Kuukautiset niukemmiksi pillereillä? - Ehkäisy

lily

Olen aina kärsinyt runsaista kuukautisista ja tuo ainainen vessassa ravaaminen ottaa todella aivoon! Imukykyisimmätkin tamponit täyttyvät kahdessa tunnissa ja hyvä, että yöllä uskaltaa nukkua ohivuotojen pelossa :(
Ehkäisyntarvetta on, eli olen kokeillut asian helpottamiseksi e-pillereistä Diane Novaa, Merciloneja ja nyt Yasmineita, mutta millään merkillä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Eli kertokaa kokemuksia mitä merkkiä kannattaisi seuraavaksi kokeilla josko vihdoinkin helpottaisi!

Kommentit (13)

Sella

henkilökahtaistahan tuo vaikutus on, mutta käytin aikoinani minulet e-pillereitä ja ne helpottivat sekä kipuihin että vuodon määrään. menkat kestivät 3-4 päivää (se neljäs oli sellaista tiputteluvuotoa).

marimma

Minä en henk.koht suostu uskomaan että pillerit niukentaisi vuotoa. Meidän suvussa kun tuntuu menevän toisin päin, että kaikki naispuoliset vaan valuttelee enemmän.

Yksilökohtaista tietenkin.

lily

No sama mulla, että ennen pillereitä olivat vielä ihan "normaalit", mutta ajan kanssa ovat sitten runsastuneet :( Kuitenkin aikoinaan ekoja pillereitä hankkiessani gyne vakuutti niiden vähentävän vuotoa ja sama kaikkien kokeilemieni merkkien kanssa.
Tämä juuri harmittaakin eniten, koska ehkäisyn tarvetta on, enkä koe muita vaihtoehtoja kuin pillerit itselleni mieluisaksi.

Daisy

Minulla ainakin pillerit aloitettuani vähenivät jo muutenkin ihan suhtalaisen niukat vuodot niin niukoiksi, että ne eivät kestä enää kunnolla paria päivääkään.

miru

Mulla on vähentyny ja lyhentyny Harmoneteilla. Hyvä vaan. Maha kivutki on vähentyny, välillä ei oo maha kipee ollenkaan, sitte joskus on vähän. Ennen pillereitä maha oli ihan järkyttävän kipee aina ekan päivän.

Femin

itse syön yasmin pillereitä ja kuukautiseni on muuttunut niukemmiksi. itse kärsin myös ennen pillereitä runsaista kuukautisista.
nyt kun söin kaksi pillerilaattaa putkeen kuukautiset niukkeni vielä enemmän, nyt ne on oikeestaan melko sopivat jos niin edes voi ajatella kuukautisista :D

PinkPanther

Höh.. miks miula ei melianet niukenna vuotoa... viimeksikin oli niin runsasta, että kuppi oli alkupäivinä aina tyhjennyksen aikaan todella täysi... pöh... Miekin haluun kolmen päivän mensut! Miul kestää peräti 5 pvää.. no, onneks ne kaks viimestä on sentään jo vähän niukempia, mut kuitenkin rehellistä vuotoa. Sit se loppuukin yks kaks kuin seinään :D

lily

Mäkin vihdoin olen saanut pillereistä apua tähän ongelmaan. Menkat kestää 4 päivää ja sen pärjää ihan normal-tason suojuksilla \:D/
Se vaan häiritsee, etten edelleenkään uskalla luottaa suojiin tarpeeksi, vaan koko ajan on takaraivossa ajatus, että pian tulee kuitenkin läpi. Stressaan ja juoksen vähän väliä vessassa tarkistamassa asian, nähdäkseni, ettei läpivuodosta ole merkkiäkään. Yöllä on myös koko ajan käytävä tarkastamassa kun on sellainen olo, ja "entisissä menkoissa" siihen olin tottunut. Miten tästä vainoharhaisuudesta pääsee eroon?

Nannerl

Jos eivät nuo yhdistelmäpillerit auta, niin voisi harkita pelkkää progesteronia sisältävää ehkäisytablettia tai kapselia. Yhdellä tutulla on tuo kapseli ja menkat ovat jääneet lähes kokonaan pois. :)

lily
Honey
Mä syön Diane Nova merkkisiä pillereitä, ja huomasin,että menkat niukentu huomattavasti. :o ennen olivat niin häiritsevän runsaat :/
Mutta emmä niitä pillereitä sen takia alottanut,että menkat sais niukemmiksi.

Mä aikoinani aloitin ehkäisyn Dianeilla, aluksi vuoto niukentui, mutta puolen vuoden käytön jälkeen alkoi kerta kerralta runsastumaan. Mainitsin asiasta gynelle, joka sanoi, että se on yksi Dianejen haittapuolista.

Pillereitä hakiessani toivon niiltä ehkäisytehon lisäksi mahdollisesti apua vuodon niukentamiseen ja tuolloinen gyne oli sitä mieltä, että Diane on juuri sopiva siihen hommaan. Aika kummaa kuulla täysin päinvastaiset mielipiteet samoista pillereistä. Molemmat kuitenkin olivat suht kokeneita gynejä.. Kaipa se tietty voi olla ja onkin ihan tapauskohtaista..

Rahel

Mulla niukkeni Merciloneilla. Hormonikierukkaa voidaan myös määrätä hoidoksi runsaisiin kuukautisiin, mutta ainakaan ite en oo vielä huomannut sitä vaikutusta. Tai no, kuukautiset on niukentuneet, mutta tiputteluvuotoa onkin sitten sen lopun aikaa kuukaudesta. :roll:

capuccino

Oon syönyt Yasmineja ja tällä hetkellä Cypritylejä enkä huomaa kummassakaan merkissä vuodon niukentumista. Tai siis onhan vuoto nyt normalisoitunut (kestää 4 päivää kiitos pillereiden), mutta edelleen vuoto on runsasta (joskus ihan haitaksi asti). Mutta ennen pillereitä menssut kesti yli viikon ja oli [u]todella[/u] runsasta, joten olen tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseeni.
Ennen pillereitä ei ollut koskaan kipuja (joskus toosi harvoin ja silloinkin niin pienen pieniä ettei niitä voi kivuksi sanoa), kun taas pillereitten aikaan minulla on paljonkin kipuja ja kovia sellaisia. :roll:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat