyttävä.
eli mitä teen???vastauksia kiitos??onko mitää pillerii tms. jolla ns. voi "keskeyttää vuodon tms"

Sivut

Kommentit (22)

sopuli

Olen mä siirtänyt kaksikin kertaa putkeen... Monethan syö pillereita esim kolme listaa putkeen ihan säännöllisesti, et ei kai se kovin vaarallista ole. Pillereillä oon siis siirtänyt.

Zuzannah

ota kuukuppi käyttöön. ainakaan et tartte roskista ja muutenkin olo on paljo vapautuneempi.

siihen en osaa sanoa mitään, että voiko niitä menkkoja noin vain "lopettaa", jos ne kerran ehtivät jo alkaakin.. ja jos kerta menkkasi alkoivat eilen, eli maanantaina, niin siitä 4-5 päivää menee torstaille-perjantaille. ja te lähdette lauantaina? menkathan ovat siis jo loppuneet silloin, tai ainakin vähentyneet minimiin...

Neppis_
Rixuliini
Saako muka tamponit vetää vessasta? :shock:

Tottakai saa. kyl ois aika likasta hommaa lähtee roskikseen viemäään (varsinkin jos vessassa ei oo)

mocca21_ menkkoja (kaiken jären ja tiedon mukaan) ei pysty vähentämään tosta noin. valitettavsti. Ainut keino "vähentää" vuotoa on laihdutus.. en tästäkään mene vannomaan.. mut miulla toimi. [en siis halunnut vähempää vuotoa vaan halusin oikeasti pudottaa kiloja, no siinä samassa vuoto väheni pienemmäks,huomattavasti, ja vuoto väheni 5 pvästä 3 päivään. ] Siirtämään pystyy, tosin sillon pitää syödä pillereita kuukaudet putkeen

Rixuliini

Mä oon kyllä tähän saakka ollut siinä uskossa että tamponit tulee hävittää kuten siteet, joten olen ne kääräissyt paperiin ja heittänyt roskiin.
Mutta ihan ok, jos ne saa vetää pöntöstä.

Lizzie

Laittaisitko tän otsikon niin, että saman asian kanssa kamppaileva löytää tämän ketjun myöhemmin? Eli aihetta paremmin kuvaavaksi? "nyt tarviis apua??" ei oikein kerro mitään.

[color=darkblue]Muutin otsikon itse. [/color]

Neppis_

niin no eihän siinä tapauksessa mitään muutakaan "ylimäärästä" sinne "sais" laittaa. meillä menee kisuleiden jätökset suoraan pönttöön, siinä samalla menee myös hiekkaa...
Jah, äitini kyllä on aina jättänyt tamppoonit sinne myös.. (en nyt seuraamalla oo seurannu ..mut huomioinu kyl, ja kun itse en käytä)

Eipä tuo pönttö oo vieläkään kotona jumittunu tms. mutta niin jos sääntöjen mukaisesti kulkee nii kulkekoon. ois nii paljon muutakin muutettavaa siinä tapauksessa ... :roll:

marimma

meillä ei mene kyllä kun sitä itseä ja paperia sinne. Ikuna ei edes kissojen jätöksiä laiteta. Sekään ei hyödytä niin yhtään mitään vaikka ne kissojen P*skat sinne heittäis, kun ne pissat pitää kuitenkin kerätä sitten pussiin ja laittaa roskikseen :?

Ja joka ikinen kerta kun yleiseenkin vessaan menee niin yleensä aina on ovessa tai jossain lappu jossa lukee että siteet ja tamppoonit roskikseen, ei pyttyyn.

ja tamppoonihan turpoaa ihan hillittömästi, joten hyvinkin voi tukkia putkiston ja sitten onkin hauskaa. :roll:

mirasaint

Ei totisesti kannata (eikä kuulu) laittaa tamponeja tai siteitä pönttöön, ei ihan taida olla viemärijärjestelmät suunniteltu tuollaista varten.

Kannattaisi muuten hankkia joka tapauksessa kuukuppi niin ei tarvitsisi kenenkään vetää niitäkään rahoja vessasta alas tai kääriä paperiin ja roskiin, näin hurjan nokkelana vertauskuvana!

Rixuliini
marimma
meillä ei mene kyllä kun sitä itseä ja paperia sinne. Ikuna ei edes kissojen jätöksiä laiteta. Sekään ei hyödytä niin yhtään mitään vaikka ne kissojen P*skat sinne heittäis, kun ne pissat pitää kuitenkin kerätä sitten pussiin ja laittaa roskikseen :?

Ja joka ikinen kerta kun yleiseenkin vessaan menee niin yleensä aina on ovessa tai jossain lappu jossa lukee että siteet ja tamppoonit roskikseen, ei pyttyyn.

ja tamppoonihan turpoaa ihan hillittömästi, joten hyvinkin voi tukkia putkiston ja sitten onkin hauskaa. :roll:

Juu, näin meilläkin.
Muutenkin jos kissan hiekkaa (meillä käytetään nykyään pellettejä) menee lattialle (jos siis laatikko vessassa), ne kulkeutuu siitä tosi nokkelaan viemäriin, ja sitten on lattiakaivokin tukossa.
Onneksi meillä on nykyään rikkaimuri sillä on helppo putsata ne ylimääräiset pois.

Ehkä hiukan aiheen vierestä, mutta enivei. :D

MiuMiu*

Kissanhiekkaa ei sais pönttöön laittaa...sehän pilaa jo pelkästään sen lasitepinnankin...
Mut noista tamponeista...mä jopa jostain olen lukenut, että ne sais sinne laittaa, mut terveyssiteitä ei, koska ne sisältää muovia....ottaa tästä ny selvää...no, ainakin minä aioin yhä laittaa tamponit pönttöön :roll:

mirasaint

Tästähän oli eilen juttua 45 minuuttia-ohjelmassa!

Siinä kirjaimellisesti jätevuorten alle musertuva kaveri valitteli että yleisimmät syyt mitkä tukkivat viemärit ovat: vanupuikot, [u]tamponit[/u] ja terveyssiteet...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat