1 pv:n menkat vai raskaana?! - Ehkäisy

Norppa84

Mulla on täälä hetkellä vähän sama ongelma.. Kauhee stressi ku viimeks ei tullu oikeestaan ollenkaan menkkoja ku ois pitäny. Ehkä yks millilitra koko viikon aikana. Nyt sit oli pakko käydä ostaa testi ettei tarvii miettiä. Yks kaveri nimittäis tuli raskaaks vaikka söi säännöllisesti pillereitäkin, eli sekään ei oo mahdotonta... En oo vielä uskaltanu tehä sitä testiä mut ehkä mä tässä illan mittaan päästän itteni piinasta :D Toivotaan ettei tuu ylläreitä. Toi onneks helpotti kuulla et muillakin menkat vähenee ku syö pitkään pillereitä...

-Noora-

Kommentit (7)

tiikeli

Niin.. saattoihan se kuukauden pilleritaukokin vaikuttaa menkkoihin! Mut koska sä teit sen testin? Sehän on suht luotettava kai vasta parin viikon päästä (pois jääneistä)menkoista. Eli jos nyt teit niin sitten ei pitäis olla huolta... 8)

Paris

Tein raskaustestin ja turhaan olin huolissani, onneks :wink: johtu sit varmaan vaan stressistä että oli niin lyhyet menkat tai jostaki muusta mutta kaikki hyvin kuitenki.

Paris

Apuaa! voiko menkat kestää vaan yhen päivän..? Ku mulla kyllä tuli yhtenä päivänä verta (oikeeseen aikaan kuukaudestaki) mutta ei sitte sen enempää. Aina ennen on kestäny 5päivää. Tuli harrastettua tossa 3 viikkoo sitte seksiä ilman kortsua (tauko e-pillereistä) mutta ei annettu miehen laueta vaan sisään. Sitähän voi silti tulla raskaaks.. Mua pelottaa että jos oonki raskaana :cry: Ku en ainakaan oo kuullu että kellään menkat ois vaan 1 päivän kestäny.. mutta mitähän se sitte oli :o

Walbu

Tarkenna tuota "tauko e-pillereistä". Siis oliko kyseessä normaali kahden pilleriliuskan välinen taukoviikko (jolloin siis voi olla ilman kortsua ihan huoletta) vai onko pillerit olleet poissa pidempään, siis ei säännöllisessä käytössä.

Mikäli siis ihan todella et ole käyttänyt pillereitä nyt "ehkäisytarkoitukseen", on ihan mahdollista että olet raskaana. Usein alkuraskaudessa tulee jopa pari kuukautta niukkaa, lyhytaikaista vuotoa vanhassa kuukautisrytmissä. Eli mikäli näin on, kiireen vilkkaa raskaustestin hankintaan!

Jzzu

Et sanonut missä välissä tuo päviän vuoto tuli et voihan siinä olla kyseessä välivuotokin jos on kierron väliin sattunut.
Ja jos seksiä oot harrastanut ihan sillä 7 päivän taukoviikolla niin ei tuona aikana erikseen tarvitsekaan ehkäistä vaan tuolloin on "turvassa".

*Sandy*

Olin syöny pillereitä kolmisen vuotta, ja sitten minulla alkoi niukentua menkat. Hyvä kun tuli pari kertaa vuotoa. Lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia menkat voi jäädä pois (ainakin näillä pillereillä). Loppujen lopuksi minulta jäi muutaman kerran menkat vallan pois, joten päätin vaihtaa pillerimerkkiä, sillä olisi joka kuukausi hermoillut että olenko raskaana.. En tiedä olisiko sinulla sama juttu..

Paris

Siis ihan kuukauden tauko pillereistä. Piti vaihtaa merkkiä nyt sitte kuukauden tauon jälkeen mut eipä taida onnistua ku ei niitä menkkoja näy että vois alottaa. Sillon sinä päivänä ku tuli sitä vuotoa niin en ollu vielä saanu toista merkkiä joten en voinu alottaa. Paljoko sellanen raskaustesti maksaa? apteekistako?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat